Forfatter Emne: Anden turbo til t3  (Læst 1250 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

  • Gæst
Anden turbo til t3
« Dato: 09. Marts 2010 kl: 01:07:50 »
Jeg går og lurer på at købe en 1zmotor med denne turbo på:

Det er en garret gt15 som har siddet på en 1zmotor i en ford galaxy.

Som jeg ser det, så vender den jo rigtigt ifht til t3 k14 turbo. (Men jeg husker noget om at turboen fra golferne gtd skulle vendes -er det osse tilfældet her?)

Så er der det med den interne westgate.. Vil det sige at der ikke er nogen mulighed for trykregulering på den??

Og det korrekt forstået at denne type turbo er den hvor virkningsgraden allerede indtræffer ved lave omdrejninger. I modsætning til store turboer som k24 der først rigtigt kommer til at yde ved højere omdrejninger?

Her er et link til den: http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT15/GT1544_454083_2.htm

Og her lidt billeder:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Anden turbo til t3
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2010 kl: 08:17:12 »
Jeg tror, at du får besvær med at have motorophænget.

Den viste Garrett turbo er en effektiv turbo, men jeg er ikke vild med den. Den har kun ét glideleje - modsat KKK, der har to med en pæn indbyrdes afstand. Denne Garrett turbo sidder også på Astra med X17DTL motor, og der er den meget sårbar. I virkeligheden, så er vores klassiske KKK K14 en smaddergod og robust turbo. Jeg tror, at jeg ville konvertere til KKK, hvis jeg ikke allerede var blevet voksen...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!