Forfatter Emne: Mellemaksellejer kan man se en defekt?  (Læst 846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mellemaksellejer kan man se en defekt?
« Dato: 25. Marts 2010 kl: 21:56:38 »
Kan man på nogen måde se eller måle om mellemaksel lejerne har en defekt, UDEN at skulle tage motoren ud først??

Kan man løsne mellemakslen og trække den lidt ud og så konkludere noget ud fra hvad man kan se på det forreste leje??

Hvis lejerne er defekte, vil det så være MÅLBART på olietrykket på oliefilter flanchen og i så fald ville det så give svingende olietryk?!

Er ikke sikker på om mine har taget skade af den lille upser jeg havde med et par løse bolte, men på den anden side nager tanken mig...

Og så sidst men ikke mindst, kan det være rigtigt at man ikke kan trække mellemakslen ud gennem service lugen (selvfølgeligt efter man har vippet gearkasse og motor frem) og så skifte lejerne den vej?!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mellemaksellejer kan man se en defekt?
« Svar #1 Dato: 25. Marts 2010 kl: 22:35:07 »
HMM  Du er blevet bange for din motor.   Er der nogen indikation på at mellemaksellejerne er pårlige,   mangler du olie tryk, har du tjekket forbindelserne, evt et andet måleur.  

Sommetider skal man bare nyde det, og prøve at tænke positivt. :)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mellemaksellejer kan man se en defekt?
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2010 kl: 17:11:37 »
Den har ingen udsving i olietrykket, ligger rimeligt stabilt på ca. 4 bar på motorvejen...

Min største hunch (staves det sådan?!) er at den har en pivelyd, har hidtil haft mistænkt strammehjulet til multi-rib-remmen (har ikke fundet et sted endnu der har det så jeg kan prøve at skifte det), men er lidt i tvivl da det sidder i ca. samme område som forreste mellemaksel leje...

Men som jeg læser dit Lolland'ske så ville det her i Jylland svare til: "Klap i, kør og vær glad!" ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mellemaksellejer kan man se en defekt?
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2010 kl: 20:52:32 »
Citat fra: "BlackChart"

Men som jeg læser dit Lolland'ske så ville det her i Jylland svare til: "Klap i, kør og vær glad!" ;)


;) noget i den retning.   Nej jeg har selv lidt angst for at noget skulle være galt med min.   hører lyde, osv. næste gang jeg er ude at køre, går den som en drøm.    Tror det er noget med, at jeg ikke kan skyde skylden på andre end mig selv, hvis noget går galt. På den anden side, så har den snart rundet 30tusinde. så mon ikke det var sket, hvis det skulle være. :)

Hilsen Poul. ps det strammerhjul, kan det ikke bare få lidt symaskineolie.  ;)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mellemaksellejer kan man se en defekt?
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2010 kl: 21:05:27 »
Har forsøgt med en smule WD40 på lejet, men det hjalp ikke noget...

Og er heller ikke helt 100 på om det er selve strammehjulet eller om det måske er den arm der går igennem generatorbeslaget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan