Først - fint at se, at du har markeret den oprindelige position - ellers er der nemlig en tricky proces med præcisionsmåling bagefter for at få kronhjulet anbragt ordentligt igen.
Du er nok ikke frisk på, at betale et par hundrede euro for VW's eget værktøj. Det er jeg heller ikke. Derfor har jeg taget et tykt stykke fladjern og skåret det til, så det passer som en gigant ligekærvet skruetrækker i de to "tandsløse" udskæringer. På midten af "kærven" har jeg skåret et snit ind, så akselstubben ikke sidder i vejen. Så har jeg boret et stort hul i midten af fladjernet, hvorigennem jeg stikker et vandrør og så fungerer hele storm-p-konstruktionen om en stor T-nøgle. Som du har erfaret, så er der kun begrænset spænding på.
I øvrigt er dette sted et af de hyppigste steder mht. oliespild. Ofte er det shimmerringen, men endnu hyppigere skyldes det tæring i godset rundt om den krans, du er ved at skrue ud. Det betyder, at den gummiring, der ligger indeni ikke kan lukke tæt. En hurtig og effektiv løsning er at skrue kransen ud, give flydende pakning på gevindet, og samle igen. Det virker formidabelt