Forfatter Emne: Utæthed ved oliefilter  (Læst 1391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Utæthed ved oliefilter
« Dato: 27. April 2010 kl: 18:23:43 »
Hvis du har monteret oliekøler/adapter og det fedter lidt med olie omkring filteret, så kig lige med her.......

Jeg var ved at skifte oliefilter og kom til at se at filteret sad en anelse skævt da det var skruet næsten fast.
Den ene side kunne ikke lægges helt til på grund af en blændprop på adapteren.  :?

Kan nogen sige mig om adapteren ganske enkelt vender forkert, da der er større afstand til blændproppen på den anden side.
Og hvilken betydning har det på olieflowet......

Det er et standard MANN filter som er monteret på billedet.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Utæthed ved oliefilter
« Svar #1 Dato: 27. April 2010 kl: 18:56:50 »
Jeg tror som sådan ikke det har betydning hvilken vej den vender, da der næppe er spærreventiler eller andet, der kan forhindre olien i, at strømme. Det væsentlige er nok hvorvidt det er tæt og, at du ikke udøver massakre på "rynkerne" i filteret.

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Utæthed ved oliefilter
« Svar #2 Dato: 27. April 2010 kl: 19:23:07 »
Min første tanke var også bare at file kanten af proppen lidt, så der blev lidt mellemrum til filteret, men vil gerne være sikker på om adapteren skal vendes eller om det er uden betydning. Der sidder jo nok en termostatventil i den, men jeg kender ikke opbygningen af adapteren, så derfor er jeg i tvivl.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.