Ja - det sker desværre at forkammeret går løs. Særligt sker det, hvis dysen (det er den du skruer i ovenfra) ikke leverer som den skal, eller hvis timingen er forkert.
Jeg kan se, at cylindrene er i sidste overstørrelse - 80,48 mm. Det betyder, at der ikke kan bores til ny overstørrelse. Derfor er eneste chance for at redde blokken, hvis sporene fra havariet kan fjernes med en let finish-honing. Det er lidt svært at vurdere på billederne, om der er deciderede ridser i cylinderen, eller om det bare er aflejringer af det revne stempel. Umiddelbart vil jeg tro, at den kan reddes. Prøv i første omgang med en Flex-hone, og hvis den ikke kan tage det, så en tvangshoner med sten 300 eller 500 på. Er der efter sådan en behandling stadig spor, så må man desværre nok konstatere, at det var det.
Lykkes det at få cylinderen i form igen, så sørg for at få afvejet det nye stempel, så det matcher de tre andre indenfor 10 gram, og sørg også for at stempeloverstanden på alle 4 er ens indenfor 1/10.
BTW: Ingen grund til at tude over topstykket - revnen ved cyl. 2 er i sig selv afskedigelsesårsag.
EDIT: Slået på målstregen...