Forfatter Emne: automatgearet itu  (Læst 7218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

  • Gæst
automatgearet itu
« Svar #15 Dato: 10. Maj 2010 kl: 11:42:14 »
Det er spændende at følge jeres indsigt i gearkassens finurligheder. Men jeg undrer mig over gearkassens reaktionsmønster. Hvis der er olieindtrængning fra differentialet, er der jo i princippet olie nok i apparatet. Er det da den ændrede viscositet, der får gearkassen til at følge et andet skiftemønster og yderligere en gang imellem stoppe transmissionen helt? Eller er der faktisk sket skade på apparatet selvom den engang imellem kører som om intet var hændt?

cj54

  • Gæst
automatgearet itu
« Svar #16 Dato: 10. Maj 2010 kl: 17:56:00 »
xx :wink:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
automatgearet itu
« Svar #17 Dato: 11. Maj 2010 kl: 08:34:06 »
@cj54:
Gearkassen har i forvejen en olie køler. Der sidder en køler som bruger returvandet fra bilens vandkøler til at køle automatgearolien. Den er udført i tyndvægget aluminium, sikkert af hensyn til varmeledning. men de tynde aluplader korroderer naturligvis med tiden, og der er jo både godt med tryk på olie og vand siden, så før eller siden så går der hul - og gearkassen dør.
www.gowesty.com har en glimrende artikkel om emnet. Det er mere kendt i USA end Europa, med det er mere fordi at der er laaangt flere automatmodeller derovre
Mvh. Casper

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
automatgearet itu
« Svar #18 Dato: 11. Maj 2010 kl: 10:02:59 »

cj54

  • Gæst
automatgearet itu
« Svar #19 Dato: 11. Maj 2010 kl: 12:43:48 »
xx :)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
automatgearet itu
« Svar #20 Dato: 11. Maj 2010 kl: 12:59:00 »
oj, de har også cult biler, prøv at se under brugte biler til salg  :wink:

cj54

  • Gæst
automatgearet itu
« Svar #21 Dato: 11. Maj 2010 kl: 15:10:21 »
xx

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
automatgearet itu
« Svar #22 Dato: 11. Maj 2010 kl: 15:25:20 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."