Forfatter Emne: hvordan kender man en 1.9td  (Læst 4707 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Sync

  • Gæst
hvordan kender man en 1.9td
« Dato: 02. November 2006 kl: 15:23:21 »
Hej

Hvordan ser man om det er en 1.9td der sidder i en t3  :?:

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #1 Dato: 02. November 2006 kl: 16:55:58 »
Hej det smarteste vil nok være at bevæge sig om bag ved bilen, åbne bagklap og moter dæksel.... :D  :D
Så står der 1.9 på blokken..


Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

Bo

  • Gæst
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #2 Dato: 02. November 2006 kl: 17:27:58 »
Hmmmm... arh..!?!..Øhhh hmmmm....*Tænker*  .......Nej jeg kan ikke komme i tanker om noget der er smartere   :wink:

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #3 Dato: 02. November 2006 kl: 21:22:17 »
Nåe ja og så sidder der en hårtørre lige inden forrøret :wink:  8)




Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #4 Dato: 02. November 2006 kl: 21:26:21 »
men det kunne jo så også godt indikere en 1.6 TD  8)
Mvh. Casper

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #5 Dato: 02. November 2006 kl: 21:31:43 »
ja det er rigtigt men han skrev jo 1.9TD og der står jo også 1.9 på blokken på en 1.9 uden turbo :D  :D  :D  :P


Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

T3Sync

  • Gæst
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #6 Dato: 02. November 2006 kl: 21:34:56 »
Mange tak

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #7 Dato: 02. November 2006 kl: 22:34:43 »
Kan man ikke bare bore det lort af en 1,6'er (undskyld sproget) op en gang for alle og sætte en krumbasker, propper og hat i fra en 1,9 ?

Hvor svært kan det være  :!:  8)
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #8 Dato: 02. November 2006 kl: 23:00:40 »
Propper jo, hat nej og krumbasker nej. Hat nej, fordi 1,9 har hydro-løftere i modsætning til 1,6, så der er nogle ekstra oliekanaler, der ville overlappe blokkens vandkanaler og sådan noget rod. Krumbasker nej, fordi det ville give en stempel overstand på 5 mm - det er nok lige rigeligt...

Propperne er faktisk den eneste betydelige forskel på 1,6 og 1,7, så jo, det går. og øger faktisk fra 1588 ccm til 1739 - ikke helt skidt - største overstørrelse giver endda 1760.

Fedt udtryk i øvrigt - hat -  :lol:  :lol:  :lol:  - det har jeg sgu ikke hørt før.

Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #9 Dato: 03. November 2006 kl: 00:46:53 »
Citat fra: "Jarl"
Krumbasker nej, fordi det ville give en stempel overstand på 5 mm - det er nok lige rigeligt.

så skal der da bare en tykker toppakning i

Fedt udtryk i øvrigt - hat -  :lol:  :lol:  :lol:  - det har jeg sgu ikke hørt før.

Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:


Næsten jarl næsten

Mvh Djurs  :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #10 Dato: 03. November 2006 kl: 10:36:53 »
Citat fra: "Jarl"

Er du på vej i dieseltanker? Jeg lover alt skal være forladt, og du skal blive modtaget helt fordomsfrit... :wink:


Jeg går med tanker om en Syncro på et tidspunkt, når jeg få penge og plads.
I den skal der helt klart en TDI, men jeg kunne ALDRIG finde på at rode med 1,6 om de er med eller uden turbo  :shock:

Jeg er bestemt ikke dieselmodstander, jeg syntes bare de muligheder der er til T3 (bortset fra TDI) er for sløve og for dårlige!

Men stadig, der er ikke noget der slår lyden, motorgangen og princippet i en boxer, det er sku' en rigtig godt koncept:

-Godt bundtræk, godt moment selv fra lave omdrejninger.
-Naturlig afballanceret (= få vibrationer og bedre holdbarhed)
-Lavt tyngdepunkt
-Kort krumtap (=  mindre inerti, mere omdrejningsvillig og gør motoren kort, kompakt og let)

Disse punkter er sådan set generelt for boxermotorer og ikke kun WBX.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #11 Dato: 03. November 2006 kl: 14:13:14 »
Ja, kompromisløs er du jo, men du skulle alligevel snige dig til at prøve en AAZ, før du helt afskriver den. Der er også bundtræk så klodserne nærmest bliver til lodretstående pandekager, når man accelererer... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
hvordan kender man en 1.9td
« Svar #12 Dato: 03. November 2006 kl: 14:29:41 »
Citat fra: "Jarl"
Der er også bundtræk så klodserne nærmest bliver til lodretstående pandekager, når man accelererer... :wink:


De skal helst blive til spejlæg  :!:  :twisted:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."