Forfatter Emne: spørgsmål til TDI  (Læst 5175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til TDI
« Dato: 23. Juni 2010 kl: 22:28:24 »
Jeg tror at det sikkert har været oppe før, så tilgiv mig  :( . Men hvordan er det med at lægge en TDI motor i en T3er, og vil det hjælpe på brændstoføkonomien, trækkraft mm. Hvis der er nogen som har erfaringer med dette må i gerne komme med input mm 8) .

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.783
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
spørgsmål til TDI
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2010 kl: 23:25:45 »
Hej Peter , jeg har kørt med en 110 hk , afn motor , som var cipet til 130  hk . den trak helt forrygende , 2000 kg trailer bagefter ingen problem , den gik 13,5 pr. l . , det eneste problem er den motor er bygget med for svagt takhjul på krumtappen , så man skal nok kigge efter en anden type med dæmpet takhjul , bolten knækker eller går løs , men det var godt så længe den holdt , jeg havde også langt 4 og 5 gear , hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982  ,
Skoda roomster 1,4 ,16v ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
spørgsmål til TDI
« Svar #2 Dato: 24. Juni 2010 kl: 11:49:33 »
TDi med den korrekte gearkasse der kan klare mosten og en ordentligt lavet motorophængsløsning og støjdæmpning samt køling der passer til ydelsen er en rigtig dejlig motor i en T3. Måske skal der også overvejes lidt større bremser og en let sænket undervogn, så tror jeg man rammer det optimale for en motorvejs-T3.

Har du selv tænkt dig at stå med ombygningen?

Det allernemmeste (og naturligvis også det dyreste) er at få det lavet af http://www.ha-projekt.de/ med garanti. Der er frit valg på alle hylder af TDi motor varianter og gearkasser og jeg har kun hørt godt om hans ombygninger.

Ellers kan du gøre som Crapz her fra forum og gøre det hele selv. (men hans projekt bygger på en brugt HA konvertering allerede)

Så det er et spørgsmål om tid/penge.. Hvad er dit budget og hvor tralvt har du.

En løsning lidt midt imellem kunne være at finde en allerede ombygget vogn i Tyskland hvor selve ombygningen ser solid og fornuftig ud, men det kræver at man har sat sig en del ind i det for at kunne vurdere det.

Her er f.eks en der allerede har Renault UN-1 gearkasse og AFN smidt i.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=132242502&pageNumber=1

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
spørgsmål til TDI
« Svar #3 Dato: 24. Juni 2010 kl: 12:08:33 »
Den T3 Jan peger på ligner langt den billigste måde at lave projektet på.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
spørgsmål til TDI
« Svar #4 Dato: 24. Juni 2010 kl: 12:24:50 »
Her er ihvertfald et billigt "start-kit".... : http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1032573
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Crapz

  • Gæst
spørgsmål til TDI
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2010 kl: 12:55:08 »
en lille status :D ?

tjaa vi har bygget en motor stand hvor vi kan stå at arbejde ;)



har fået liv i styreboksen på mit skrivebord ;D

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 23 June 2010, 20:37:45:0
Control Module Part Number: 028 906 021 DF
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC G71AG 0801
Software Coding: 00085
Work Shop Code: WSC 11824
8 Faults Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
19-10 -- Lower Limit - Intermittent
00766 - Front Vent Temperature Sensor (G152)
35-10 -- - - Intermittent
01057 - Function; Constant Voltage Charge
35-10 -- - - Intermittent
00781 - Positioning Motor; Left Front (V76)
27-10 -- Implausible Signal - Intermittent
00556 - Exhaust Gas Recirculation Potentiometer (G212)
30-10 -- Open or Short to Plus - Intermittent
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
31-10 -- Open or Short to Ground - Intermittent
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
31-10 -- Open or Short to Ground - Intermittent
65529 - Unknown Error Code
37-10 -- Faulty - Intermittent

Næste skridt er kabel net, det om sad på den var noget rod, så starter forfra har købt et doner kabel net også er det "bare" igang med loddekolben ;)

når det så er færdig skal vi prøve at starte også tryk måle osv.

Har snakker med polle og det tyder på der er mere MÅSKE skal laves suk

Citér
den har nok fået et tryk da den er blevet skadet , for hjulet kørte
skævt og efter et år gik det løs og ødelagde fladen på krumtappen , det fik jeg fixet men den slår stadig skævt , så den skal nok ha en anden krumtap


men nu må vi se hvor slemt det er ...

nogen som har et godt sted at købe en krumtap og hvad der til høre ?

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.783
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
spørgsmål til TDI
« Svar #6 Dato: 24. Juni 2010 kl: 22:06:31 »
Min mek. har skiftet en afn . men kan ikke huske om det var tandremmen der røg eller det også var hjulet , jeg spørger ham ad så ku du måske få den . hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982  ,
Skoda roomster 1,4 ,16v ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline automatik_ulrik

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
spørgsmål til TDI
« Svar #7 Dato: 25. Juni 2010 kl: 00:42:45 »
Hvad ligger en TDI ombygning med Gearkasse og motor med hele L#"¤"T, hos en of specialisterne?(Danmark,Tyskland,England)

Hmm - 3000-5000Euro? er det helt ved siden af?

Nogen som måske har en ide om dette? eller kender nogen eller har spurt?
Mvh Ulrik

Crapz

  • Gæst
spørgsmål til TDI
« Svar #8 Dato: 25. Juni 2010 kl: 10:14:09 »
tjaa det dyerste er gearkassen motoren er ikke så dyr men man skal nok ligge min 15k hvis man bygger selv

Crapz

  • Gæst
spørgsmål til TDI
« Svar #9 Dato: 25. Juni 2010 kl: 12:37:56 »
Citat fra: "POLLE955"
Min mek. har skiftet en afn . men kan ikke huske om det var tandremmen der røg eller det også var hjulet , jeg spørger ham ad så ku du måske få den . hilsen poul


okay det ville sku være cool  :P