Forfatter Emne: gearstang repsæt  (Læst 3643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

boalstrup

• Gæst
gearstang repsæt
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 17:39:53 »
har lige fået et nyt sæt men hvor helvede skal den store fjeder sidde og ja jeg skulle ha set efter

hjæææælp

tak mvh bo

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
gearstang repsæt
« Svar #1 Dato: 13. Juli 2010 kl: 18:35:32 »
Nu er det så lidt svært, at gætte sig til ret meget andet end, at det har med gearstangen at gøre.
Fjederen sidder rimeligvis som en del af en spærring for, at du ikke skal smække den i bakgear i utide.
Hvis det er korrekt - og jeg ellers husker ret - må fjederen sidde under skiftet, så du trykker den ned for, at gå forbi spærringen, når den skal i bak. Blev du klogere af det ?
Ellers må du lægge et par billeder ind, så andre og jeg kan se, hvad du sigter til ?!

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
gearstang repsæt
« Svar #2 Dato: 13. Juli 2010 kl: 18:53:03 »
Den store tynde fjeder skal sidde mellem de 2 halvkugler, så den kommer til at sidde inde i kuglen når det hele er samlet.
Den mindre og tykkere fjeder sidder oven på kuglen og holdes på plads af ringen som spændes på gearstangen.

Har du iøvrigt fået skiftestængerne løs ?

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Solow

• Gæst
gearstang repsæt
« Svar #3 Dato: 13. Juli 2010 kl: 20:23:50 »
Sådan her

boalstrup

• Gæst
gearstang repsæt
« Svar #4 Dato: 13. Juli 2010 kl: 21:50:51 »
tusind tak for hjælpen jeg nåede selv at finde ud af det men tak  sikke et gearskifte man får af sådan nogle nye vare 755kr well spend

boalstrup

• Gæst
gearstang repsæt
« Svar #5 Dato: 13. Juli 2010 kl: 21:53:19 »
Hej tony jep det køre bare perfekt motor køre også super men jeg montere aldrig motor uden at pille gearkasse helt ud igen lorte arbejde når man ikke har prøvet det før og ikke selv har skilt det ad men alt virker i første forsøg  he he he