Forfatter Emne: barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)  (Læst 53428 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #90 Dato: 10. December 2010 kl: 23:25:16 »
Hej Dan

(Tillykke med fødselsdagen).

Min tanke, hvis det er på samme måde som på ABS, er at trykregulator og dyse sidder sammen i spjældhuset:
https://docs.google.com/fileview?id=0Bx8VBOVezY4BYjY3NGMwNTEtMDliNS00OGE2LTkxM2MtOTQ2ZjE4NjhkY2Jj&hl=da

Og ved at prøve med et andet spjældhus kan du relativt enkelt teste både dyse og trykregulator?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #91 Dato: 10. December 2010 kl: 23:36:13 »
spjældhuset på min sidder for sig selv og reulatoren sidder i enden af dysebroen som sidder fir sig selv
så vidt jeg ved er ABS og PB med 2 forskellige systemer
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #92 Dato: 10. December 2010 kl: 23:38:08 »
Jeg har nu læst i Haynes til Golf  2. Undskyld, jeg tog fejl.

Men - den dersens "pressure relief valve" på "Fuel metering distributor" - hvordan har den det hos dig? Har du haft den ude og blæse hullet igennem med trykluft?

Eller er det stadig det forkere kapitel jeg læser i?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #93 Dato: 10. December 2010 kl: 23:47:32 »
Hmmm, jeg læste det forkerte sted. Læser nu rette sted.

1. Kan læse at benzinpumpen skal køre kort når strømmen kommer på,og så stoppe. Gør den det?
2. Har du haft dysebroe ude og teste dyserne? Hvis der er snavs i dem eller lignende, drypper de benzin lige igennem?
Evt låne en dysebro fra en anden motor?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #94 Dato: 10. December 2010 kl: 23:50:44 »
Når jeg tænker på det - tror jeg faktisk på en defekt dyse. En dyse som står åben vil gøre at benzin bare pøser igennem motoren - og samtidig være medvirkende til at trykregulatoren aldrig får modtryk nok til at åbne for returen.

Har du pillet tændrør ud og set om det er een specifik cylinder som søbes til i benzin (een dyse som er syg)?

Tror du er tæt på.

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #95 Dato: 10. December 2010 kl: 23:52:53 »
så vidt jeg kan se i min haynes kigger du på den gamle model med mekanisk insprøjtning altså en K- jetronic hvor min er med elektrisk og hedder digifant 2 (chapter 4 part F)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #96 Dato: 10. December 2010 kl: 23:59:26 »
pumpen kører hele tiden (en fejl den har kunne kører med)

tror ikke der er nogen defekte dyser
men der kommer så højt tryk i systemet så der bliver presset benzin igennem dyserne når pumpen kører men når den er slukket kommer der intet igennem og trykket kan beholdes i flere dage
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #98 Dato: 11. December 2010 kl: 00:21:59 »
Citat fra: "jensjakob"
Denne?
http://www.golfcabrio.com/documentatie/digifant.pdf


jep  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #99 Dato: 11. December 2010 kl: 00:23:37 »
Hmmm, stelforbindelse fra motor/gearkasse OK?
http://forum.performancevwmag.com/viewtopic.php?p=211469&sid=addf4697784af89dd8a8ec06b6192262

Kan du knalde et startkabel på mellem motorblok og chassis bare for at være på den sikre side med stel?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #100 Dato: 11. December 2010 kl: 00:29:38 »
der sidder godt nok en stel fra karosse til motor (ikke org) men det er da værd at prøve
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #101 Dato: 11. December 2010 kl: 00:35:40 »
Har du mulighed for:
1. Tjekke stel og supplere
2. Låne en anden motorstyring at teste med
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #102 Dato: 11. December 2010 kl: 00:39:41 »
Citat fra: "jensjakob"
Har du mulighed for:
1. Tjekke stel og supplere
2. Låne en anden motorstyring at teste med


1. ja.
2. ikke sådan lige

tror jeg går i seng nu
får hovedpine og kan ikke tænke klart  :lol:  :lol:  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #103 Dato: 11. December 2010 kl: 00:47:14 »
Sov godt.

Jeg har googlet på luvetløs, og generelt er gættet på dyser som skyer hele tiden at Ecu har fejl.

Tjek på dine tændrør om een cylinder er den skyldige - så har du een dyse du skal satse på at skifte.
Hvis alle tændrør er våd, så er det alle dyser som er skyldige - dvs ledning eller ECU.

Sidst, men ikke mindst - hvad ved vi om dyser og tryk og læktryk?
OG - det manometer du målte tryk med - er det kalibreret, eller kan der være fejlvisning?

Prøv at tjek stel, tjek ledninger - test igen.
Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #104 Dato: 11. December 2010 kl: 00:48:52 »
Hmmm, Wikipedia siger:
Most of driveability issues can be traced back to one of two issues:

1. Bad ECM earth/ground
2. Faulty Engine Coolant Temperature sensor (ECT)

The engine coolant temperature sensor is located in the coolant flange, on the front of the cylinder head (on transverse-engine vehicles).

The bad earth/ground can be traced to an essential ground strap on the front upper transmission bolt. Without this, the ECU tends to earth/ground elsewhere, causing a specific trace to burn out on the circuit board and killing the ECU. This causes the injectors to stay open constantly, flooding the engine.

 
1990 Jetta GL with Digifant engine managementCommon issues that are indicative of a failed ECT (Engine Coolant Temperature sensor ) are:

Vehicle idles poorly
Engine sputters, might stall
Higher than normal fuel consumption
The part number for this sensor is '025 906 041 A' (always check with your Volkswagen dealer for the most updated part number).

When replacing this sensor, it is important to also replace the clip that holds it in position ('032 121 142') and the O-ring ('N 903 168 02').


Once the new sensor has been installed, start the engine and disconnect the blue coolant temperature sensor. Rev the engine through 3,000 rpm three times, each time allowing the throttle to close completely. This clears the Digifant ECM fault memory.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digifant_Engine_Management_system
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."