Forfatter Emne: Kraftigt ødelæggende diesellæk  (Læst 14438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
Kraftigt ødelæggende diesellæk
« Svar #15 Dato: 26. Juli 2010 kl: 15:13:56 »
"Tank og pjank", det lyder besnærende. Jeg ringer!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 27. Juli 2010 kl: 14:47:20 »
hvad nu hvis jeg fører returslangen op til en af rørene der går til de nytteløse ekspansionsbeholdere? Så bliver alt da godt ikke?
mvh
Dokajønne

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 27. Juli 2010 kl: 14:53:12 »
Jo, så er den selvudluftende og selvudtømmende. Afhængigt af hvor slidte dine dyser/pumpe er, og hvilket omdrejningstal du foretrækker, så cirkulerer dieselpumpen mellem 20 og 60 liter i timen, og hvad skal vi gætte på, at ekspansionstankene kan indeholde? 2,5 l? Tilslutter du til begge to, så har du altså kapacitet til at køre ca. 10 min, før de løber over/eksploderer - afhængig af, om de er proppet til eller ej. Din eneste mulighed er at købe et såkaldt Tiger-loop, der bruges til at udlufte brændstoftilførslen til enstrengede oliefyr. Sådan en koster formentlig det samme som mindst 2 nye originale T3-tanke. Kan du mærke, hvor det bærer hen ad? Få dog købt en tank, nærigrøv ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 27. Juli 2010 kl: 15:25:37 »
Citat fra: "Jarl"
Jo, så er den selvudluftende og selvudtømmende. Afhængigt af hvor slidte dine dyser/pumpe er, og hvilket omdrejningstal du foretrækker, så cirkulerer dieselpumpen mellem 20 og 60 liter i timen, og hvad skal vi gætte på, at ekspansionstankene kan indeholde? 2,5 l? Tilslutter du til begge to, så har du altså kapacitet til at køre ca. 10 min, før de løber over/eksploderer - afhængig af, om de er proppet til eller ej. Din eneste mulighed er at købe et såkaldt Tiger-loop, der bruges til at udlufte brændstoftilførslen til enstrengede oliefyr. Sådan en koster formentlig det samme som mindst 2 nye originale T3-tanke. Kan du mærke, hvor det bærer hen ad? Få dog købt en tank, nærigrøv ;-)

Principiel:
De ekspansionsbeholdere, kan man ikke fjerne dem, og så erstatte dem
med en udluftning til det frie hvis man kører diesel?

En af rørene op til kan så evt bruges til returløbet.

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
« Svar #19 Dato: 27. Juli 2010 kl: 15:29:54 »
@ctange: Kun hvis du laver det med tømmer og vinkeljern fra Jem&Fix, ellers tror jeg ikke det holder!  :mrgreen:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 27. Juli 2010 kl: 17:04:50 »
Citat fra: "Jarl"

Suk. Atter gik lyset ud i randers....jeg skifter tank.
Det var nu heller ikke min mening at koble på selve beholderen, men fjerne den og føre returen ind i toppen af tanken. Jeg har nu kørt over 50tkm i uden beholderne, det går super. Men ok point taken, jeg får fat i en ny tank.
mvh
Dokajønne

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 27. Juli 2010 kl: 17:30:48 »
aaaargh! Den tank er bare 100% i orden! (Når man lige ser bort fra returstudsen)
mvh
Dokajønne

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 27. Juli 2010 kl: 17:37:50 »
OK, så. Hvis du vil sætte returen på en af studserne til eks.tanken, så er det topdollar. Ingen problemer i det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 27. Juli 2010 kl: 17:42:50 »
Citat fra: "dokajønne"

Det var nu heller ikke min mening at koble på selve beholderen, men fjerne den og føre returen ind i toppen af tanken. Jeg har nu kørt over 50tkm i uden beholderne, det går super. Men ok point taken, jeg får fat i en ny tank.

Forstår jeg det sådan at du køre uden ekspansionsbeholdere?

Hvis det er således, har du så bare sat propper på rørene?

På f.eks. golf2 diesel er der jo slet ikke noget der minder om det
komplicerede enspansionshalløj omkring brænsdtoftanken.
Det kan undre lidt hvorfor det er der, for det er jo samme motor og samme tankvolumen stor set.

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 27. Juli 2010 kl: 19:21:15 »
Ja, kommandørbussen har ikke haft ekspansionsbeholderne på siden jeg erfarede at der var pilråddent oppe bag. Jeg flåede bare lortet af. Det er tre slanger på beholderne: En går ud i det fri med en prop i enden (nok noget sikkerhedshalløj), en går op i toppen af tanken til et T-stykke, og endeligt går der en ind i siden af tanken (nåja siden....stadig ovenpå tanken). Jeg forbandt slaggen fra t-stykket med slangen i siden og kastede efterfølgende den sidste slange lige så langt væk som ekspansionstankene. Der nu gået +et år og +50tkm og jeg har intet bøvl haft tanken drikker snildt over 60l i en påfyldning.
Jeg har haft lidt vrøvl med tilstoppet dieselfilter og vacum i dieselfilteret, men jeg nægter at tro at det er som følge af de manglende tanke (snask i tanken)
mvh
Dokajønne

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 27. Juli 2010 kl: 22:36:37 »
Ja, kommandørbussen har ikke haft ekspansionsbeholderne på siden jeg erfarede at der var pilråddent oppe bag. Jeg flåede bare lortet af. Det er tre slanger på beholderne: En går ud i det fri med en prop i enden (nok noget sikkerhedshalløj), en går op i toppen af tanken til et T-stykke, og endeligt går der en ind i siden af tanken (nåja siden....stadig ovenpå tanken). Jeg forbandt slaggen fra t-stykket med slangen i siden og kastede efterfølgende den sidste slange lige så langt væk som ekspansionstankene. Der nu gået +et år og +50tkm og jeg har intet bøvl haft tanken drikker snildt over 60l i en påfyldning.
Jeg har haft lidt vrøvl med tilstoppet dieselfilter og vacum i dieselfilteret, men jeg nægter at tro at det er som følge af de manglende tanke (snask i tanken)

Ok, særdeles interessant.
Jeg kan se at jeg har gennemtæring til varerummet bag de tanke,
så jeg fjerner dem nok også på et tidspunkt så.

Har endnu aldrig hørt en god forklaring på hvorfor de er der.

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 27. Juli 2010 kl: 22:48:26 »
Det er noget med at hvis man i middagsheden i Egypten tanker 8grader varm dieselolie helt op i påyldningsrøret og efterfølgende lader bilen stå i middagssolen, SÅ har man brug for tankene. I DK bruges de kun til at generere rust ind mod kassen. :)
mvh
Dokajønne

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 27. Juli 2010 kl: 23:35:24 »

kan det også lade sig gøre på en benziner eller er det ude i hampen
der er jo lidt flere dampe  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 28. Juli 2010 kl: 09:38:00 »
ja, men spørgsmålet er om selve benzinen udvider sig mere end diesel.
mvh
Dokajønne

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 28. Juli 2010 kl: 10:50:54 »
http://answers.google.com/answers/threadview/id/442139.html

Diesel: 0.000950 /grad

http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_thermal_expansion

Benzin: 0.000950 /grad

Så samme udvidelse hvis ovenstående kilder er ok.