Tomgangsproblemer AAM
Den har altid haft en lille problem med at fange tomgang når man slap gassen under kørelse og det er noget vi har vændet os til, men det havde stadig været træls når den gik ud lige pluselig...
Men i dag beslutte jeg med for at afmontere monpointen og få den renset helt igennem på køkken bordet..
Alt er som det skulle være, dog fandt jeg en lidt underlig fejl..,
Da jeg købte den første motor motoren som var fra en 96 golf. som var uden spjældhuset. jeg fik fat i en anden, den var med fire ben på tomgangs motoren, så jeg købte en 6 ben tomgangsmoter på ebay som passede på motor og lednings net...
Denne kina tomgangsmoter er åbenbart ikke samlet kurakt fra fabrikken da jeg målte på ben 4 og 5 som er kontakten som giver signal til motor styring om den tomgangs motoren er i kontakt med spjæld armen..
Disse ben var slutter i hele tiden og sendte derved forkert signal i motor styringen... jeg skilte tomgang motoren ad og kunne se at den så helt underlig ud ved kontakten i teleskopet og den teleskopet var også halv knækket. skilte min firebenet tomgang tog teleskopet der fra med gearing og det hele. samlet tomgamgsmoter og kørte teleskopet helt tilbage, teste om kontakten kunne slippe med en ohm meter.. det virket. montere det hele i bilen og drejet nøglen. Den sprang hurtig igang end den plejer. yes tænkte jeg.. klampen i bund og slap den igen..her plejer den at gå ud når den skulle ramme tomgamg. men nej... ved noget der liner 1500 omdr grev den og lod den falde til ror med jævn 1000omdr ca..
Efter en mindre test tur på 15km vil jeg sige at nu køre det rigtig godt og konen er blevet endnu mere glad for vogne..
Så alt fra Ebay er ikke altid lige godt...