Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 117929 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #210 Dato: 10. September 2010 kl: 20:28:56 »
Nja, Wilson - den "rigtige" pumpe til ABS-motoren stiller 1,2 bar til rådighed. Pumper med 3, 4 eller 5 bar kan man få smidt i nakken alle vegne - eksempelvis den originale til WBX, der i øvrigt er identisk med bl.a. Vectra A's pumpe (Bosch 0 580 464 070). Sker der andet end at der cirkulerer lidt mere, hvis man sætter for stor pumpe i?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #211 Dato: 10. September 2010 kl: 20:33:44 »
Hvis nu man har en motor som er rigtig godt trimmet, kan det være en fordel at have det ekstra tryk på fødning af benzin. Især hvis man skulle sætte en KKK eller Gareth på som man måske havde liggende sammen med en JXmanifold, - for bare at prøve nu    man kan ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #212 Dato: 10. September 2010 kl: 20:48:41 »
Citat fra: "Jarl"
Nja, Wilson - den "rigtige" pumpe til ABS-motoren stiller 1,2 bar til rådighed. Pumper med 3, 4 eller 5 bar kan man få smidt i nakken alle vegne - eksempelvis den originale til WBX, der i øvrigt er identisk med bl.a. Vectra A's pumpe (Bosch 0 580 464 070). Sker der andet end at der cirkulerer lidt mere, hvis man sætter for stor pumpe i?


1,2 bar!!!! Det var ikke meget ;-) Det er noget nyt ift diesel hva? :-D

Der skulle meget gerne sidde en benzintryksregulator for enden af din dysebro eller hvis det er monopoint umiddelbart før dysen. Ja mere tryk vil bare betyde mere recirkulering = spildt energi. Omvendt er der mindre risiko for gasbobler i benzinen ved høj recirkulation.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #213 Dato: 10. September 2010 kl: 20:50:34 »
Jeg er jo rigtig rigtig tungnem, så hjælp lige mine tanker på vej:

Tankespind til offentlig kommentering:

I virkeligheden er det kun en halv sandhed at snakke om pumpens tryk. Trykket holdes konstant af indsprøjtningsenhedens trykreguleringsventil. I mit tilfælde regulerer den trykket til 1,2 bar. En hvilken som helst pumpe, der kan levere 1,2 bar eller mere kan fint bruges. Overskydende tryk returneres til tanken. Er dette korrekt tænkt?

Hvis ja, er der så nogen ulemper ved at montere en 3 bars pumpe?

PS: HAR I hørt undervisningsministerens flabetheder om gymnasielæreres undervisningstid? Vi trænger alvorligt til en ministerrokade!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #214 Dato: 10. September 2010 kl: 20:52:31 »
OK, Wilson - altså kan jeg fint sætte en 3 bars på uden andre ulemper end at bruge 0,00001 w ekstra på at cirkulere lidt benzin?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #215 Dato: 10. September 2010 kl: 21:07:05 »
Godt så - sådan er det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #216 Dato: 10. September 2010 kl: 21:12:19 »
Det giver dig den fordel at du altid har frisk benzin fremme ved spjældhuset, fordi benzinen cirkulerer hurtigere.

Samt at du har marginalt højere effekt, fordi din benzin er koldere, i og med at den står meget kortere tid i det varme motorrum, men cirkulere tilbage til den kolde tank.

;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #217 Dato: 10. September 2010 kl: 21:16:13 »
Golf 2 haynes manual afsnit 4F er afsnittet du skal bruge....

Forresten er der noget med at inline pumpen der normalt er monteret under bunden er en del af et dual pumpe setup. Men ved ikke om det er aktuelt med T3 når nu pumpen er monteret under tankens udløb og uden vandlåsen som er tilfældet i personbilerne.

Hvis du mangler har jeg tryk / vakuum pumpe til kontrol af trykregulatoren.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #218 Dato: 10. September 2010 kl: 21:28:58 »
Jeg kan ikke se andet, end at denne passer i måsen på en T3

http://www.dba.dk/vw-passat-stcar-aarg-1998/id-68398383/

Eller har jeg overset noget?

Går det ud over bundmomentet at den er pint til over 100hk?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #219 Dato: 10. September 2010 kl: 21:29:01 »
og når du så alligevel har for meget benzintryk skal jeg gerne hjælpe med at mokke sådan en fætter ned i hullet.

http://www.youtube.com/watch?v=qB9i0JM8U2I
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #220 Dato: 10. September 2010 kl: 21:36:28 »
@Dokajønne: Gad vide hvorfor der ingen multirem er på den?
http://www.youtube.com/watch?v=djxnKkdaerE&feature=related
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #221 Dato: 10. September 2010 kl: 21:36:48 »
Det er desværre ikke en 827'er - ingen mellemaksel, ikke samme blok. Og så cross-flow - fy føj da - nymodens skidt;-)


Citat fra: "dokajønne"
Jeg kan ikke se andet, end at denne passer i måsen på en T3

http://www.dba.dk/vw-passat-stcar-aarg-1998/id-68398383/

Eller har jeg overset noget?

Går det ud over bundmomentet at den er pint til over 100hk?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #222 Dato: 10. September 2010 kl: 21:43:00 »
I har tabt mig for et stykke tid siden, Tryk mig her og tryk mig der. Ikke et ord om mængden.

Tryk er vel bare en konstant, der skal være stort nok.

Ak ja, det gamle kran kursus spøger igen.  :)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #223 Dato: 10. September 2010 kl: 22:21:34 »
Citat fra: "Jarl"
Det er desværre ikke en 827'er - ingen mellemaksel, ikke samme blok. Og så cross-flow - fy føj da - nymodens skidt;-)


Citat fra: "dokajønne"
Jeg kan ikke se andet, end at denne passer i måsen på en T3

http://www.dba.dk/vw-passat-stcar-aarg-1998/id-68398383/

Eller har jeg overset noget?

Går det ud over bundmomentet at den er pint til over 100hk?


AArg, den passer ellers ifgl wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
Glemmer nogengange at wikipedia ikke er en eksakt videnskab

Er der en liste over 827 motorer der er mere pålidelig?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #224 Dato: 10. September 2010 kl: 22:30:28 »
NEDSKÆRINGER I FORBEREDELSESTIDEN :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911