Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 116586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #480 Dato: 28. Januar 2011 kl: 18:12:01 »
Et eller andet skal man jo give sig til, når nu lortet ikke vil gå i stykker. Trænger hårdt til at hone nogle blokke og fræse nogle krumtapender.

Derfor kastede jeg min kærlighed på intervalviskerrelæet. Skiftede det oprindelige relæ "19" ud med viskerrelæet fra donorgolfen "99". Passer plug'n'play. Nu kan man så underholde sig med at sidde og "lære" relæet forskellige intervaller mellem viskerslagene. Overflødigt lir? Ja, bestemt, men hyggeligt. Absolut hyggeligt! Og så blev det vist tid til en sort skrå og en pale ale. God weekend!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #481 Dato: 28. Januar 2011 kl: 19:05:23 »
Hvaså med skorstenen???

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #482 Dato: 28. Januar 2011 kl: 19:19:27 »
Jo - jo, den skal ordnes, men det er jo ikke sjovt at mure i bidende kold nordøsten vind... Den tager vi fat på, når solen skinner og fuglene synger i maj.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #483 Dato: 28. Januar 2011 kl: 20:24:50 »
Nå nå. Nu er vi jo nogen der tilbringer 8 timer af vores fritid, hver dag, i den kulde du omtaler... :-D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #484 Dato: 28. Januar 2011 kl: 23:01:27 »
Jo jo, men det er så sa.... koldt, at sidde udendørs og bygge modelbiler eller flaskeskibe......
Vi er jo NOGEN der kører på billig vægtafgift og har MASSER af fritid.  :lol:  :lol:  :lol:

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #485 Dato: 29. Januar 2011 kl: 10:42:23 »
Altså, hvis du virkelig trænger, har jeg da en ABS du godt kan få lov til at renovere lidt på. Men det koster!  :wink:
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #486 Dato: 08. Februar 2011 kl: 22:33:02 »
Jeg har været utro! Og som skæbnen er, så bærer det straffen i sig selv - rimeligt nok! Jeg kom til at køre til Randers og se på en Peugeot 806 HDI. Egentlig en dejlig bil. Galvaniseret og rustfri, bundtræk som en Deutz og med oceaner af elektronisk bling-bling. Sælger spurgte, om jeg var vant til store biler - jeg skulle jo lige tænke på, at den var temmelig høj og bred. Jeg svarede afvæbnende, at det skulle jeg nok tænke på, når jeg prøvede den. Jeg satte i gang - uhmm - kabelgearskifte - præcist og velplaceret. Lækker gearing og fedt med elektriske ruder. Klimaen blev sat på 20,5 og holdt det. Jeg kørte en fornøjelig tur i Randers' myldretid. Derefter ind på kontoret til det obligatoriske "pruttemøde". Cut the crap - hvad koster den med kolde kontanter i hånden og uden garantiforpligtelser? Jeg fik den pris, jeg ville have. Jeg reserverede bilen og aftalte, at jeg skulle give endelig besked i morgen.
Så sneg jeg mig om hushjørnet, fandt min gamle bus og startede op. Først ud af Randers - ud på motorvejen - lægge højre fod tungt på speederen - nordpå i en fart. Og så kom hævnen - tankerne. Hvad fanden vil du i en fransk møgspand uden sjæl? De tusindvis af timer, der er lagt i T3 - skal de bare forsvinde ud i det blå? - Helt som at slå hånden af en søn, der netop er kommet gennem puberteten. Galimatias. Hvad fanden vil du mere - du kører i jordens skønneste bil. Hjemme igen fandt jeg slukøret sælgers nummer. En stille og lidt betuttet stemme sagde: "Du må undskylde besværet - jeg skal alligevel ikke bruge din fine Peugeot - jeg er godt kørende i forvejen." Kære venner - og måske frem for alt mig selv: lær af det! Når man kører T3, så er alt andet et tilbageskridt. Satans også - bare jeg havde været længere om at finde frem til T3, så havde jeg haft chancen for at prøve at eje flere biler.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

wbx4ever

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #487 Dato: 08. Februar 2011 kl: 22:38:31 »
Det er sgu ren poesi jarl. Går lige i hjertet ;-).

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #488 Dato: 08. Februar 2011 kl: 22:45:41 »
@jarl, nu har jeg jo en fortid med de biler, tro mig du får ikke mere fritid og friværdi af at køre 806 eller C8!!

ps. nu var det vel ikke den helt gamle model 806 som er søster til Citroën Evasion?
for så har du da virkelig været utro med den grimme søster :shock:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

m

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #489 Dato: 08. Februar 2011 kl: 22:46:40 »
Helt enig der :)

Vil også gerne beholde min T3 40 år endnu... Men så ender det jo nok med en konvertering til el-motor :)

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
I håb om tilgivelse...
« Svar #490 Dato: 09. Februar 2011 kl: 07:35:02 »
Det er mystisk, men jeg kender det. Har en BMW holdende i carporten som er en fantastisk køremaskine, men den kan godt holde stille i 2-3-4 uger af gangen uden at blive brugt, for jeg hopper altid ind i T3eren istedet og kører afsted.... Mon jeg fejler noget....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #491 Dato: 09. Februar 2011 kl: 08:14:17 »
Vi var også ude i overvejelser om det skulle være en Renault Espace e.l. da vi for små 2 år siden fik fat i Brumbassen.

Men de biler var ringe, misvedligholdte, og så manglede det ene og det andet, og til de penge vi havde at handle for, var det helt tydeligt, at vi ville komme til at reparere noget, som andre folks børn forlængst havde splittet ad.
Så blev det, som min fornuftige Ida sagde, VW, for vi kender dem, og du kan jo lave en hel del af det der kan ske med sådan en, og hun har altid været glad for dem vi til nu har haft.
 Derfor var der ikke meget at tænke på, da Brumbassen blev brændt af : Vi købte Gogge !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #492 Dato: 09. Februar 2011 kl: 08:20:45 »
Og Jarl, skal du ikke snart have en Passat Stationcar, f. eks. som den -95, 1.8 vi har, den motor må være som den du har lagt i Careten !

Jeg kan ikke sige noget direkte dårligt om vores fhv. Vectra, og jeg ved du heller ikke er så ked af Jeres Astra, men Passaten er vi altså meget mer glad for !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Crapz

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #493 Dato: 09. Februar 2011 kl: 08:27:49 »
jeg skammer mig hver gang jeg sætter mig ind i vores Mitus... for at køre på arbejde, men der er jo lys for ude. du har jo en T3 som "bare" skal laves ...... så kommer alle minder og jeg drømmer om de dage bag rattet i min T3 og glemmer for en stun at jeg køre riskoger også jeg puf på jobbet :D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
I håb om tilgivelse...
« Svar #494 Dato: 09. Februar 2011 kl: 08:42:53 »
Nogen gange må man sgu godt synde, gør det selv meget for tiden...........vi har købt en SAAB til familieturene, de lange, de var blevet for hårde i Syncroen. Tre på stribe foran og Frida i midten, som synes det er sjovt at sparke til gearstangen. Samt at jeg synes det synd at slide min syncro op på de daglige køreture, når jeg ikke gider at tage cyklen.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.