Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 116638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #75 Dato: 21. August 2010 kl: 09:23:11 »
Prøv at regn igennem igen med 8,5 km/l på ABS og 11 på 1Y.

Jeg synes at 10 km/l på diesel lyder lavt, og 10 km/l på ABS lyder højt.
Jo, jeg kan godt få Frk G til at køre 10 km/l, men så er det et kørselsmønster hvor jeg tror jeg ville ligge på 14 km/l på diesel.
Normalt ligger jeg mellem 8,5 og 9,2 km/l på Frk G - og det er med et køremønster hvor jeg sikkert ville være ned på 10 km/ på diesel.

Men "evighedsmaskinen" - det nikker jeg til - det er en robust lille motor.

Dog har jeg også hørt om ABS'ere som har gået længere på literen end min, det kan være at jeg har nogle udfordringer omkring f.eks fovarmning af indsugningen.

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
I håb om tilgivelse...
« Svar #76 Dato: 21. August 2010 kl: 09:43:47 »
Lidt tanker ved morgenkaffen.

Hvor mange km af de 30000 om året er motorvej?

Hvad tror du en ABS går i en T3 ved de hastigheder og kørselsmønstre du fremhæver? (Hvis du alligevel skal ligge og tulre for at spare på benzinen er det vel ligemeget om det er motorens omdrejningsvillighed eller pengepungen der sætter begrænsningen, begrænsningen er der stadig)

Hvor mange tyske storbyer er du kørt udenom i år, hvor det virkeligt var et problem? (der ikke kunne løses på anden vis)

Lydniveau, hmm. Er det ikke noget man kan isolere sig ud af?

Det er ikke ofte jeg er 100% enig med Jørn angående T3 filosofi, men her må jeg sku melde mig enig.

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #77 Dato: 21. August 2010 kl: 09:47:02 »
Det er rigtigt JJ - forudsætningerne er selvf. nogle antagelser, som er en trossag.

Der er ydelsesmæssigt stor forskel på ABS og 1Y. Med min barnlige kørselsstil - husk på, jeg er jo kun 43 ;-) - så får 1Y'eren noget at leve af - ja på skændig vis må jeg erkende, at jeg ofte kører med klampen i bund. Hvis bilen skal følge trafikken, så er det bare sådan. Hvis du - med din fine ABS - accelerede lige så forsigtigt og begrænsede din topfart, som man er tvunget til i en 1Y, så ville du formentlig lande på nogle fine forbrugstal. Jeg ved godt, at "når man har kræfterne, så bruger man dem", men så er sammenligningen jo ikke fair. Hvis sammenligningen skal være i orden, så må vi lade som om, benzineren skal præstere som en diesel. I benzineren har jeg så det valg at få mere power - bruger jeg den mulighed, så betaler jeg for det, men det er et valg - det er det ikke i en diesel.

Men anuhu - 8,5 km/l eller 11 - det flytter ikke alverden på regnskabet, og i virkeligheden, så er det heller ikke vigtigt, om den ene løsning koster et par hundredelapper mere eller mindre om måneden - og det være sagt selv om jeg er en stakkels fattig offentlig ansat på sulteløn. Til gengæld er det vigtigt, at jeg nyder at køre i min bil, og at jeg føler, at den har det potentiale, der er nødvendigt for at dække vores kørselsbehov. Desuden er det vigtigt, at jeg ikke hvert år lige skal rive tre dage ud af kalenderen til at renovere motor i januar...

Tak for dit input - jeg går til sagen med informeret samtygge, og går den 8 km/l, så vil jeg alligevel - indvendigt og lydløst - smile fra øre til øre, når jeg ser omdrejningstælleren passere 4000... :-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #78 Dato: 21. August 2010 kl: 10:52:12 »
4000? 6500 - der er det for alvor sjovt at skifte gear.

Sagde jeg 80 km/t i andet gear når omdrejningsbegrænseren slår til?  :twisted:

(Og stadigvæk 8 km/l...............  8) )
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
I håb om tilgivelse...
« Svar #79 Dato: 21. August 2010 kl: 15:17:02 »
Hvilken benzinpumpe bruger I til ABS ombygning...?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #80 Dato: 21. August 2010 kl: 15:50:26 »
hej uffe.den jeg har brugt er fra biltema og til en volvo.tryk spids er lavet om mvh a.jespersen

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #81 Dato: 21. August 2010 kl: 18:25:00 »
hej jens jakob. det med 80 passer meget godt ,min slår fra ved 105 i 3 gear mvh a.jespersen ps. med 3h gearkasse

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #82 Dato: 27. August 2010 kl: 18:00:11 »
Fårk! Nu kom jeg til at købe en PF bare fordi jeg lige har fået overarbejde udbetalt. Så kommer hævnen, når jeg skal ud og skære i min bil... Nej! det sker ikke. Kan jeg ikke finde plads, og kan den ikke modificeres på plads, så ryger den bare heraus igen.

Men lige nu lever den naive drøm *lyserød-sky-modus-on* 107 hk og 154 nm - moment som en AAZ og effekt som en wbx :-))) *lyserød-sky-modus-off* - nå lad os nu se, om den kan være der... :-/
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #83 Dato: 27. August 2010 kl: 23:13:10 »
Hej Jarl,

Hvilken bil er den pakket ind i?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #84 Dato: 28. August 2010 kl: 00:31:06 »
Passat GL 1991 m. aut.gear. Gad vide, om sidstnævnte har konsekvenser for styreboxen - kick-down og sådan noget?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #85 Dato: 28. August 2010 kl: 01:02:56 »
Hvorfor mon vi slet ikke snakker om AAC - 2,0'eren fra T4? 84 hk - ikke meget (lige på 20% grænsen for JX-folk), men et monster moment på 159 nm heeeeelt nede i kælderen - 2200 rpm.

Ja - ok - jeg vedgår, at der er et issue med en megamanifold og en oliepind på den gale side, men data er skisme attraktive...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #87 Dato: 29. August 2010 kl: 00:57:24 »
Her er en god oversigt over hvilke motorer der kommer fra hvilke biler:
http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/vw_enginescode.html
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #88 Dato: 29. August 2010 kl: 09:22:22 »
Citat fra: "jensjakob"
Her er en god oversigt over hvilke motorer der kommer fra hvilke biler:
http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/vw_enginescode.html


de der campmobil med 2,4 diesel i er det en SA
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #89 Dato: 29. August 2010 kl: 12:36:26 »
Det er vel T4?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50