Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 116147 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #270 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 18:35:05 »
Hvem er den gamle mand der puster og stønner i starten ? Har han løbet maraton ?

Nå, spøg til side: Det ser sgu godt ud, og hvilken sound..... Det er jo næsten rendyrket Phil Specter.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #271 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:34:25 »
Ja, jeg studsede også selv over det åndedræt. Sådan lyder jeg egentligt ikke, men åbenbart pruster man lige ned mikrofonen, når man går afsted med kameraet oppe foran øjet.

Nå, men nu til det: Jeg har lige kørt min jomfrutur med den nye kværn. Samtidig har jeg mødt et nyt begreb, jeg ikke har kendt før: Køreglæde! Særligt tre forhold: 1) Lyden. Lydtrykket i kabinen er fuldstændig forandret. Nu kan jeg høre, hvad folk på bagerste række snakker om, og pludselig bliver man opmærksom på vindstøj. Skønt med en lydsvag maskine. 2) Effekten. Det er sandelig rocket feeling at køre ABS. Den hidtil stærkeste motor, jeg har kørt med er AAZ. Den har et super bundtræk, men oppe ved topeffekten er den ikke ligeså frisk som ABS. 3) Karakteristikken. ABS er dejlig liniær. Den leverer varen ved alle omdr.tal, og det betyder, at T3'erens gearing (3H-kasse) kommer til sin ret. Bilen er meget smidig og letkørt.

Nu mangler jeg lidt fintrimning. Og så har jeg noget bøvl med tomgangen. Når den bliver varm, så pludrer den og får alt for fed blanding. Det skal jeg lige have set på. Nogen bud?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #272 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:37:39 »
Tillykke Jarl - hvor lyder det bare fedt!!!

For fed blanding når varm - er det temperatursensoren som ikke fatter at motoren er varm og kan klare sig med mere magert fodder?

Ellers er det jo bare på med OBD stikket og måle. (sender liiige PM)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #273 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:47:06 »
lambda sonde... ??
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #274 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:50:38 »
Takker - kigger lige på det.

Har også et privat teori: I det oprindelige ledningsnet er der er selvstændig stel-kreds fra boksen, der betjener gaspotmeteret, dysen og temperatursensoren. I min visdom har jeg bare klasket alle stetforbindelser sammen ud fra devisen "stel er jo stel". Måske var det liiiige frisk nok... Ved nogen noget om det?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #275 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:54:51 »
hvis motoren er ordentligt stellet så er det ikk der.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #276 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:59:42 »
Motoren er stellet med en trosse, der kunne holde englandsbåden fast i en brandstorm.

Men hvad er så meningen med at "stelle" på to forskellige måder? Som sagt er der tre ting, der stelles med et kabel ind i boksen, og så er der alle de andre, der stelles på motorblokken.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline subwoofer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #277 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:06:53 »
Obs! Jeg har målet 0,7V mellom stel (chassis) og stel (motor). Ja, den trosse er tykk, men overgangsmotstanden kan være betraktelig...

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #278 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:08:59 »
Ved ikke hvordan det er med mono tronic, men digifant styringerne er notorisk følsomme over for korrekt stel. Og det være sig til ALLE føler. topstykke, manifold, lambda blok osv.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #279 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:12:48 »
OK, men jeg har 0,0 V mellem motor og stel også ved belastning med startmotoren i aktion. "Trossen" er en 70 mm2 ledning på 20 cm med boltøjer i begge ender. Den blev monteret i går med guldbelagte øjer i begge ender og spritnye bolte i nyoptrukne gevind. Det er altså ikke det.

Men er der nogen, der faktisk ved noget om, hvorfor der er "stellet" i to separate kredse, hvor den ene kreds går tilbage til boksen?

Tak, Wilson - jeg tror også, at pointen ligger der, indtil det modsatte er dokumenteret. Måske bruger boksen netop stel fra de tre komponenter som et signal.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline subwoofer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #280 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:16:38 »
Hvis dit opset er likt en diesel, så går der ingen strøm i trossen ved brug af starteren. Lys, derimod...

Ved konstruksjon af elektronik er der vanlig praksis at holde signal-stel og stel adskilt, det arrangement giver meget mindre støy på signalerne.

PARKHAVE

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #281 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:21:03 »
Kunne vw virkelig finde på at bruge lidt af det der nymodens pjat, der hedder stel-styring ( i mine termer) arhh, det er sikkert ikke noget der er kommet for at blive.

Ellers et fedt projekt du har fået banket sammen der Jarl - respekt for det.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #283 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:57:47 »
Mono-Motronic
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)