Forfatter Emne: Revne i blokken  (Læst 1348 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads2600

  • Gæst
Revne i blokken
« Dato: 28. August 2010 kl: 23:11:02 »
Hej T3'ere

Jeg tænkte i havde en god forklaring selvom dette er fra en golf 2.

Har nu fået pillet motoren ud af min donorbil og ville derfor lige pakke den om
og rense den inden montering i min vogn. Men dette gav en ubehagelig
overraskelse.

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-08/0ffba523.jpg

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-08/73e00db7.jpg

Er der nogen der kan forklare dette?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Revne i blokken
« Svar #1 Dato: 28. August 2010 kl: 23:14:21 »
Udspringer revnen inde fra lejebukken (krumtaplejerne)?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads2600

  • Gæst
Revne i blokken
« Svar #2 Dato: 28. August 2010 kl: 23:17:40 »
Revnen udspringer fra det (leje?) som svinghjulet monteres på.
Jeg har ikke skildt det mere af end som på billedet.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Revne i blokken
« Svar #3 Dato: 28. August 2010 kl: 23:50:58 »
Nu skyder jeg bare helt vildt fra hoften: Har der af en eller anden årsag været et HELT vildt tryk i den fjerde cylinder? Tankerække: Noget har presset krumtappen vanvittigt hårdt nedad. Eksempelvis et stempel, der forsøger at komme opad i en cylinder med vand i eller en ekstremt tidlig indsprøjtning (elendig pumpetiming/defekt fejljusteret dyse) eller en defekt i tandremstrækket, så stemplet meget hårdt er blevet forhindret i sin rejse opad? Alt er pure tankespind, men måske kan det inspirere til en aha-oplevelse.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads2600

  • Gæst
Revne i blokken
« Svar #4 Dato: 29. August 2010 kl: 00:02:07 »
Det var den ldt mere tekniske muige forklaring som du så altid har..:) Du kan sagtens have ret da din forklaring giver fint mening.
Min umiddelbare tanke er et uintelligent gearkasseskift? Kunne det tænkes at man har glemt den bagerste bolt der holder gearkasse og motorblok sammen, og derved har man brækket i blokken? Eller ville Alu-gearkassen give efter først?