Du tager udgangen fra topstykket ved cyl 4, den der normalt går til varmeapparaterne i kabinen.
Kobler fyret ind her i serie. Først pumpe, dernæst fyr (medmindre selvfølgelig at det er bygget sammen). Og som det er sagt tidligere så vær opmærksom på luftlommer i systemet.
Fordelen med dette setup er at du dermed også kan bruge denne pumpe til at hive ekstra vand forbi den underafkølede cyl 4 under driftsforhold hvor motoren bliver varm(så cirkulerer vandet jo bare uden at fyret starter).
Jeg har ALTID det bagerste varmeapparat åbent så der altid er flow i strengen ellers kommer der ikke rigtigt noget vand tilbagetil motoren.
Selv på de koldeste dage skal der ikke meget til før motoren er varm (ca 40-50 gr) på ca ½ time - fyret er et ardic 5kw.
Jeg har aldrig fået koblet blæseren ind så den starter med fyret og får det nok heller aldrig gjort :-b Den opvarmning og naturlige luft recirkulering der opstår ved forruden er ofte nok til at de stort set er tøet op efter den halve time, ellers tager det ikke mange sekunder med blæseren på fuld skrald for vandet er jo varmt! En af de ting der tager meget strøm ved opvarmning med fyret er i virkeligheden kabineblæseren.... Så hvorfor belaste batteriet mere end højest nødvendigt?
Hvis du vil koble blæseren ind så anskaf dig en FanMaster da den regulerer strømen istedet for at bruge modstande til at dæmpe hastigheden (modstand = spild)
Tror vist det var det.... Havde engang en org montage vejledning til fyr i T3, men kan ikke lige finde den :-S
Det er også muligt at koble op parallelt men det kræver forskellige envejs ventiler for som du selv er inde på at styret vandet den besværlige vej rundt!