Forfatter Emne: Rørføring til vandfyr  (Læst 6755 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Kkrogsgaard

• Gæst
Rørføring til vandfyr
« Svar #15 Dato: 01. September 2010 kl: 21:38:31 »
Jo men vil du ikke helst have en varm motor om vinteren?

Offline nels

• Sr. Member
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #16 Dato: 01. September 2010 kl: 21:57:32 »
Man kan jo gøre det på mange måder, til biler med meget vand såsom t3 kan man få sløjfer og ventiler..
Skær varmeslangen fra motor til varme app(under bagsædet) over og sæt fyret ind der..
Det vil give mest varme..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #17 Dato: 01. September 2010 kl: 22:01:48 »
Bum bum...
Kan se at jeg lige skal overveje for og imod løsningerne en ekstra gang inden jeg laver indgrebet...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline nels

• Sr. Member
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #18 Dato: 01. September 2010 kl: 22:14:21 »
Har snakket med ham som monterede i 2 af mine personbiler, og han mente det vil være den bedste løsning, da varme tabet til forenden
vil være meget stort..
Du må gerne til mig, hvis du vil have det uddybet..
Tlf 28108270..
Hilsen Nels.

Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline nels

• Sr. Member
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #19 Dato: 01. September 2010 kl: 22:15:19 »
Har snakket med ham som monterede i 2 af mine personbiler, og han mente det vil være den bedste løsning, da varme tabet til forenden
vil være meget stort..
Du må gerne ringe til mig, hvis du vil have det uddybet..
Tlf 28108270..
Hilsen Nels.

Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline bohøj

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #20 Dato: 03. September 2010 kl: 06:11:09 »
jeg har sat mit så at den suger vandet fra vand beholderen i gennem fyret og ud i blæseren og til motoren
det tager 5 min er der varm luft i kabinen og ca 20-25 min sener er der varme i motoren
mit er webasto 5 kw
hilsen lasse

det skal ryge
det skal larme
det skal se ud af noget

Offline bohøj

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #21 Dato: 03. September 2010 kl: 06:13:33 »
bare huske at vand pumpen skal side under vand tanken højde ellers kan der godt komme kluder i det hele
hilsen lasse

det skal ryge
det skal larme
det skal se ud af noget

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
Rørføring til vandfyr
« Svar #22 Dato: 03. September 2010 kl: 10:19:13 »
Du tager udgangen fra topstykket ved cyl 4, den der normalt går til varmeapparaterne i kabinen.
Kobler fyret ind her i serie. Først pumpe, dernæst fyr (medmindre selvfølgelig at det er bygget sammen). Og som det er sagt tidligere så vær opmærksom på luftlommer i systemet.

Fordelen med dette setup er at du dermed også kan bruge denne pumpe til at hive ekstra vand forbi den underafkølede cyl 4 under driftsforhold hvor motoren bliver varm(så cirkulerer vandet jo bare uden at fyret starter).

Jeg har ALTID det bagerste varmeapparat åbent så der altid er flow i strengen ellers kommer der ikke rigtigt noget vand tilbagetil motoren.

Selv på de koldeste dage skal der ikke meget til før motoren er varm (ca 40-50 gr) på ca ½ time - fyret er et ardic 5kw.

Jeg har aldrig fået koblet blæseren ind så den starter med fyret og får det nok heller aldrig gjort :-b Den opvarmning og naturlige luft recirkulering der opstår ved forruden er ofte nok til at de stort set er tøet op efter den halve time, ellers tager det ikke mange sekunder med blæseren på fuld skrald for vandet er jo varmt! En af de ting der tager meget strøm ved opvarmning med fyret er i virkeligheden kabineblæseren.... Så hvorfor belaste batteriet mere end højest nødvendigt?
Hvis du vil koble blæseren ind så anskaf dig en FanMaster da den regulerer strømen istedet for at bruge modstande til at dæmpe hastigheden (modstand = spild)

Tror vist det var det.... Havde engang en org montage vejledning til fyr i T3, men kan ikke lige finde den :-S

Det er også muligt at koble op parallelt men det kræver forskellige envejs ventiler for som du selv er inde på at styret vandet den besværlige vej rundt!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)