Forfatter Emne: spørgsmål til motor/ombygning mm  (Læst 26913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ibber

• Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #45 Dato: 18. September 2010 kl: 16:38:20 »
hvis det var derfor ville det jo gælde både diesel og benzinmodellen Jønne - der må da være nogen herinde der ved hvad en NY T3'er kostede dengang... ???

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: 18. September 2010 kl: 20:01:47 »
Spørg et forsikringsselskab, de ligger inde med nypriser fra tidernes morgen, enkelte har også et webinterface hvor man selv kan lave forsikringstilbud, og der har jeg flere gange set at de skriver nyprisen på tilbuddet.
Mvh. Casper

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: 19. September 2010 kl: 07:58:01 »
Ud fra linket var det dyre at købe en diesel end en benzin. Hvis det skulle hænge sammen vil det ikke koste noget at konvatere diesel til benzin, men koste lidt ved at konvatere fra benzin til diesel.

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

ibber

• Gæst
« Svar #48 Dato: 19. September 2010 kl: 12:09:06 »
ja det er jo præcis det jeg vil - og kan heller ikke se det skulle være et problem at ombygge fra en sløv diesel til en 112HK+20%=134,4 hk benziner motor uden at skulle af med en eneste krone i afgift...

og forstår ikke helt folk frygt for syn og godkendelse osv - det burde sgu da bare være lige ud af landevejen ????

en sløv diesel og en benziner er sgu da ens når vi snakker T3

teoretisk set ville en 1,8 GTI 16V da kunne gå

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: 19. September 2010 kl: 15:05:46 »
Jep. den yder vist nok 115 HK så det er langt fra + 20% af 112 HK. En 2e motor yder også 115 hk hvis det ikke er den samme motor altså.......
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

T3Sync

• Gæst
« Svar #50 Dato: 19. September 2010 kl: 15:11:44 »
Tror 2e er 8v .......

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: 19. September 2010 kl: 18:05:29 »
Citat fra: "ibber"
ja det er jo præcis det jeg vil - og kan heller ikke se det skulle være et problem at ombygge fra en sløv diesel til en 112HK+20%=134,4 hk benziner motor uden at skulle af med en eneste krone i afgift...

og forstår ikke helt folk frygt for syn og godkendelse osv - det burde sgu da bare være lige ud af landevejen ????

en sløv diesel og en benziner er sgu da ens når vi snakker T3

teoretisk set ville en 1,8 GTI 16V da kunne gå

har en 1,8 GTI 16V ikke 136 hk
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

ibber

• Gæst
« Svar #52 Dato: 19. September 2010 kl: 19:27:44 »
jo da den var ny havde den sikkert - DOOH - nu var det reglen og ikke motortypen der var vigtig - men for god ordens skyld nedgraderer vi den så til en 8V så ;0)

det var et spørgsmål ang om sammenligningen var holdbar ??? capische ;-)

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: 19. September 2010 kl: 19:58:12 »
jo jo jeg forstår  :D
det var også bare for god ordens skyld (ikke at jeg har orden på noget som helst) :lol:  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #54 Dato: 19. September 2010 kl: 20:21:37 »
I mangler jo udtrykket "mistet identitet", når der skal tales kontruktive ændringer på køretøjer. De konstruktive ændringer tager de bilsagkyndige sig af, mens SKAT tager sig af den mistede identitet (i forhold til køretøjets fødsel).

Derfor skal der betales fornyet afgift på et allerede dansk indregistreret køretøj. Om det er rimeligt eller ej, er vel "ligegyldigt", men skal det være lovligt i dk er det sådan.

Og nej, TüV dokumenterede ændringer er ikke bare automatisk godkendt i dk.

Hinze

ibber

• Gæst
« Svar #55 Dato: 20. September 2010 kl: 10:04:52 »
jo Hinze - korrekt - men fornyet afgift i forhold til hvad - normalt sammenligner man jo en afgift sag med et andet lign fabriksfremstillet køretøj - i dette tilfælde en dyerer model , også har jeg svært ved at se hvordan afgiften kan udmyndig sig i en mer udgift ???

med mindre du mener der skal svares 180% i afgift af nypris fordi man smider en mindre motor i end en T3'er er godkendt med - det vil jo være helt dalmatias

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: 20. September 2010 kl: 10:59:43 »
Citat fra: "ibber"

Hvor står der noget om at man må overskride 20% reglen på en sløv diesel rent synsmæssigt ? Hvad er det der fortæller dig at f.eks. en T3, født med en CS (50 hk diesel) kan synes og godkendes med en DJ (112 hk benzin) eller noget der er større ?

Hvis du kan skaffe det dokument der erklærer/ beskriver at alle T3 er ens i styretøj, undervogn mv. så vil jeg meget gerne have en kopi.

Jeg er ikke bange for ombygninger, måske bare lidt mere realistisk omkring risikoen ved at møde en meget patentlig og pligtopfyldende synsmand.

De fleste synsmænd vil sikkert ikke lægge mærke til at der er en DJ i, i stedet for en f.eks. DG, men man skal heller ikke regne med at en +20% konvertering går helt glat.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #57 Dato: 20. September 2010 kl: 11:06:57 »
Hvis vognen er ny er af giften i forhold til salgsprisen; hvis den, som vores T3'er, er lidt ældre er det markedsprisen, der er udgangspunktet for afgiften. Hvis ikke modellen findes, skønnes der en salgspris fra SKAT og regner så afgiften ud. (baglæns svarer det nogenlunde til 60-64% af markedsprisen)

Om du smider en større eller indre motor i, ændre ikke ved at det en konstruktiv ændring og heraf mistes indentiteten; jeg synes dog at fornemme, det er de større motorer der "trigger" SKAT.

Igen, om det er rimeligt eller ej, ændre ikke ved den praksis der benyttes. Du må gå ind i politik og forsvare dine udmærkede synspunkter; jeg tror du har alle stemmer herindefra og sikkert flere til ude i samfundet.  :wink:

Hinze

Offline nels

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: 20. September 2010 kl: 12:07:42 »
WBX:

Intet problem med syn..
Det dokumenterer man overfor synsmanden med en typegodkendelse, der hedder S4813..
Bilen skal dog være med de "nye/store" forbremser..
Det store spørgsmål er, hvad det koster ved SKAT, er de 3, 7 eller 15000 kr..????
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: 20. September 2010 kl: 12:13:52 »
Ok... hvor får man fat i den ? fstyr ?

Du mener nye "små" bremser :-) altså fra 86->
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."