Forfatter Emne: Slør i Dieselpumpe - Dårlig trækkraft(update)  (Læst 2655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads2600

• Gæst
Slør i Dieselpumpe - Dårlig trækkraft(update)
« Dato: 10. September 2010 kl: 22:43:36 »
Hej alle Sammen

Nu har mit motorprojekt snart kostet mange penge.. Først flækket blok. dernæst flækket topstykke og nu muligvis slør i dieselpumpen. Det håber jeg i kan hjælpe med.

Tandremmen er på vej af nede ved krumtapshjulet. Den sidder pænt ved knasthjulet og ved hjulet til dieselpumpen er den lidt længere ude. Når vi når ned til oliepumpens aksel er den 1/6 del ude over og det samme ved krumtapshjulet. Mit spørgsmål er nu. Hvor meget slør må der være i dieselpumpen? Det er en dieselpumpe med LDA Dåse.

Håber i er friske til at hjælpe mig her sent fredag aften.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 10. September 2010 kl: 23:48:18 »
Der må stort set intet være - måske 1 mm målt på kanten af hjulet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads2600

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10. September 2010 kl: 23:57:21 »
Endnu engang kommer Jarl til undsætning..:)

Hvis 1 mm er tolerancen er er ikke slør i. Den bevæger sig max 0,5-0,7 mm

Hvad kan ellers være grunden til at den er uvenner med remmen?

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 11. September 2010 kl: 00:05:38 »
Først og fremmest: Du må endelig ikke lade dig friste til at starte motoren, før tandremmen har en totalt tillidsvækkende placering på hjulene. Motoren kan æde en tandrem på ½ min., hvis det er helt ad helvede til.
Tag en retskinne og hold på hjulene for at tjekke, at de er helt parallelle. Er der evt. noget rod med dieselpumpekonsollen eller dens fastgørelse? Sidder dieselpumpen pænt centreret i alle dens 4 fastgørelsespunkter til konsollen? Har du snurret remmen rundt 20 omgange med håndkraft, så den har fået en chance for at sætte sig naturligt? Er den fuldstændig overdrevet spændt? Lidt at kaste sig over lørdag formiddag;-) men ingen start før remmen sidder ordentligt!
Bedste hilsner

Jarl

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 11. September 2010 kl: 00:14:51 »
Kan det være en løs krumtapsbolt / Krumtapshjul?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mads2600

• Gæst
« Svar #5 Dato: 11. September 2010 kl: 01:00:21 »
Hej Jarl

Det lyder som om jeg kan få lørdag formiddag til at gå også.. Jeg er ikke helt klar over hva du mener men en retteskinne, men skal jeg bare sætte et vatterpas hen over alle hjulene og se om de sidder lige langt ude/inde? Og hvordan med dieselpumpens hjul? Skal jeg se hvor meget den vipper under retteskinnen? Hvor meget må den kunne give sig den vej? 1 mm?

Som tilføjelse; hvis man kører motoren mod uret. Så kører remmen pænt hele vejen rundt. Kan det sige jer noget?

Wilson
Det sidder mere en fast..:) Om det kommer også før krumtapshjulet.

Mads2600

• Gæst
« Svar #6 Dato: 11. September 2010 kl: 14:43:43 »
Nu viste det sig at beslaget til pumpen ikke var hetl lige. Det er rettet op og nu kører remmen lige til kanten på Hjulet på dieselpumpen oliepumpehjulet og krumtapshjulet. Den kører IKKE ud over kanten. Er det ok? Den sidder IKKE med en 0,5 -1 mm fra kanten som jeg umiddelbart ville mene den skulle. Men er jeg galt på den?

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 11. September 2010 kl: 15:27:43 »
Det, du skal kigge efter er, om det er nødvendigt for strammerhjulet at styre remmen på plads hele tiden. Hvis det hele tiden skal presse på siden af remmen for at få den på plads, så bliver remmen hurtigt smallere og smallere.

Der er i princippet ikke noget i vejen for at remmen sidder yderligt på hjulet, men netop fordi vi snakker omtandremmen, ville jeg altså ikke gå på kompromis. Læg en retskinne på hjulene og tjek, om de kører helt parallelt. Og undgå at stramme remmen alt for hårdt.
Bedste hilsner

Jarl

Mads2600

• Gæst
« Svar #8 Dato: 11. September 2010 kl: 22:12:44 »
Jeg havde en mekaniker til at kigge i dag og han vurderede at det kørte rimeligt nok til at godkende det. Jeg kiggede på min gamle diesel vogn og der sidder remmen, i mine øjne, også sjovt. Men Den har nu kørt 5000 km og er stadig 25mm bred som den nye rem. Jeg vil holde øje med remmen og se om det bliver mindre i løbet af den første tid. Jeg vil vende tilbage til forummet med en konklusion om hvorvidt denne montering var rimelig nok.

Et tillægsspørgsmål: Hvor stram skal remmen være?

Motoren bliver efterplanen lagt i i morgen og så håber vi at remmen ikke bliver spist. Den siddet umiddelbart pænt.

Mads2600

• Gæst
« Svar #9 Dato: 19. September 2010 kl: 22:46:24 »
Hej Igen

Nu har jeg kørt 300 km med den nye maskine. Den går lækkert og remmen overlever endnu..:) Selvom den sidder meget yderilgt i mine øjne..

Jeg har dog fået et andet problem.

Der monteret 2,5" fra turboflange og til bagpotte da jeg troede at det var fordi den ikke kunne komme af med luften..

Men den trækker stadig ikke helt ordentligt. Det har klart givet en forbedring
men helt godt er det ikke. Det er som om den dør ud ved 3000 omdrejninger og
ligesom bliver kvalt lidt. Den mister en masse trækkraft i dette området.
Den tager også fint ved i omdrejningerne omkring 3000 hvis den får 1/3 gas. Så snart den rigtigt
skal arbejde er det som om den taber "pusten".

Det skl siges at den er skruet godt i pumpen og turboen, men ikke iforhold til inden den kom ud af donorbilen. Og der var der ingen problemer.

Hvad kan være galt? Nogen gode ideer?

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 19. September 2010 kl: 22:57:04 »
Hmm får den det luft den skal have??
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Mads2600

• Gæst
« Svar #11 Dato: 19. September 2010 kl: 22:59:03 »
Hmm.. Det kunne egentlig godt være at det var her vi skulle kigge lidt efter... Jeg vil prøve at se om det er det der er galt..:)