Forfatter Emne: Manglende kompression - et synsk indlæg  (Læst 6998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #15 Dato: 12. September 2010 kl: 22:24:40 »
Tjaeh, nu har jeg da kørt 30000 km med en motor fra en Golf 3 (okay, den første kørte kun de 20kkm da jeg opgav at få den til at køre ordentligt, men den nuværende har da kørt 10000 uden et kny)..

Selvfølgeligt skal du bruge motorophæng, bundkar, sugesnabel fra oliepumpen og manifolder fra den motor du har nu (sådan lige kort skitseret), men ellers er der ikke så mange problemer i det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

lindskou

  • Gæst
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #16 Dato: 12. September 2010 kl: 22:27:23 »
Skal jeg ikke også overfører sugerør sammen med bundkar ved byt til goft motor?

Og TUSIND tak for jeres søde sind og venlige hjælp :-)

Og forresten så overdrev Morten ikke, jeg kunne have vrælet da han kom og jeg var mere taknemmelig end nogen kunne forstille sig over det venlige ansigt der stod med et stort smil og en gul vest udenfor min bildør og bare ville hjælpe lille mig!

lindskou

  • Gæst
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #17 Dato: 12. September 2010 kl: 22:29:25 »
Hovsa der kom Morten så lige indenom med det svar :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #18 Dato: 12. September 2010 kl: 22:29:54 »
Jo, du snupper sugesnablen fra oliepumpen i den motor du har i din T3 nu og bygger den over i Golf motoren, sammen med bundkar og motor ophæng fra den motor du har nu...

Ombygningen er ikke nogen VILD ombygning, men det vil være klogt om du har nogen ved dig der ved hvad der skal laves eller i det mindste kender til motortypen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan


Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #20 Dato: 13. September 2010 kl: 00:07:51 »
Og hvis du ellers har modet og tålmodigheden, er der måske noget brugbart i f.eks. Den Blå Avis. Der er af og til billige Golf og Passat (evt. under reservedelsbiler ) eller under motorer og gearkasser.
Det behøver ikke være ensbetydende med total økonomisk ruin, men det er fan... surt med en nyindkøbt bil. Jeg sidder og funderer om den har snakket i lejerne, og man derfor har tilsat et eller andet additiv eller påfyldt et par liter tyktflydende gearolie for, at dæmpe lejestøj ?! Bare en tanke .....

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #21 Dato: 13. September 2010 kl: 04:46:11 »
Citat fra: "lindskou"
Bilen er forresten købt i Kirke Helsinge, 4281 Gørlev


Det er så nok ikke lige i nærheden af Kirke Hyllinge - Aner faktisk ikke hvor det er  :lol:

Nå, men velkommen til T3nettet. Jeg håber vi kan hjælpe med til at du hurtigt kommer videre og bliver glad for din bil  :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Manglende kompression - et synsk indlæg
« Svar #22 Dato: 13. September 2010 kl: 08:01:16 »
Du skal bare spørge, vi skal nok hjælpe dig.
Vi har kun været med i"Nettet" i kort tid, men fået hjælp til nogle ting, og konstateret, at flere har fundet vej til "Nettet", netop med et problem,
Jeg skynder mig lige at bemærke, at hvis koblingen er OK, skal den med på den "nye" motor, og ihvertfald også udstødningsmanifold,
jeg lavede en Passatmotor om sidste år, så mit råd er, læg dem ved siden af hinanden, og har du en bekendt, som har kendskab til tingene, kan denne sikkert nemt guide med pakninger filtre o.l.
Nels har en motor, og har den været i en Transporter e.l. var det måske en god løsning.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032