Forfatter Emne: startproblemer og olie i vandtanken hvad nu..?  (Læst 4267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tuzzen

• Gæst
startproblemer og olie i vandtanken hvad nu..?
« Dato: 16. September 2010 kl: 20:44:04 »
hej jeg håber der måske kan svare lidt på mine spørgsmål.. jeg er en helt ny og utrolig stolt og lykkelig T3 ejer.. en sort dame fra 87, 1.6 D med højt tag, og en dejlig hæk.. :)  det er simpelthen sådan en fin maskine.. :D

men der er dog lige et par småting, som der bekymrer mig lidt.. jeg har lidt svært ved at få den igang når den er kold, og trods forvarmning en 4-5 gange, så hopper den sgu ikke rigtig igang.. starteren lyder ikke som om den har problemer med at trække rundt og har da osse lige monteret lidt nye ledninger til den, desuden har jeg skiftet batteriet da jeg var bekymret for hvor længe det gamle ville holde..
men de første par gange efter forvarmning, prutter den lidt, og der kommer osse rimelig med røg ud af udstødningen.. men den tænder altså desværre ikke.. har snakket med en mekaniker på fyn idag og han mente det måske var mine gløde-rør det kneb lidt med.. er der nogen af jer der ved hvilke man skal købe, og hvor det er bedst og billigst henne..

Desuden har jeg undret mig lidt over at der ser ud til at ligge lidt gammel olie i vandtanken, nu er jeg ikke den store mekaniker, men betyder dette noget.. og kan det fikses lidt nemt måske..

håber der er nogen der måske kan hjælpe lidt..

hilsen thomas og karen

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
« Svar #1 Dato: 16. September 2010 kl: 20:58:55 »
Hej og velkommen til , inden du køber nye gløderør , så prøv lige at åbne den sorte box der sidde på bagvægge til venstre i motorrummet , der sidder en mega bladsikring , den kan være slidt op efter 1000 vis af starter , den er nem at skifte med en lille skruetrækkker , hjælper det ikke , må du videre med forvarmerrælæ og hvad det hedder alt sammen , det er der andre der ved mere om end mig , god jagt .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #2 Dato: 16. September 2010 kl: 21:24:13 »
Det olie/slam i ekspantionsbeholderen kan godt stamme fra en tidligere fejl/reparation.
Hvis der ikke kommer luft i beholderen når motoren kører, kan du i første omgang koncentrere dig om bladsikringen og gløderørene.
Og når det drejer sig om gløderør skal du ikke tænke "bedst og billigst" men kun "bedst" det er jo snart vinter igen.
Hold dig til de kendte mærker, og drop tilbudsrørene til en 50er.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
« Svar #3 Dato: 16. September 2010 kl: 21:26:08 »
Tjek lige forvarmerrelæet også, det kan være smeltet helt sammen. Sidder i den sorte boks i venstre side af motorrummet...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline finnthor

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Vejle
« Svar #4 Dato: 16. September 2010 kl: 21:42:39 »
Hej Thomas og Karen velkommen til.
Jeg kan se vi deler post nr. Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe.
Ring på 27261822

MVH Finn

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 16. September 2010 kl: 21:46:28 »
Du husker at hive koldstarts håndtaget ud, ik'?
Hvis motoren er lidt træt tror jeg godt det kan give startbesvær hvis ikke den er aktiveret på kold motor...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan