Forfatter Emne: Dieselfilter  (Læst 1666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Dieselfilter
« Dato: 24. November 2006 kl: 01:14:23 »
Min JXér går meget anstrengt/ujævn når den går i tomgang, specielt efter en længere tur. Der sidder et alm skruefilter på en konsol, ligesom på min sugediesel-bus, men der er kun en bundslat i filteret, og det virker som om den ikke kan få diesel nok. Når jeg tager en slange af ved dyserne kan jeg høre at der bliver suget diesel tilbage ( defekt magnetventil ????? ) Er der forskel på filtrene, og er det et forkert filter til den motor :?:  Den skal efterhånden køres længe på starteren før den går igang, og slangen frem til filteret er blæst igennem så der skulle vel ikke kunne opstå et vacum der....  Gode forslag til en løsning modtages med taknemmelighed  :idea:  :D
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dieselfilter
« Svar #1 Dato: 24. November 2006 kl: 08:54:37 »
Kan du forklare lidt nærmere?

Bundslat i filteret??? - Flere symptomer? Urolig gang? startforhold, når den er kold? Ydelse ved belastning?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Dieselfilter
« Svar #2 Dato: 24. November 2006 kl: 16:44:40 »
Jeg har prøvet at lade den suge fra en dunk, og gennem et nyt filter, uden at det ændrede noget.  :(

Efter en tur på ca. 50 km. tog jeg filtret af, og der var kun ca ½ dl. diesel i, jeg troede at filtret skulle være helt fuld altid.  :?

Ved koldstart virker det som om den først skal have suget lidt diesel op i filtret, efter 20-30 sekunder filen på starteren slår den endelig igang, og så går der ca. et minut inden den finder ud af om den skal blive ved med at køre eller om den skal gå i stå. Først når den har fået lidt gaspedal kan jeg være sikker på at den ikke går i stå.

Ved varmstart skal den køres ca 10 sekunder med starteren inden den går igang.

Tomgang, både med kold og varm motor, virker meget anstrengt, og den "prutter" som da min gamle Escort havde brændt en udst.ventil. Ved lave omdr. er der heller ikke mere trækkraft end i min bus med sugediesel-motor.

Først ved ca 1500-2000 omdr. kommer der ordentlig trækkraft i den, indtil da virker det som om det mest er varm luft den kører på. ( citat  :wink: ) selv om der er nye slanger og nyt filter på.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

T3Sync

  • Gæst
Dieselfilter
« Svar #3 Dato: 28. November 2006 kl: 17:20:30 »
Er der nogen der ved hvor tit man skifter sådanne et diselfilter ?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Dieselfilter
« Svar #4 Dato: 28. November 2006 kl: 19:20:31 »
mener jeg har læst 2år/60k km for filteret
Mvh. Casper