Forfatter Emne: Audi 80 1,9 TDi  (Læst 7136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #15 Dato: 30. December 2010 kl: 01:12:02 »
http://www.guloggratis.dk/opel/astra/annonce/9692887

http://www.guloggratis.dk/opel/astra/annonce/9410145

Jeg kender intet til de konkrete biler, men alderen på dem gør, at du kommer til at betale en noget lavere grøn afgift fremfor vægtafgift. Der kan muligvis være lidt håndører at tjene - en A80 er ikke just let - en alm. limo med 2,0 90 hk vejer 1250 kg.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #16 Dato: 30. December 2010 kl: 09:59:43 »
Du linker til astraer... Sådan en har vi, og det er sku ikke at anbefale  :roll: - tilgengæld er den hurtigere at tø op end t3eren ( som en dame forøvrigt bakkede op i igår, den faldt i et med hækken!!! så virker camoflagn da)

Vores astra er en benziner - pålidelig kilde mener an skal hold sig fra astra g i diesel... En benziner kan du få til ingen penge.
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #17 Dato: 30. December 2010 kl: 14:52:57 »
Jamen det er et interessant fænomen det her. Ordlyden i folkemunde er sådan her: "Opels benzinere kører bare, hvis der er olie og vand på, men Opels diesel er noget elendigt skrammel". Hvor kommer det fra? Min sølle lille bilpark er jo på ingen måde statistisk repræsentativ, men: Først havde vi en Kadett E med 16DA motor. Den blev smadret af en idiot, der kørte ind i den. Den havde på det tidspunkt gået 330.000  - vi havde kørt de sidste 100.000 aldeles uden motorproblemer. Så fik vi en lidt ældre med den gamle 16D motor. Den solgte vi, da den havde kørt 480.000 km, og der var sandt for dyden ikke meget kompression tilbage, men problemer var der aldrig. Dernæst importerede vi en rigtig bedstemor Kadett - en stufenheck 16DA med originale 56.000 km på klokken. Den kørte Tine 150.000 km i og den har siden gået på omgang blandt familiens fattigrøvsstudenter. den kører endnu i Lemvig efter 420.000 og der har kun været almindelig service + en utæt dieselpumpe. Pt. kører Tine i en Astra F med lavtryksturbomotoren - X17DTL. Den fik hun med 290.000 km på bagen, og her efter 6 år har den lige rundet 410.000. Den har fået skiftet turbo og topstykke. Det er i øvrigt den samme motor, der ligger i dem, jeg har linket til.

Med det afsæt vil jeg gerne spørge eksakt til, hvilke svagheder Opels dieseler har, som VW's ikke har? Hvad er det, der gør dem så elendige? Ja - jeg er bekendt med 2,0'ernes problemer med pumpen - i øvrigt den samme pumpetype, som T4, Audi 100 og A6 kører med, men det er jo et Bosch-problem.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #18 Dato: 30. December 2010 kl: 21:39:50 »
Tak for god opbakning og gode råd.

I dag kørte skodajønne og jeg nord på og så vest på til man næsten ikke kunne komme længere og hentede en billig 80 avant 1,9 Tdi (1z) hjem. Motor gik perfekt (ombytter der havde gået 150000), der var minimalt kosmetisk at udsætte (import i 2001), bremser var nye, bærearme, bøsninger bag og for var nye, gearskifte var fast og præcist, støjniveau lavt, udstyrsniveau højt (fartpilot, soltag, alu og dit og dat) og jeg har allerede kørt mine første 150 km i den uden noget at bemærke. Den kører som en ny bil.

Så må vi se om jeg dør af kedsomhed, men det virker som en rigtig komfortabel og sund "arbejdsbil" til mit nye job.

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #19 Dato: 30. December 2010 kl: 22:23:56 »
Citat fra: "Jarl"
Jamen det er et interessant fænomen det her. Ordlyden i folkemunde er sådan her: "Opels benzinere kører bare, hvis der er olie og vand på, men Opels diesel er noget elendigt skrammel". Hvor kommer det fra? Min sølle lille bilpark er jo på ingen måde statistisk repræsentativ, .....

Med det afsæt vil jeg gerne spørge eksakt til, hvilke svagheder Opels dieseler har, som VW's ikke har? Hvad er det, der gør dem så elendige? Ja - jeg er bekendt med 2,0'ernes problemer med pumpen - i øvrigt den samme pumpetype, som T4, Audi 100 og A6 kører med, men det er jo et Bosch-problem.


Jeg skal slet ikke gøre mig klog på hvilke svagheder dieselmotoren har - men vil da vende det for svigerfar (som er nok er den mest inkarnerede opelmand i DK - han kører dog selv vw...)
Opel har aldrig sagt mig noget, men jeg må indrømme at man ( hvert fald med en Astra G stationcar) får meget luksus for pengene frem for en vw.

Jeg vender tilbage når jeg har fået lidt tips fra ham den gamle
 :wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #20 Dato: 30. December 2010 kl: 22:26:57 »
Hvad var prisen på sådan en Tysker-slæde?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #21 Dato: 30. December 2010 kl: 22:52:22 »
Citat fra: "jankjerbye"
Tak for god opbakning og gode råd.

I dag kørte skodajønne og jeg nord på og så vest på til man næsten ikke kunne komme længere og hentede en billig 80 avant 1,9 Tdi (1z) hjem. Motor gik perfekt (ombytter der havde gået 150000), der var minimalt kosmetisk at udsætte (import i 2001), bremser var nye, bærearme, bøsninger bag og for var nye, gearskifte var fast og præcist, støjniveau lavt, udstyrsniveau højt (fartpilot, soltag, alu og dit og dat) og jeg har allerede kørt mine første 150 km i den uden noget at bemærke. Den kører som en ny bil.

Så må vi se om jeg dør af kedsomhed, men det virker som en rigtig komfortabel og sund "arbejdsbil" til mit nye job.

/Jan


lyder som en fin bil :)
hvor meget havde den kørt?
Farve?
Pris?
og du sliper ik for billeder, nu du er igang ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #22 Dato: 31. December 2010 kl: 10:38:55 »
Stort tillykke med din nye B4. Den, tror jeg, du bliver glad for. B4 er efter min opfattelse et af de mest vellykkede produkter fra VAG, og så har den - igen subjektivt - et kanon design. Glæder mig til at se den.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #23 Dato: 01. Januar 2011 kl: 14:37:59 »
Tak for de gode ønsker, håber investeringen holder i sådan en svend. Det er til dato den kedeligeste, dyreste og blankeste bil jeg her ejet, men i forventning om færre timer til at mekke i med arbejdstiderne i nye job måtte det til. Nu får vi se.

Det blev til en metallic-grøn fra 94 med 370000 på klokken. Motoren (1z) er skiftet for 50 km siden til en der har kørt 160000 og har i den forbindelse fået den store tur med tandrem, filtre, vandpumpe, remme, strammerhjul og dit og dat. Det er lavet på VAG værksted. Der er kun enkelte steder hvor den har noget begynde rustbobler, så det håber jeg at få tid til at komme efter. Rimelig pæn, med slidspor efter 370 og en pris på 32 af de lange inkl. et sæt ekstra alufælge med dæk var et ok kompromis for mig.

Den tidligere ejer var fanatisk audi-fan og var pensioneret VAG mekaniker, den har derfor altmuligt fabriks-ekstraudstyr og pynt. Noget mere anvendeligt end andet. Fartpiloten er jeg allerede blevet meget glad for mens "S2" badget på fronten er lidt noget pjat :)

Den har fået skiftet bøsninger og bærekugler samt bageste bærearme med org. dele, alt er gået efter.

Det lød lidt som en historie at han kun solgte fordi han havde mistet det ene ben og skulle have en med automatgear, men skodajønne og jeg så både den næsten identiske grønne automat 80 Avant OG hans protese for at det ikke skal være løgn :D Han solgte bilen til mig i Audi-jakke med hans navn på, lidt nørdet må man sige :)

Batteriet er desværre ikke til at få til at modtage strøm (den har stået stille siden efteråret sidste år) så det skal nok skiftes ellers virker alt som det skal. Jeg har allerede rundt 250 km i den og den er bedre rent komfortmæssigt end jeg havde håbet på. Støjniveauet er lavt og den ligger roligt og godt på vejen.

Hvis der er interesse kan jeg da lige tage et par skud af den og smide et link.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #24 Dato: 01. Januar 2011 kl: 15:59:53 »
hvis den ellers er passet og plejet, så burde der ikke værre noget galt med de 370.000km, men undre mig at motoren ik kunne holde til mere! (vores har kørt 330kkm nu!!)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #25 Dato: 01. Januar 2011 kl: 19:04:07 »
jeg blander mig lige her
den gamle motor stod jvf sælger af pga løst takthjul
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #26 Dato: 01. Januar 2011 kl: 21:00:37 »
ok, måske man skal finde en til hylden i tilfælde af nedbrud ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #27 Dato: 01. Januar 2011 kl: 21:26:51 »
Jamen til lykke med den. Jeg tror ikke du er gået galt i byen med Audi. De der kører Audi i vores bekendtskabskreds holder fast i dem. Jeg har også gået og skelet lidt til en 100 Avant med fembenet maskineri og automatgear. Desværre er mit / vores behov dækket af den tilbageværende Fiesta indtil videre, og Lottogudinden har ikke udløst noget, der ligner køb af anden bil lige p.t.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #28 Dato: 01. Januar 2011 kl: 21:52:53 »
så har man satme da hørt det med da... er det den 1.april??? EN BLANK SKINNENDE BIL I SIBIRIA????? HOLD HOLD HOLD
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Audi 80 1,9 TDi
« Svar #29 Dato: 01. Januar 2011 kl: 23:29:28 »
Så vidt jeg husker var det løse takthjul en fejl 40. Noget med genbrug af bolte.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012