Forfatter Emne: Ladebøwl.  (Læst 2222 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Dato: 29. December 2010 kl: 21:23:39 »
Min gode kammerat er endt på bar bund.

Hans syncro 1,9 indsprøjtning lader ikke. Han har skiftet lader men det er øjensynligt ikke den der er problemet. Det er lidt for teknisk for undertegnede, men måske der er nogle der er i stødet til at komme med forslag til troubleshooting.

Hiv i diff`n

Dennis
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Svar #1 Dato: 29. December 2010 kl: 23:26:08 »
Nu gætter jeg på, at det er generatoren du kalder laderen ?
Første trin: Er der 12 volt på de fede kabler til generatoren ? Testes med et ganske almindeligt voltmeter.
Lyser ladekontrollen når der sættes tænding på ? Hvis ikke er det den tynde blå ledning i skal have fat i, hvilket så også kan forklare, at et generatorskift ikke har hjulpet.
Hvilken tilstand er den nye / brugte generator i ?  Har i nogen garanti for, at den overhovedet kan lade ?

Evt. kan i forsøgsvis føre en + ledning til D+ på generator, starte motoren og måle, om spændingen stiger på batteriet. Denne "snydeledning" skal KUN benyttes til afprøvning, ikke permanent.
Husk, at lade motoren snurre lidt mens i måler, da et halvfladt batteri godt kan have en lav spænding i den her sat.... kulde.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Svar #2 Dato: 01. Januar 2011 kl: 19:04:33 »
Vi har stadig ikke fundet en løsning. Er der flere muligheder. Åbenbart er der juks oppe ved instrumentbordet ifølge Jacob.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Mølle

  • Gæst
Ladebøwl.
« Svar #3 Dato: 01. Januar 2011 kl: 19:12:21 »
Du kan tjekke, om ledningsføringen fra instrumentbrættet  er ok ved at afmontere den blå ledning på generatoren. Sætte tænding på og så holde ledningen mod stel. Den røde diode skal lyse, når ledningen føres til stel og slukke, når den ikke er monteret. Er det tilfældet tror jeg at I skal kigge efter en frisk generator.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Svar #4 Dato: 01. Januar 2011 kl: 21:17:58 »
Og ellers er det næste skridt en kontrol af multistikket bag instrumenterne. Det skal bare sidde en ubetydelighed skævt, før der går kage i det.

janek.nilsson

  • Gæst
Ladebøwl.
« Svar #5 Dato: 17. Januar 2011 kl: 21:54:12 »
skal d+ monteres på batteriet har nemmelig også lade fejl på min 1.6td

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Svar #6 Dato: 18. Januar 2011 kl: 00:28:21 »
Nej. B+ er forbindelse direkte til batteriet. D+ er den tynde blå, der aktiverer ladekontrollen. Den kan FORSØGSVIS erstattes af en + ledning, så du kan kontrollere, om generatoren begynder, at lade.

janek.nilsson

  • Gæst
Ladebøwl.
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2011 kl: 15:04:09 »
okay den blå D+ ledningen sidder på generatoren, altså den ene del.
hvor skal de anden del af ledningen sættes en?? evt. på audi relæet det er det der er mit problem. hvor helved skal den sidde

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladebøwl.
« Svar #8 Dato: 18. Januar 2011 kl: 18:17:26 »
Det må jo så være B+ , altså den kraftige og antageligt røde ledning ? Alt efter hvilken type generator du kører med kan det være skrueterminal med en 6 mm møtrik, eller et stik. Sidstnævnte har i reglen to røde pluskabler, der går over i et lidt tykkere. I begge tilfælde er de strømførende dvs. du kan f.eks. føre dem til fødekablet på starteren. Så er der "hul igennem" til batteriet. Jeg ved ikke lige hvad det er for et Audi relæ du omtaler ?