Forfatter Emne: Oversigt over bremserør?  (Læst 3575 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tyler

• Gæst
Oversigt over bremserør?
« Dato: 30. December 2010 kl: 10:47:52 »
hej

Havde den kedelige overraskelse at et bremserør sprang til syn, efter han havde tjekket den på felt og ville køre den på lift begyndte det at pisse ud ved reservehjulet.
Men inden jeg ligger mig ud i sneen, er der nogen der har en oversigt over hvordan bremserørne foran er trukket?
Det er ved det t-stykke på vangen foran at det ene rør (det der peger fremad) er sprunget.
Udover det var der en lygte der var ude af justering og dårlige viskere og lidt rust (batterikasser bag, venstre inderskærm/skærm og lidt panel) :)

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
Oversigt over bremserør?
« Svar #1 Dato: 30. December 2010 kl: 14:39:24 »
Æv ! Har selv lige været på bremserør eller rettere jeg betalte mig fra det. Det rør du beskriver går helt til hovedbremsecylenderen, så det er temmeligt besværligt at skifte. Jeg ville lave en samling, hvis det er muligt. Refako har færdige bremserør til T3 og biltema har samlestykker der ikke kræver at du laver en krave på samlingen. Rørerne er 3/16 eller 5 mm.
tlf. 26881556

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Oversigt over bremserør?
« Svar #2 Dato: 30. December 2010 kl: 18:17:25 »
Og da du alligevel skal stille om på det grundlag, kan det så ikke svare sig, at bide i det sure æble og skifte hele molevitten ? Så har du ikke problemer i den retning hverken næste gang, eller næste gang igen. Og hvis du så samtidigt lige fedter rørene under omløberne med lidt kobberfedt, og det samme i gevindstykkerne, kan du uden problemer skifte slangerne, når de med tiden står for tur.
Og du slipper alligevel heller ikke for, at skulle udlufte den forreste kreds. Så kan det ikke svare sig, at se synsmanden småjuble, og samtidigt vide, at alt er ok og væsken lige fra dunken ?

tyler

• Gæst
Oversigt over bremserør?
« Svar #3 Dato: 30. December 2010 kl: 19:14:45 »
jo du har nok ret. De bagerste er dog skiftet samt cyllindre. Men det må blive på et senere tidspunkt, lige nu hedder det rust og det ene bremserør.

tyler

• Gæst
Oversigt over bremserør?
« Svar #4 Dato: 30. December 2010 kl: 23:46:12 »
Efter lang tids søgning på tysk fandt jeg en "oversigt" over bremserør på en t3.

Hvis nogen nu var interesseret.

http://www.aulich24.de/seiten/bremsrohre.htm

http://www.o-kruecke.de/ebay/1152-1.jpg