Er der nogle af jer herinde der kender til sticky RPM syndromet og evt. kender en løsning??
Forklaring:
Min RPM måler er begyndt at "fryse" i området imellem ~2500-3500 RPM, men ikke hver gang...
Der kan gå dage imellem at den gør det...
Når den så begynder, så kan jeg lade bilen stå i tomgang, træde på speederen så den kommer op i RPM og så bliver nålen hængende på f.eks. 3000 RPM i nogle sekunder selvom motoren er gået i tomgang igen...
Et let/kærligt klap oven på instrumenterne får den somregel til at stige/falde (alt efter hvad den skal)...
Skal sådan en smøres en gang imellem??
Måske jeg "fisker" lidt, men kan det også have sammenhæng med oliealarm og buzzer som en sjælden gang imellem går i sving, tænker her hvis nålen går en smule træg og bliver hængende på "den forkerte side" af 2000 RPM, synes at kunne huske noget med et elektrisk kredsløb i RPM måleren som hænger sammen med buzzeren...