Forfatter Emne: servo-problemer  (Læst 5313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Dato: 22. Januar 2011 kl: 18:01:14 »
Min servo er blevet underlig. Opretningsfunktionen er næsten forsvundet, og der er klumper i funktionen. Jeg har servo, men sommetider føles der modstand som klumper i funktionen. Der er også en smule genopretning tilbage, men for det meste skal jeg selv rette op. Er der nogen ideer....?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
servo-problemer
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2011 kl: 18:14:35 »
tjek remmen at den køre med rundt, hvis den fedter vil man opleve udfald, jeg troede engang min pumpe var stået af men den var som ikke kørte ordentligt, Den blev strammet og den køre endnu.....: ) det er 5 år siden.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2011 kl: 18:15:53 »
remmen er rimeligt stram 1 cm udsving, men det er måske ikke stramt nok???

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
servo-problemer
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2011 kl: 18:19:00 »
jo det er nok.

Prøv at udluft systemet og se om niveauet i beholderen falder. Ellers er det vel tandstangen man skal se efter den er galt med, at servoolien siver forbi stemplerne
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Svar #5 Dato: 22. Januar 2011 kl: 23:44:22 »
tak, det ser rigtigt ud. Næste spørgsmål: Ligger nogen inde med relevante reservedele til den operation??

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
servo-problemer
« Svar #6 Dato: 23. Januar 2011 kl: 14:11:00 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
jo det er nok.

Prøv at udluft systemet og se om niveauet i beholderen falder. Ellers er det vel tandstangen man skal se efter den er galt med, at servoolien siver forbi stemplerne


kender ik et servosystem der ik er selvudluftende!
drej rattet et par gange fra yderpunkt til yderpunkt efter rep, så er det udluftet, sørg hele tiden for at væskestanden ik bliver for lav!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
servo-problemer
« Svar #7 Dato: 23. Januar 2011 kl: 15:46:26 »
http://www.tdi-umbau.com/lenkung-t3/kreuzgelenk-t3-281422417.html

Gratis er det jo ikke, men lur mig, om ikke det passer sammen med LT med det reservedelsnr. 281422417.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Svar #8 Dato: 24. Januar 2011 kl: 10:34:14 »
Jeg kan se, at præsenil demens har sat ind uden at jeg har opdaget det! Jeg opfattede det som tandstangen, der var defekt, men ser nu, at der er tale om et kardanled. Men nu har jeg så søgt højt og lavt for at finde ud af hvor det skide led sidder, men må indse at mit psykiske handicap også driller her. Hvor sidder den s...??

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
servo-problemer
« Svar #9 Dato: 24. Januar 2011 kl: 13:28:29 »
Det sidder direkte på tandstangen, som sidste del af "rat-systemet" (hvis man kan kalde det sådan)

Det koster ca 1300,- hos VW herhjemme.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Svar #10 Dato: 24. Januar 2011 kl: 13:48:13 »
tak for hjælpen. En nøjere søgen afslørede at de kun findes på servoerne, og at de er under manchetterne. På haynes og den tyske pendant " so wird's gemacht" ses de ikke. Man bliver fandme så klog....

carat245

  • Gæst
servo-problemer
« Svar #11 Dato: 24. Januar 2011 kl: 14:09:09 »
Rettelse: Jeg var ikke blevet så pokkers klog alligevel. Nu har jeg fattet det. manner...........!!! :mrgreen:  :mrgreen:

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
servo-problemer
« Svar #12 Dato: 24. Januar 2011 kl: 14:22:54 »
For en sikkerheds skyld, får du lige et billede som viser placeringen foran på tandstangen.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
servo-problemer
« Svar #13 Dato: 24. Januar 2011 kl: 14:34:25 »
Citat fra: "verner"
Citat fra: "Hawaiibussen"
jo det er nok.

Prøv at udluft systemet og se om niveauet i beholderen falder. Ellers er det vel tandstangen man skal se efter den er galt med, at servoolien siver forbi stemplerne


kender ik et servosystem der ik er selvudluftende!
drej rattet et par gange fra yderpunkt til yderpunkt efter rep, så er det udluftet, sørg hele tiden for at væskestanden ik bliver for lav!


KLOGE ÅGE
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.