Forfatter Emne: Tanker ved afslutningen på en epoke  (Læst 5716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

• Gæst
Tanker ved afslutningen på en epoke
« Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:16:18 »
Om lidt kører min sidste T3 herfra for sidste gang. Den saftige brummen fra motoren vil svinde væk, og dennegang kommer den ikke tilbage.
Den første af slagsen var en 80'er indrettet til camping, nydeligt med absolut uautoriseret ombygning af kassevogn. Den blev afløst af en T4, og det var da en rædsom oplevelse. Tilbage i T3, diesel dennegang. 130 km/t til syditalien og en meget mærkelig lyd hele vejen hjem. 14 dage senere afsløres det, at der kun er tre aktive stempler tilbage. Af nr. 4 eksisterer kun stempeltoppen. Alt andet er revet væk og ligger som stumper i bundkarret.
Ny motor i hentet fra nyindkøbt blå kasse, smadrer også den og vælger en Golf-maskine uden turbo. 0 - 100 på en uge. Accellerationen kræver tålmodighed. Man smider bare klampen i bund, og et sted forbi Hamburg har vi nået topfarten.
Så følger den herlige gule 1,9, som jeg selv bygger om til camper, men jeg havde ikke lige tænkt på sikkerhedsseler bagi, så, efter fire år, afsted med den,  der er kommet børnebørn, og så dukkede Caraten op.
Den har vi hældt rigtigt mange penge i, men for satan da, hvor er det en fin bil at køre rundt i. Men 375 km. på en tankfuld - og folkepensionens grundbeløb- trækker konturerne op for en ændring i livsstil.
En økonomisk, fornuftig, småkedelig, uoriginal bil, der kører herfra til München på en tankfuld. Det ender med en Berlingo (suk). Caraten er solgt!!

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
« Svar #1 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:24:49 »
Jeg kender godt den føelse , havde også en med samme gear og forbrug , super bil at køre med , men alting har en ende , tillykke med salget , og tillykke til ny ejer , den bliver han glad for .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982  ,
Skoda roomster 1,4 ,16v ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:35:58 »
Tillykke med salget, så har jeg som du ved, en bekymring mindre...  
Håber den nye ejer får sat den i så god stand som den fortjener.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:52:55 »
Ja hvem mon det er , bom-bom-bom , jeg ved det men siger ikke noget  :lol:
Næstved 4700

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #4 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:56:51 »
Jeg skal forsøge at gøre mit ypperste. Familien er glad og det er rigtig gode tegn. Tak Hans, hvis du skal trøstes kan jeg godt slå bordet op i min lækre carat og sætte en kasse cleanex til næsen.

Hinze

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 16. Februar 2011 kl: 22:14:35 »
Hans , en Berlingo , hvorfor påføre sig selv mere smerte , gå ud og find en god gammel Audi , de er så godt som rustfri , finder du en 1,8 , går den nemt 350000 km uden problemer , det er en lækker rejsevogn , har selv haft 5 stk. af dem , og de køre alle endnu .
hilsen poul
Næstved 4700

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 17. Februar 2011 kl: 01:31:43 »
@Carat245: En trist, men aldeles forståelig beslutning formuleret i en rørende fortælling. T3 er en virus, man aldrig helt bliver helbredt for, men jeg er helt enig i, at man ikke skal eje en af økonomiske årsager.

@Hinze: Velkommen i den nye loge. Jeg ved ikke, hvor mange Carater vi er i DK, men jeg tror ikke, der skal bruges mange hænder til at tælle dem. En Carat er en usædvanlig upraktisk bil. Man kan ikke sove i den, man kan ikke lægge sæderne ned i en fart, hvis man skal have en vaskemaskine med, så skal man skrue et sæde ud. Og hvad så? Who fucking cares? Når man sætter sig ind i sine lænestole, tænder for varmen i sædet, lægger en skive med Dire Straits på, fintuner lyden i de 4 originale højttalere, lige justerer højre sidespejl en smule - med venstre hånd, slår armlænene ned, ser at ungerne har slået bordet op og tændt læselamperne, startet motoren og spekuleret over, om den mon er i gang, taster en adresse i Venedig ind på GPS'en og lægger i gear, så ved man, hvorfor man fucking don't care. En Carat er et meget fint køretøj - bevaringsværdigt, og netop det sidste er måske vigtigt, at særligt du hæfter dig ved... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #7 Dato: 17. Februar 2011 kl: 07:40:33 »
Citat fra: "Jarl"

@Hinze: Velkommen i den nye loge. Jeg ved ikke, hvor mange Carater vi er i DK, men jeg tror ikke, der skal bruges mange hænder til at tælle dem. En Carat er en usædvanlig upraktisk bil. Man kan ikke sove i den, man kan ikke lægge sæderne ned i en fart, hvis man skal have en vaskemaskine med, så skal man skrue et sæde ud. Og hvad så? Who fucking cares? Når man sætter sig ind i sine lænestole, tænder for varmen i sædet, lægger en skive med Dire Straits på, fintuner lyden i de 4 originale højttalere, lige justerer højre sidespejl en smule - med venstre hånd, slår armlænene ned, ser at ungerne har slået bordet op og tændt læselamperne, startet motoren og spekuleret over, om den mon er i gang, taster en adresse i Venedig ind på GPS'en og lægger i gear, så ved man, hvorfor man fucking don't care. En Carat er et meget fint køretøj - bevaringsværdigt, og netop det sidste er måske vigtigt, at særligt du hæfter dig ved... ;-)

Jeg gælder mig, og især over at fruen også "gad" køre en tur i den. Jeg har jo været i retningen af carat før, men nu lykkedes det at finde en der passede i stand og pris.

Er der ellers yderligere optagelseskrav til Logen eller tager vi det på Fyn :D

Hinze

carat245

• Gæst
« Svar #8 Dato: 17. Februar 2011 kl: 10:40:04 »
kan man blive passivt medlem???

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 17. Februar 2011 kl: 16:57:31 »
når først man 1 gang har kørt Bulli så melder man sig ALDRIG nogensinde ud, det sidder under huden. Når du nu rasler afsted der i din container og el vinduerne ikk virker og det knager og brager fra det franske instrumentbord, så kniber du blot øjnene lidt sammen og tænder for kasette båndet med mix på du altid havde i din T3, og vupti så er du tilbage, hvor ALT var trygt og godt.... Pøj Pøj med det franske æsel.... :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

carat245

• Gæst
« Svar #10 Dato: 17. Februar 2011 kl: 17:09:29 »
jo, tak! Jeg glemte af fortælle Polle, hvorfor det ikke skal være en Audi. Jeg er 66 og bruger blød hat!!

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 17. Februar 2011 kl: 17:20:30 »
så klemmer du alligevel altid øjnene sammen så mangler du bare kasette båndet :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 17. Februar 2011 kl: 17:59:27 »
Ok , så skal du skifte den bløde ud med en fransk Baskerhue .
hilsen poul
Næstved 4700

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 17. Februar 2011 kl: 18:00:34 »
og en rød charmeklud :0)

kollebubber

• Gæst
« Svar #14 Dato: 18. Februar 2011 kl: 21:22:05 »
Hans! Eller Carat245?
Ik en Berlingo:-((((((((  Jeg arbejdedr ved Falck, og kører med den mest eftertragtede bil på Fejeblad (Belingo, 2CV og Peogeot partner) HOld fingrene fra det puha...
Køb en Toyota, det koster aldrig penge...SKal du ha bagsæder eller er det ok med gulplade bil?