Forfatter Emne: Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)  (Læst 7881 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Dato: 18. Februar 2011 kl: 13:40:16 »
Der sker noget oppe i den øverste prisklasse, hen imod de 60.000 danske uden afgift. En Diesel uden partikelfilter (foreløbig) ...

Mange penge ... og der skal kigges på varmefyr, teltstof og dæk, måske lidt all terrain (185 / 14) ...

Og den er uden dif. (foreløbig) ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #1 Dato: 18. Februar 2011 kl: 15:00:48 »
Hmm.. kan man ikke få noget lignende ved Thing for 60 inkl. afgift? (Hvis man har lidt tålmodighed)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #2 Dato: 18. Februar 2011 kl: 19:42:56 »
Jeg havde en snak med Thing i telefonen de sidste dage.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Mølle

  • Gæst
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #3 Dato: 18. Februar 2011 kl: 20:15:52 »
Hej Jens.

Jeg synes ikke at du skal være så fikseret på at få spær på. Syncroen kører igennem rigtigt meget uden spær.. Rigtigt mange tyske biler er leveret uden spær, og de fleste svenske er leveret kun med spær bag.. Det er min opfattelse at det faktisk bare er i dk de fleste er leveret med spær på begge aksler...

Brandbilens spær fik jeg aldrig kigget på, og den gjorde det da meget godt i terræn. Jeg ville hellere satse på ordentlige dæk....

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #4 Dato: 18. Februar 2011 kl: 20:18:31 »
Citat fra: "Mølle"
Hej Jens.

Jeg synes ikke at du skal være så fikseret på at få spær på. Syncroen kører igennem rigtigt meget uden spær.. Rigtigt mange tyske biler er leveret uden spær, og de fleste svenske er leveret kun med spær bag.. Det er min opfattelse at det faktisk bare er i dk de fleste er leveret med spær på begge aksler...

Brandbilens spær fik jeg aldrig kigget på, og den gjorde det da meget godt i terræn. Jeg ville hellere satse på ordentlige dæk....


ja den trak da bertha fri af muderet til sidste fynstræf :D
(har en video af det, ved bare ik hvor den skal lægges op?)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2011 kl: 21:54:34 »
Hej allesammen
Jeg havde 2 telefonsamtaler ned til Sydtyskland og den ene samtale var en mindre chokerende oplevelse, manden kommer nok fra mellemøsten. Den tyske kultur var der ikke plads til i samtalen ... den danske kultur ville nok være lamslået.

Det der med spær tager jeg helt afslappet, og finheder på 10.000 kroner i købsprisen betragter jeg som speciale. Fandt også en syncro med defekt TD lidt god pris og uden hævetag, så kunne jeg købe et separat hævetag og svejse det på ...

Nå men, den sag sker alligevel lidt afslappet, jeg har en telefonsamtale i morgen.

Spær eller ej, mmmhhhh .... mine krav til en Westfalia gælder mere de normale syncroforhold, ingen brutale grusgrav oplevelser. En tur til Rømøs strand og lidt rundt på lidt mudder, men ingen verdensrejser.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #6 Dato: 18. Februar 2011 kl: 22:14:35 »
Citér

men ingen verdensrejser


Så er Mary afskrevet :wink:
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #8 Dato: 19. Februar 2011 kl: 08:55:39 »
Hej igen
Mary er forlængst afskrevet, det er ingen TD, dermed ikke interessant for mig, ikke det originale store Westfalia interieur og sådan er det bare. Jeg skal have en teknisk tvilling til min T3 LLE JX, så har jjeg samme resursekrav på hylderne (bortset fra gearkasser og kardan) og mindre kasser og andet på garageloftet. 5 biler er pladskrævende med stumper.

IG 16 siden kommer jeg til dagligt, jeg er krævende, ingen bastelware  ;-)

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #9 Dato: 19. Februar 2011 kl: 09:13:16 »
Hr. Flensborg, er Mary ikke en TD?? Hvad pokker er det så??
Mary er så vidt jeg ved med AAZ motor, altså 1.9 TD ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #10 Dato: 19. Februar 2011 kl: 09:27:33 »
Mht spær
Har man en T3 2wd er det ikke på noget plan nødvendigt med 4wd for at færdes noget sted i Danmark. Jeg har nu gennem to vintre kørt på alle slags veje i al slags vejr og det er gået fint (af og til med snekæder)
Når man køber en syncro køber man jo et stykke legetøj, der er anvendelig på asfalt, men som samtidig liiige kan køres af vejen og mosle rundt i en grusgrav og der er det OFTE at man har brug for spær x2. I det daglige mangler man det ikke (men der mangler man heller ikke 4wd) så SÆFØLI skal der da være 2xspær.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #11 Dato: 19. Februar 2011 kl: 10:04:07 »
2 x spær .... mhhh
De er endnu mere sjælden at få fat i som original Westi

En AAZ er ikke nogen JX, selvom AAZ jo nok er robust. Men ... En AAZ passer ikke ind i min LLE uden at skære rundt i motorrummets serviceplade. Jeg vil meget gerne fastholde i original JX - gerne med oliekøler.

Og når man vil fyre op til 100.000 kroner af på sit hobby, så sætter man krav de rigtige steder.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #12 Dato: 19. Februar 2011 kl: 19:06:39 »
Citér

Hej igen
Mary er forlængst afskrevet, det er ingen TD, dermed ikke interessant for mig, ikke det originale store Westfalia interieur


Mary er, som de fleste af jer ganske udmærket ved, med en AAZ med turbo og det hele.
Hun er bevidst ikke indrettet med en Vestfalia indretning, da det overhovedet ikke er muligt at bo 5 personer i 25 måneder i en sådan indretning. Til gengæld har hun masser af plads til både mennesker og bagage.

Og som med alle andre kvinder, så er hun i princippet til salg til den rette køber og for den rette pris. Men hun er ikke til salg til købere som ikke taler pænt om hende eller værdsætter hendes værdier.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #13 Dato: 19. Februar 2011 kl: 20:43:42 »
Dennis, Mary er garanteret en flot og dejlig syncro, men den svarer ikke til mit søgeprofil, om man nu mener det er pæn snak eller ej, jeg ser mit søgekriterium primært som profil til en korrekt Westi med hævetag. Da svaret fra din side næsten virker fornærmet, hopper jeg fra denne tråd, bilen er flot, dog ikke i topklassen for at kunne sammenlignes med en original westi syncro.

Jeg husker selv din udtalelse fra foredraget i Fredericia: "T3 var alternativet, ellers ville jeg have taget en Landrover" Det lød næsten som om T3èn kun var en uinteressant nødløsning. By the way .. inden gemytet koger over, husk isterningerne, ellers spørger jeg mig, hvorfor den står til salg. Måske er bilens stumper slidt op pga. af den lange tortur, hvem ved, dog er det ikke af betydning. Primært vil jeg gerne have samme komponenter som i min nuværende JX LLE, det har jeg nævnt flere gange.

Hilser afslappet og håber at Mary klarer endnu en tur

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Lirum Larum Syncro (jeg er på jagt)
« Svar #14 Dato: 19. Februar 2011 kl: 21:49:48 »
Godt ord igen Jens.
Det hele var ment som en spøg fra min side og intet andet.
Jeg kunne dog bare ikke lade være med at komme med en (syntes jeg) sjov bemærkning til din bemærkning om "ingen verdensrejser".

Mary er ikke til salg (medmindre man kan opnå Amerikanske priser herhjemme, og den dag kommer ikke sådan lige).
Håber du finder dig et godt eksemplar og det er jo din tråd.

Ang. T3 vs Land Rover. Så er jeg født og opvokset i en Land Rover og en sådan må jo siges at være synonymet med en rigtig safaribil i folks bevidsthed. Men en ting er jo hvad der ser godt ud. Efter at have prøvet en T3 Syncro ved Niels Erik var sagen dog ret klar og har været det lige siden. En T3 syncro er noget nær den perfekte ekspiditionsbil, og langt bedre egnet en en Land Rover. Vi har givet baghjul til stort set alle de Land Rovere vi har mødt på vores jordomrejse. F.eks. så er det nemt at køre 80-100km/t ud af mange hjulspor i en T3'er, men det er overhovedet ikke muligt og ej sjovt at forsøge i en Land Rover. Dertil er der jo den enorme rummelighed indenfor plus hvad hævetaget giver. Men alt det ved vi jo godt herinde på T3 nettet.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk