Forfatter Emne: Hjælp jx motor  (Læst 8814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

janek.nilsson

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #15 Dato: 13. April 2011 kl: 23:20:55 »
Flot maskine hvad har dit projekt kostet i kroner og øre. Hvis man selv en dag kunne tænke sig at gå igang med sådan et projekt

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #16 Dato: 13. April 2011 kl: 23:57:45 »
Med alt dysespidser. Vandpumpe. Olietryks kontakter. Vand temp følere. Termostat. Tandrems kit. Topstykke. Stempel ringe.  Oliepumpe. lejer. parkdåser. Parkninger. Topbolte og Maling har jeg vil brugt 9-10 og 25 timer men så er det også som en ny maskine

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #17 Dato: 15. April 2011 kl: 19:42:08 »
så blev  motoren færdig idag og så skal den bare lægges i mandag

Mølle

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #18 Dato: 15. April 2011 kl: 19:47:25 »
Det ser bare for fedt ud. Glæder mig til at høre hvordan den går??? Og husk at får efterspændt top...

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Hjælp jx motor
« Svar #19 Dato: 15. April 2011 kl: 20:25:14 »
Ja, det er totalt i orden det dér.... Man nænner jo næsten ikke at fyre op i den... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #20 Dato: 15. April 2011 kl: 21:12:40 »
Ja det er ikke så godt nu er motoren pænere end bilen ind til den også får en omgang.

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #21 Dato: 19. April 2011 kl: 21:24:30 »
ja så fik jeg lagt min ny-renoveret motor i og den køre som en drøm, men nu har jeg et andet problem den tager kølevandet fra beholderen ved nummer pladen og fylder den ved batteriet helt op til randen. hvad kan være galt den bliver ikke for varm den er ca. 90-93 grader efter en køretur målt i expansions beholderen med et stege termometer
og den er blevet udluftet på køleren i front.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #22 Dato: 19. April 2011 kl: 21:27:47 »
Den ved batteriet skal være fyldt helt til randen...

Der er lidt af ideen med de 2 beholdere, den ved nummerpladen er "backup" med ekstra vand, hvis den anden skulle mangle...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #23 Dato: 19. April 2011 kl: 21:31:48 »
ok så er det meget normalt der kommer en lille smule tryk i slangerne når den bliver varm og vis jeg tager låget af, er der lidt tryk på systemet så den løber lidt over. den motor jeg kørte med før havde defekt toppakning så har aldrig oplevet at den beholder var helt fyldt.

Mølle

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #24 Dato: 20. April 2011 kl: 10:56:32 »
Der SKAL være tryk på slangerne, når motoren er varm. Og ekspansionsbeholderen skal være helt fuld.

Du skal ikke lette på låget til ekspansionsbeholderen, når motoren er varm. Det er både farligt og spild af god kølervæske...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #25 Dato: 20. April 2011 kl: 18:50:43 »
Det du beskriver lyder, for mig, helt normalt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #26 Dato: 20. April 2011 kl: 20:48:39 »
Ok det lyder godt

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #27 Dato: 01. Maj 2011 kl: 09:43:13 »
har lidt problemer med forvarmning når den er kold starter den som en drøm, men når jeg har kort en længere tur og stiller bilen og prøver at starte den 2 til 3 timer senere tror den, den er varm og forvarmer ikke så skal der lidt mere til før den starter er det mit forvarmer relæ den er gal med når den gør sådan

temp følere er skiftede da jeg renoveret motor

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Hjælp jx motor
« Svar #28 Dato: 01. Maj 2011 kl: 16:17:21 »
Det gør min også. Hvis den lige præcis har nået den temperatur hvor relæet ikke aktiveres pga af temp-føleren. Du kan pille ledningen af på temp.føleren til gløderelæet, så styre du selv hvor meget den skal gløde når du drejer nøglen...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L