Forfatter Emne: Hvor meget må min transporter trække.  (Læst 6073 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

• Gæst
Hvor meget må min transporter trække.
« Dato: 03. Oktober 2005 kl: 12:09:02 »
hej med dig..

en syncro 1,6 TD må køre med 1500 kg på krogen

men kan vejers om til at må køre med 2500 kg..

en kassevogn 1,6 TD må køre med 1200 kg

men kan vejers om til at må køre med 1500 kg

Mvh Flemming  :lol:

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 03. Oktober 2005 kl: 12:46:12 »
Hvad???
På min reg. attest  (1.6 TD DOKA syncro) står der 1000 kg med påløbsbremse. Hvordan ændrer man det?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03. Oktober 2005 kl: 15:53:33 »
På en 1,6 TD 2wd kan du få 2000 kg på krogen. Det kræver, at du kontakter et VW-værksted, som så skal slå op i deres materiale. Her kan de finde en "frigivelse", som VW har udsendt. I DK er der ikke så store bakker, og derfor er det tallet ved 8% stigning, du skal bede om. Forudsætningen for at du kan få lov til denne anhængervægt er selvfølgelig, at du kan bevise, at dit træk er godkendt til det. Det står på typepladen på trækket, som normalt sidder ved el-stikket.
Når du har fået papiret, skal du tage det med i synshallen, så kører det i smør. Jeg havde engang selv dette paoir, men det er desværre væk...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #3 Dato: 21. September 2007 kl: 18:31:36 »
Jeg var lige til syn i dag, og i den forbindelse ville jeg da lige høre om det ikke var muligt at få sat anhængervægten op til 2000 kg. (2 wd Doka)
Kun udstyret med den originale instruktionsbog og dokumentet som ligger i biblioteket her på forum.
( det var jo kun en forespørgsel )

Joooh, så må vi da lige se på VW´s papirer,
.... og så fik de dokumentet som jeg havde printet ud......  :?:  :?:

Nååh, så må vi lige se på typeskiltet på trækket,
.... nåh.. ingen typeskilt, men det ser da godt nok solidt ud !  :?   :(

Men så må vi kunne se noget på bilens typeskilt,
.... jooh, hullerne fra popnitterne var der da, men ingen typeskilt !  :(  :(

Hvad gør en "rigtig" (utrolig flink) synsmand så  :?:

Han fisker 5-6 store mapper ned fra hylden, "som ikke findes officielt på synshallerne, men som vi jo har alligevel"  :shock:  :D

Ja, der var et træk som lignede mit, og det må trække 2000 kg. og dokumentet som jeg havde med omtaler noget om "efter 6 / 87 og bilen er jo fra 10 / 87, " så det ser jo ud til at være iorden, og det er resten af bilen iøvrigt også, men du skulle tage at få givet den en ny omgang undervognsbehandling inden vinteren "

"Så, ka´du ha´en god weekend,
... og husk lige at komme forbi motorkontoret inden du spænder 2 tons efter den"

:D  :D  :D  Det er sq da den bedste start på weekenden, man kan få  :D  :D
Og så ovenikøbet på konen´s fødselsdag, så måske der også vanker lidt godt mad  :wink:

Tony (som er en glad dreng i dag)  :D
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. September 2007 kl: 19:02:34 »
Hvordan forholder det sig så, hvis man vejer sin gulpladede bil ned til 2 tons, kan man så stadig hæve trækvægten op til 2500? (hvis der er tale om en Syncro)?

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #5 Dato: 21. September 2007 kl: 19:24:17 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Hvordan forholder det sig så, hvis man vejer sin gulpladede bil ned til 2 tons, kan man så stadig hæve trækvægten op til 2500? (hvis der er tale om en Syncro)?

Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være et problem, med mindre det strider imod nogle regler vedr. trailerkort, bilvægt kontra trailervægt, men de regler har jeg aldrig sat mig ind i.
Jeg syntes bare min "synsfortælling" viser at det måske er lidt tilfældigt, hvor meget synsfolkene på de forskellige synshaller forlanger af dokumentation, for at lave ændringerne på anhængervægt, og at jeg har mødt nogle af de "gode", på en god dag.  :D

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #6 Dato: 21. September 2007 kl: 19:33:34 »
Ja, der er nok noget der.

Total vægten på anhænger må vist ikke overskride med mere end 50 kg af forvognens totalvægt, tror jeg nok det er.