Ja, det er rigtigt. Der findes to forskellige pilotlejer. Det ene - det gamle - har "lange" ruller, det nye har kortere ruller, men til gengæld integreret pakdåse. Du kan uden problemer bruge begge uafhængig af hvor gammel din motor er. Hvad man vælger, er et spørgsmål om religion. Selv sværger jeg til den nye type - den med pakdåsen, som indførtes med modelåret '88. Motornummeret står i forlængelse af kendingsbogstaverne, men kræver typisk en anseelig rengørlig at få frem.
Vigtigere er, at man får et pilotleje i ordentlig kvalitet. Her er det værd at gå efter mærket 'INA', der leverer originalt, og som Hovwdiaudi også har. Efter 110.000 km, ville jeg nok skifte det - det er alt andet lige en lille investering sammenholdt med besværet med at skulle rykke gearboxen af senere for at skifte det. Og når du skal have det ud, så er fedtsprøjtetricket at foretrække fremfor at ligge og slibe grimme spor i din krumtap med en minisiber. Tag en ordinær fedtsprøjte. Pres spidsen helt ind i lejet og hold kraftigt imod. Pump stille og roligt, så presser fedttrykket lejet ud.