Forfatter Emne: Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?  (Læst 2289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?
« Dato: 25. April 2011 kl: 23:01:22 »
Hej,

Hvad er der af gode råd til skift af gummi i stabilisatorarme?

Stabilisator har den der skive for enden, som er noget større end hullet i gummiringene som sidder i øjerne i de lodrette forbindelsesarmene.

Så gode råd modtages MEGET GERNE til hvordan det presses sammen...

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mølle

  • Gæst
Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?
« Svar #1 Dato: 26. April 2011 kl: 07:56:35 »
efter min bedste overbevisning, så skal de bare have lidt fedt og så mases på.  Det burde kunne klares uden værktøj..

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?
« Svar #2 Dato: 26. April 2011 kl: 09:45:05 »
Brug evt. ganske almindelig madolie - det er ikke aggressivt overfor gummiet....
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.699
    • Vis profil
Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?
« Svar #3 Dato: 26. April 2011 kl: 11:55:30 »
Eller silikonefedt.

Men jeg forstår så indirekte, at der ikke var korrosion i de forreste fæster?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Skift af gummi i stablilisatorarme - hvordan?
« Svar #4 Dato: 26. April 2011 kl: 21:03:42 »
Hvad er det med fedt og nedbryde gummi?

Jeg brugte lejefedt.

Det som endte med at være det hemmelige våben som virkede var almindeligt opvaskemiddel.

Billeder følger i Frk G tråden.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."