mmmhhhh .... det kommer helt an på taget. Jeg har et Futura på min syncro og der ligger 6 cm skummadrads på ... der er lidt luft endnu, en flad sovepose kan klares i højden - endda to i bredden ... og et Westfalia er måske 1-2 cm højere inde under loftet ... man kan da bare tage 4 cm skummadards i stedet for ;-) det er dog lidt af et eksperiment, især når man selvbygger trælisten på langs ovenpå og rammen i hullet, I midten under hævningen skal den ligge flad på taget (aluplade 110 x 110) og udadtil er der så lister til at kompensere hævningen (4 styk) ... det kan klares efter min mening. Over hullet er der to klapplader med scharner ... easy med lidt håndværksbegavelse ...
Og Westfaliatag findes på ebay, flere endda. Hullet tages fra Futura modellen, den er næsten identisk med de første Mosaik Joker. De første havde trælister som firkantet ramme under hullet i taget (listerne er ca 3 tyk tyk, husk dog hævningen, den skal være højere og tilpasses med en edding på træet og saves med en stiksav)...
Peanuts ... jeg har selv prøvet det ...
Jens