Forfatter Emne: PIS !!!  (Læst 2222 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline e-stenman

• Sr. Member
    • Vis profil
PIS !!!
« Dato: 07. Maj 2011 kl: 08:43:03 »
For et års tid siden smed jeg en 1,6TD fra en Golf II i min baby. Kører som en drøm !!! MEN ..... Nu er der oliespild :( Det ser ud til at komme inde bag fra svinghjulet (tror jeg det hedder). Samtidig har den knækket opstramningsbeslaget til generatoren :( Er det en zimmerring der sidder der eller er det noget værre ??? Er det noget en lallende amatør, hvis største bedrift er at skifte motor og gearkasse ud, kan ordne ???
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
PIS !!!
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2011 kl: 10:25:11 »
der sidder en "Kurbelwellenring" behind svinghjulet, den koster kun 10 euro. Samtidig skal der skiftes pilotlejer, det koster kun 7 euro, men arbejdet ... pilotlejer sidder i tappen ... så skifter man ogsaa pakningen i gearkasse (15 euro), der hvor drevakslen kommer ud i retning af motor - dennne dims kører rundt i pilotlejer i tappen ... meget sensibelt område
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline e-stenman

• Sr. Member
    • Vis profil
PIS !!!
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2011 kl: 14:28:24 »
Det er nok bare mig der ikke ved hvad tingene hedder :s Men det er henne i bagenden, hvor remmen kører. Gear kassen har jeg nogenlunde styr på :) Og hvordan pokker kan den knække beslaget til at spænde remmen ???
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Mølle

• Gæst
PIS !!!
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2011 kl: 18:38:55 »
Du skal finde ud af hvor olien kommer ud.. Hvis det er længst bag på bilen, er det et rigtigt skidt sted på en diesel, da det kan komme ud på tandremmen, som kan finde på at hoppe og ødelægge ret så meget på motoren.

Generatorbeslaget kan nemt knække. Der er ganske mange rystelser i området omkring generatoren...

Offline e-stenman

• Sr. Member
    • Vis profil
PIS !!!
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2011 kl: 22:12:17 »
tænkte jeg sku da nok..... Det ER længst bag på :(  Er der en Zimmerring ved den skide aksel hvor remskiven sidder fast på ???
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Mølle

• Gæst
PIS !!!
« Svar #5 Dato: 07. Maj 2011 kl: 22:26:03 »
Akslen ved den nederste remskive er retteligt krumtappen. Inde bag remhjulet sidder det nederste takhjul til tandremmen og inde bagved igen sidder en simmerring, som kan blive defekt. DET er skidt for levetiden på motoren, hvis det ikke bliver ordnet.  Ellers er der en simmerring ved medløberhjulet, som driver mellemakslen. Det hjul kan du ikke se uden at tage plasticskjoldet af. Hvis den pakning er utæt er det lige så skidt for tandremmen, men knapt så besværlig at skifte...

Og ellers er der selve pakningen mellem blok og bundkar, pakningen imellem blok og top og pakningen og simmerringen imellem topstykke og topdæksel som kan drille...

Det korte af det lange er... find ud af hvorfra olien kommer... ellers kommer den efter dig...