Forfatter Emne: For langsom - drømme T3 solgt.  (Læst 1602 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline der-bulli

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
For langsom - drømme T3 solgt.
« Dato: 20. Juni 2011 kl: 16:29:49 »
Hej alle.

Det er mit første indlæg her på T3nettet. Jeg har læst med i et lille stykke tid - og er blevet ramt af sygdommen : T-tre-ningitis.

Jeg er en fyr på 24 fra København og har en kærlighed for Volkswagen...(burde man vel have som ½ tysker). Jeg glæder mig til at stille jer en masse åndssvage spørgsmål....!

Forleden var jeg ude og se på den første T3 camper. Et rigtigt lig efter min mening. Meget rusten, dårlig gearkasse, fugt i camperdelen, osv...
Det var denne her:http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/camper/16-td/791152

Jeg leder efter en Camper, da den skal bruges til Festival og hygge ture med kæresten...

Så fandt jeg en 81'er luftkølet Westfalia Joker. Uden afgift men i rigtig fin stand. Der var alle de originale papirer fra dengang den blev købt, utrolig fin i kabinen, og eneste sted der skulle laves rust var lige ved højre baghjul, hvor der sidder en bærearm eller sådan noget? Den kørte rigtig godt og havde den helt rigtige lyd... (blup blup blup blup)...

Sælger ville have 26.000,- (uden afgift).

Jeg skulle tænke over det en dags tid og finde en T3 prof som ville kigge på den sammen med mig...

Så ringer han så til mig i går og siger den er solgt til 22.000,- Pis.

Så nu går jagten på den helt rigtige Camper videre.

Jeg vedhæfter billeder af den fine Joker.

Hvad synes I? Skulle man bare have købt den på stedet? Dumhed?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2011 kl: 16:59:19 »
den ser umiddelbart rigtig fin ud
prøv at holde øje med den her tråd  http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9530.html   der kommer med jævne mellrum nye biler på og jeg mener også der et par campere til salg herinde
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #2 Dato: 20. Juni 2011 kl: 17:27:03 »
min første t3'er autocamper var luftkølet og det gav mig dengang hovedpiner i lange baner, så jeg mener ikke du skal være alt for ked af det

min vandboxer autocamper som jeg har i dag er bare sagen

det er ikke nogen ræser, men den er stabil, nogenlunde da

ellers var pris og stand meget rigtige i forhold til hinanden

svært at sige uden at se den
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.382
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #3 Dato: 20. Juni 2011 kl: 17:29:52 »
Som uerfaren i T3 sammenhæng er det fint ikke at handle impulsivt. Måske er du gået glip af en ok bil, men rolig nu der
 kommer flere. Kig alle de biler du kan komme i nærheden af og fyld hjernen med indtryk og ideer. Ikke 2 T3ere er ens.
 God jagt.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #4 Dato: 20. Juni 2011 kl: 18:19:12 »
Hej bulli. Jeg er også ganske ny på t3 nettet. Har købt min første camper for et par måneder siden. Det er et fantastisk køretøj, især hvis man har børn. Hvorfor ikke kigge nærmere på den dehler der er til salg her på siden? Jeg har haft kigget på en tidligere, dog fra 85. Den er særdeles indrettet og virker meget gedigen i interiør.

Hilsen
Thomas

bornholm

  • Gæst
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #5 Dato: 20. Juni 2011 kl: 20:40:18 »
Det må du sgu undskylde - Jeg er i lighed med flere, ganske ny i denne sammenhæng, men jeg kørte ovennævnte T3 Westfalia til toldsyn idag. Jeg var inde under den i synshallen - og tro mig - den er som en ny bil under neden. Den gik gennem uden anmærkninger overhovedet - ud over at mit navn ikke var sat på registrerings formularen.

Der fulgte komplet historie - lige fra bestillings papirer med første og eneste ejers ønsker til indretning, farver m.v. til komplet servicebog, alle regninger, brochurer med. Der er ingen huller, slidmærker eller pletter i hele kabinen. Den er bare flot og original. Der er jo altid lidt TLC der skal udføres på en fin bil på 30 år. Men intet graverende..

Jeg kommer nok til at stille nogle spørgsmål herinde - sikkert "dumme" men det er jo den eneste måde at lære på.

Jeg håber du finder en anden T3 - det er godt nok hygge at trille ud af landevejen i sådan en. Min bliver nok rundtosset her den første tid, idet den kommer at residere på Bornholm - så bliver bare rundt og rundt og rundt

De bedste hilsner til alle herinde

Ole

Offline der-bulli

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
For langsom - drømme T3 solgt.
« Svar #6 Dato: 20. Juni 2011 kl: 21:57:58 »
@ Bornholm: Det var satans.... Ole.... Du er sku en heldig mand! :) Lover du at fortælle hvad du skal af med i registrerings afgift? Så jeg ca har et tal hvis jeg finder en i Tyskland...
Men det var da altid noget at den er kommet til Bornholm og ikke bliver her på Sjælland, så undgår jeg da at møde den... :p

@ Bos1: Tak for tippet, men er ikke til Dehler'ne. Jeg synes den ligner et rumskib fra 80-erne og har efter min mening ikke samme charme som en Joker fx. :(

Og tak for den fine velkomst af jer andre! Rart med lidt opbakning i sådan en trist situation... hehe