Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 50493 gange)

0 Medlemmer og 10 Gæster læser dette emne.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #45 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:41:57 »
Hej Thomas
Du har jo selv motoren stående!: 2.0 v6 med 90 heste.
Så får du oven i købet den FEDESTE lyd oveni!!
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #46 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:45:46 »
@Borre... Ha Ha ja den kunne være sjov at smide i... Meeen tror ikke lige den passer på.. ;-)

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #47 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:49:37 »
Det kan den let komme til!
Mange sydafrikanere og en del tyskere kører med det.
Der findes ombygningskits.
Er det ikke Winkler i Tyskland der har dem?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #48 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:55:10 »
OK B-)

Sejt nok... Men problemet er også her at jeg ikke kender motor-historien... Synes der er for ricikabelt..

tror også det er nemmere og billigere at finde reservedele til en vw r4 motor...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #49 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:55:26 »
Jep, her er delene: http://www.vw-winkler.de/Ford
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #50 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 19:00:50 »
Kan man også dette til en volvo B21 ???

Har jo faktisk sådan en stående der har kørt 165000km

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #51 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 19:19:11 »
Var det ikke Jønne Ukendt der havde et eller andet Volvo motor stående med adaptor til T3??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #52 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 19:21:38 »
Det kan da godt være, søger lidt på det...

Men projektet er lige så usikkert som Projekt Ford 2,0

Mølle

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #53 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 19:22:57 »

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #54 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 20:43:08 »
@Thomas: Hvilken effekt er din bil afgiftberigtiget med? Er den født som JX? Du skal jo forholde dig realistisk til 20%-grænsen for effektforøgelse. Hvis bilen oprindeligt er en JX, så har du 70 hk + 20% = 84 hk at forholde dig til, ellers er det ny afgift. Det betyder, at der er én realistisk rækkebenz til dit projekt, nemlig AAM - 1,8 l med 75 hk. Alternativt kan du proppe en 2,0'er i, og så se, om du kan overbevise en synsmand om, at det er en AAC fra T4 med 84 hk. Og hvorfor alt det palaver om syn? Jo, for du har jo ikke lyst til at blive ved med at betale dieselvægtafgift, hvis du lægger benz.-motor i, og derfor skal du have bilen synet med konstruktiv ændring og omregistreret.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #55 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 20:57:47 »
Jarl den er født med JX

Så max 84 HK uden ny afgift vurdering....

Klart jeg vil have den synet så vægtafgiften falder.. ville være meget dejligt...

Mit kørselsbehov er 20-30.000 km årligt og vel 2000-5000 af dem med campertop på.. Er en AAM så stærk nok??

Hvis jeg vælger at overskride 20% reglen, betaler man så for selve overskridelsen eller for hvor stor overskridelsen er??

Vil du forklare nærmere om hvordan man kan komme uden om at en 2,0 kun er en AAC????  Tror ikke jeg forstår kreativiteten helt..

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #56 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 20:59:15 »
Citat fra: "BlackChart"
Var det ikke Jønne Ukendt der havde et eller andet Volvo motor stående med adaptor til T3??


den har han ikke mere  8)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #57 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 21:04:17 »
Citat fra: "Jarl"
Alternativt kan du proppe en 2,0'er i,.


Hvad hedder den motorkode??

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #58 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 21:23:58 »
AAC er en 2,0 rækkebenz. med 84 hk. Den ligger i T4, men er den yderst sjælden gæst på det danske marked. Skulle du finde en, så er der en lille hurdle med oliepinden, som sidder i den forkerte side, men det kan der jo laves om på. Kreativiteten, som naturligvis er ulovlig, og som jeg som et lovlydigt og gudsfrygtigt menneske på det stærkeste må tage afstand fra, fordi det er grimt bedrageri og dårlig moral - består i at tage en almindelig 2,0'er med 115 hk og lade synsmanden forstå, at det er en 84-hestes fra en T4.

AAM er afgjort ikke en racer, men igen - sammenlignet med en altid døende AAZ, så er den driftsikkerheden selv.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
BODIL fra Fyn
« Svar #59 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 21:28:56 »
Hvis du er tilfreds med momentet på de "sølle" 138Nm på en JX'er, vil du opleve alt andet til at være bedre. Med mindre du føler støjen fra dieselmotoren giver et personligt kick.