Forfatter Emne: Fjerne gammel undervognsbehandling?  (Læst 2768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Fjerne gammel undervognsbehandling?
« Dato: 23. August 2011 kl: 20:03:08 »
Er der nogle herinde der ligger inde med gode tips til lettest at få fjernet den gamle undervognsbehandling??

Noget af Højbens er faldet af, andet sidder i løse flager, derfor vil jeg gerne (når nu den alligevel skal stå stille til vinter) have renset alt det gamle af så godt som muligt og have givet den et nyt lag...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline gunnar6690

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 23. August 2011 kl: 21:52:52 »
Dengang jeg var i lære var det hedvandsrenser og så lade den tørre godt bagefter, men jeg har set nogen sprøjte petroleum på og lade det trække, og så ellers en bred spartel. Har selv prøvet at rense en bund af med varmepistol og spartel, men det kræver tålmodighed :D
Spørg eventuelt i et venligsindet undervognscenter hvad de foretrækker ..
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 23. August 2011 kl: 21:54:39 »
En skraber og masser af knofedt - og sikkert også et par knoer henad vejen. Har hørt om nogen der sandblæser, men med bagepulver (?!) det skulle være effektivt, men lave et forskrækkeligt svineri.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 23. August 2011 kl: 22:46:28 »
Da vi sendte Mary til Australien skulle hun være pinlig ren underneden. Vi fik så det lokale undervognscenter til at varmtvandsrense hende for snavs m.m. (der sad også lidt gammelt undervognsbehandling).

Det kom fint af, og kostede 1.000kr plus en række mærkelige blikke for hvorfor ikke lige få den sprøjtet når den nu var ren. Men så kunne den ikke få lov til at komme ind i Australien.

Så prøv om ikke du kan få en god pris og slippe for arbejdet selv
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 24. August 2011 kl: 13:47:42 »
Forstår godt Morten, vi vil gerne lave det samme på Gogge, men min umiddelbare mening er, at det der sidder godt fast er der vel ikke den store grund til at pille i, men fjerne alt det løse !

Derimod kunne jeg tænke mig at pille det der står på gulvet invendig, ud samt gulvet, og behandle bunden.
Jeg har en ide om at gøre som på 2 Audier, vi tidligere har haft, nemlig rense godt af og pjaske godt med tyndtflydende undervognsvæske ud over hele bunden.
Ovenpå rullede jeg papir som fedt ikke kunne trænge igennem, (sådan noget som slagterne bruger) så bundmåtterne ikke sugede undervognsvæsken !
Jeg ved ikke om der er isoleret i bunden, men hvis ikke kan jeg jo få lavet et nyt gulv med isolering imellem.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032