Forfatter Emne: Pludselig slukkede motoren...  (Læst 4453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #15 Dato: 19. September 2011 kl: 19:57:19 »
Min 2,1 MV gik pludselig ud ved Sorø, i øvrigt på vej over til Sydfyns Autocamper, og for at det ikke skulle være  løgn, en tidlig morgen i 15 graders frost. Det viste sig senere at være akslen i strømfordeleren, der var svuppet op.
Så hvis der ingen gnist er, kan det være årsagen. Det sker, ifølge Niels Erik Thing, for nogle af WBX' erne.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #16 Dato: 19. September 2011 kl: 21:08:52 »
Ok... hermed en update.
Jeg spadserede til bilen i eftermiddags, da ungerne skulle hentes fra skole igen. Tjekkede pumpen, den virkede og gnist var der også, kunne jeg mærke! Av for f...!
Alting så fint ud og efter ihærdige og lange minutters afladning af batteriet i startforsøg, fik den sku fat igen! Fedt! jeg hentede drengen og kørte hjem. Næsten. For så gik den ud igen. til alt held ikke længere fra Gør-det-selv, end at vi kunne skubbe den dertil. Vi gik hjem.

Vigtig info: Jeg fyldte benzin på i søndags, bare en halv tank til 12.65 kr literen! Men den kan umuligt være brugt. Det bekræfter benzinmåleren også, kvart tank siger den! Men hvorfor opfører den sig så som om den er løbet tør, eller kun lige kan starte på dampe af en tom tank?
Kan måleren simpelthen være i stykker? Den glider jo pænt op på 'kvart tank', når nøglen drejer.

Det spørgsmål og sikkert mange flere vil jeg forsøge at finde svar på i morgen på Gør-det-selv. Men gode ideer er stadig velkomne:)

/Mads
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #17 Dato: 19. September 2011 kl: 22:08:22 »
mit gæt er stoppet benzinfilter, det kan næsten ikke være andet
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #18 Dato: 20. September 2011 kl: 22:50:29 »
Enig med Otto Krog. Det KAN også være pumpen, der har nogle udsættere, men næsten garanteret en fejl på benzintilførslen. Har haft et lignende tilfælde med en Mondeo. Startede og kørte fint 5 - 6 km hvorefter den blev ualmindeligt træg til, at tage gassen. Efter 10 km døde den totalt. Måtte skubbe den de sidste 200 meter ( Og fy for pokker hvor er sådan en tung, når man er ene om det )
Skiftede benzinfilteret og så kom der liv i dyret.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #19 Dato: 20. September 2011 kl: 23:47:21 »
jeg har haft det med en bmw  ,der var det tændspolen der satte ud når den blev varm og når den så havde stået et stykke tid kunne den starte igen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #20 Dato: 21. September 2011 kl: 19:13:54 »
Ok. Benzinfilteret er nu skiftet. Men det var sikkert overflødigt, for fik så at vide på Gør-det-selv, af gammel VW mekaniker, at det sikkert var bundstykket i tændingen, altså hvor nøglen sættes i, der var ustabil. "Det går altid i stykker på gamle folkevogne"...
Og det giver selvfølgelig mening hvis feks kontakten til benzintilførelsen sætter ud i ny og næ!

Har nogen erfaring med den. bundstykket? Og der det mon til at skifte for en absolut ikke-elektriker?
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #21 Dato: 21. September 2011 kl: 19:16:48 »
Ja, det er ikke så svært...

Af med rattet og kontakterne samt det stik der sidder i bunden af tændingslåsen og så sidder der en stor umbracho skrue der skal løsnes (modsat af tændingslåsen) og med nøglen i kan du så trække det hele op over ratstammen...

Når det er ude kommer resten af sig selv ;) Der sidder en lille stjerneskrue og holder bundstykket på plads...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #22 Dato: 21. September 2011 kl: 19:20:20 »
Super tak, vil gemme din vejledning:)
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Pludselig slukkede motoren...
« Svar #23 Dato: 21. September 2011 kl: 19:36:04 »
Og svjh. er det eneste du kan vende forkert, rattet ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan