Nu håber jeg ikke, jeg sovser tråden ind i for mange problemstillinger. En udfordring elimineres og en ny opstår... de kan vel være forbundne, derfor bevares tråden?
Bortset fra mit nye diesel setup, så har jeg nu
en olietrykindikator som melder fejl, trods rigeligt med tryk• Olietryk OK (1.5 ved 2000 / 5.5-6 ved maks omdr) For højt?
• Olietryksfølere OK (netop skiftet)
• Ledninger til gløderelæ/-rør OK
• Timing på dieselpumpe OK
• Olie-, Diesel-, Luftfilter OK (netop skiftet)
• Ledninger og relæstyring af pumpe OK
• Ledning til magnetventil på dieselpumpe OK
• Olie OK
I øvrigt ifht. trådens andre tjekpunkter: Koldstartsventil vandring og Bladsikring OK.
Hvis din pumpe er utæt vil du uden tvivl kunne konstatere diesel spild på bagklap og dryp ved parkering
Morten: Der er ikke synlig dieselspild på bagklap, men der er en lille pøl (se billede) og 2 "dyserør" ser fugtige ud. Jeg kunne ikke se kilde til læk/pøl med det blotte øje, mens motoren kørte. Hvis dit tilbud om assist stadig står ved magt, kan vi måske se på det sammen?
Har du monteret en en pumpe der sidder før dieselfilteret? Det burde ikke være nødvendig.
Brian: Tank > Dieselfilter > Pumpe (ny) > Dieselpumpe >