Forfatter Emne: Glasfiberkasse / Kåbe til Doka  (Læst 9603 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #15 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 17:12:15 »
stadigvæk er det firnurligheden med total- og tjenestevægt, der skal bringes i spil for den flinke synsmand. Det er ikke så længe siden emnet var oppe herinde, hvor synsmanden måtte undskylde for ikke at have læst i den tykke bog.

Personbil M1 og Varebil N1
Før 01.01.95: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder Euro 1 (91/441/EØF eller 93/59/EØF).

Dog er der for bil med forskel mellem tilladt totalvægt og tjenestevægt (med standardudstyr) på over 685 kg ikke krav om katalysator. Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr på en bil med ovenstående egenskaber, skal det dokumenteres, at bilen overholder direktiv 83/351/EF (ikke Euro). For bil (med forskel mellem tilladt totalvægt og tjenestevægt (med tandardudstyr) på over 685 kg), der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen dokumentationskrav for luftforurening. Fabrikanten eller dennes repræsentant fastsætter
»tjenestevægt med standardudstyr«, idet dog
- ekstra udstyr som fx kran, læssebagsmæk eller personlift, og
- for campingbil den særlige indretning med borde og bænke,
køkkenindretning og toilet m.m.,
ikke indgår som standardudstyr i denne forbindelse.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #16 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 22:15:35 »
Hej , Hinze vil det på godt dansk sige at jeg uden problemer kan få den godkendt som personbil , da der jo er ca. 900kg til forskel mellem total vægt og tjenestevægt , det ville gøre det hele meget nemmere , jeg må straks ind og finde den paragraf og printe ud .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #17 Dato: 13. Oktober 2011 kl: 23:01:48 »
Citat fra: "POLLE955"
Hej , Hinze vil det på godt dansk sige at jeg uden problemer kan få den godkendt som personbil , da der jo er ca. 900kg til forskel mellem total vægt og tjenestevægt , det ville gøre det hele meget nemmere , jeg må straks ind og finde den paragraf og printe ud .
hilsen poul


ja, det vil jeg klart mene.

Han har selv teksten, afsnit, 7.06.21

Vejledning_om_syn_af_køretøjer

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #18 Dato: 15. Oktober 2011 kl: 17:01:59 »
Hej Polle.

Tak for turen forleden dag. Hvis han har skrevet 1660 kg ved total skulle han da bare have trukket last fra. Det ville da blive en fin egenvægt den kunne få :wink:

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #19 Dato: 15. Oktober 2011 kl: 23:08:06 »
Ja velbekommen , nej det var tjenestevægt han havde lavet om til egenvægt , ellers havde det været Bobelvægtafgift  :lol: ,
Hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #20 Dato: 18. November 2011 kl: 23:00:18 »
Nu har jeg fået den vejet : 1440 kg så det er ok , men så siger den flinke synsmand  :twisted: at det med kat. ikke gælder for min bil den regel er kun for biler fra 1/10/90 og op til 1/1/95 , men jeg mener det skal tolkes som biler før 1/1/95 , altså hele vejen ned i årgange eller hvad ? er jeg helt galt på den , jeg bliver snart meget træt af svenske biler det er ikke sjov mere , i dag kom jeg til at lave hjulspin hele vejen i første og så lige hele vejen i anden gear ud af synshallen , det kan godt være jeg ikke skal derud igen  :roll: , øh jo jeg kan godt tænde lidt af selv om jeg er blevet 57 .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #21 Dato: 19. November 2011 kl: 07:56:58 »
det lyder ikke rigtigt, jeg kan forsøge om jeg kan fange en klog på jobbet og få et brugbart svar.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Svar #22 Dato: 19. November 2011 kl: 08:09:52 »
Hva med at montere jernplader et gemt sted ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963