Forfatter Emne: hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris  (Læst 5422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frederikutzon

  • Gæst
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #15 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 10:19:32 »
Og denne føler kan fejlen meget vel sidde på?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #16 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 10:21:45 »
den kan nogen gange være skyld i at man får nogle falske signaler om vandstanden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #17 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 10:40:22 »
Der kan også være luft i køleren.

Hvis du har mulighed for det,      så luft køleren ud.

1. Af med det øverste gitter ved lygterne. Der er så vidt jeg husker 5 skruer. De skal stilles lodret eller vandret alle sammen. Du er ikke i tvivl om hvilken vej de skal stå. Så kan du let fjerne plastikgitteret.
2. Der sidder en udluftningsskrue på toppen af køleren i "passagersiden" af bilen.

3. Stil bilen så forenden er højere end bagenden. En stejl opkørsel kan bruges, eller sågar en høj fortovskant.

4. Kør motoren i høj tomgang, af med låget på vandbeholderen i motorrum, fyld løbende op med kølervæske, makker står foran og har løsnet udluftningsskruen en smule, der pifter luft ud,når der begynder at komme vand, lukker makker for udluftningsskrue og manden bagi lukker for vandbeholderen og lader motoren gå ned i tomgang/slukker den.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #18 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 13:00:21 »
Når det nu er en wbx  så kig lige kritisk på gummipakningerne på hver side af motoren. Er de pæne og sorte, eller er det noget blågrønt fugtigt snask ? Er der tørt under bilen når den står parkeret ? Og vigtigst af alt: Kører den med korrekt ( rød ) kølervæske ?
Hvis du kan sige, at dette er i orden og den holder vandet indenbords, er der stor sandsynlighed for, at den trods alt køler. En anden ting er, om der er varme i kabinen ? Hvis der kun kommer kold luft står der sandsynligvis en stor luftboble i systemet. Den skal ud som JJ har beskrevet det, og selv om det kan forekomme ulideligt, kan du faktisk køle en smule på maskineriet ved, at have fuld knald på varmeapparatet.

frederikutzon

  • Gæst
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #19 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 14:44:00 »
Kører med rød væske, og varmen virkede helt fint...

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #20 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 20:09:06 »
Så er du ikke helt ilde faren. Kabinevarmen er det der først indikerer alvorlige problemer, eller rettere: Hvis varmen forsvinder er det ind til siden og total inspektion.
Tror også mere på, at det er et elektrisk drilleri, men godt du er opmærksom.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #21 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 21:43:37 »
Jeg har oplevet en knækket ledning ved kabelskoen til netop denne føler (tryk ekspansionbeholderen) Det kan forklare at dioden blinker, men ikke at nålen går mod maks. Forsætte den helt mod maks eller er synes du pludseligt den er kommet højere op - altså at det spiller dig et psykisk puds, det kan jo ske i sådan en situation.

Går nålen mod maks og den har brugt vand ville jeg søge efter utætheder i kølesystemet og lufte ud som JJ skriver.
Rigtig udluftning er alfa omega på en T3

Hvis det er et rent elektrisk problem er det muligt at søge efter fejl ved føleren som sortekort skriver, derudover er der stel til selve instrumentet og om stikket til multiinstrumentet sidder rigtigt!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #22 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 22:22:22 »
Er du nød til et køre - og det lyder som om du kan køre i 20 minutter inden der er røde lamper. Så kør med varme i kabinen og nedrullede vinduer og tjek endelig temperaturen på slangerne i motorrummet, samt på vandbeholderen. ----Det er selvfølgelig en nødløsning.

Mvh Tom
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Svar #23 Dato: 16. Oktober 2011 kl: 23:45:17 »
Et bi-spørgsmål: Virker din vandpumpe? Start bilen med kold motor, tag låget af vandbeholderen inde i motorrummet, kig efter at vandet cirkulerer lystigt.

Mit bud pt:
1. Tjek din termostat
2. Tjek vandpumpen
3. Luft køleren ud

Jeg bider lidt mærke i at du skriver at i fyldte vand på, kørte afsted, og så gik måleren amok efter 20 minutter.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."