Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diverse
»
Bo i T3?
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Bo i T3? (Læst 4166 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
carst
Gæst
Bo i T3?
«
Dato:
21. Oktober 2011 kl: 17:34:11 »
Hej. Jeg er en und studerende på 21 år, som på nuværende tidspunkt har pengene sat i en motorcykel. Jeg overvejer at sælge den for så at anskaffe et rugbrød og så er min idé at prøve at bo i den (Ungdommen nu til dags :b )
Jeg vil meget gerne høre folks idéer og indvendinger om dette; kan det lade sig gøre, hvilken en skal jeg anskaffe mig?
Jeg glæder mig meget til at høre fra jer =)
Logget
thomasfyn
Gæst
Bo i T3?
«
Svar #1 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 17:52:37 »
Hej
Jeg ville klart vælge en doka med campertop ;-)
Som vores..
Logget
bos1
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #2 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 17:57:50 »
alt kan lade sig gøre det er kun et spørgsmål om vilje og hvor høje krav man stiller
hvis ikke det er til at finde en model som den thomasfyn henviser til ville jag nok vælge en med permanent højt tag , masser af skabsplads og ikke mindst et fyr
men prøv at tage ud og kigge på en masse forskellige og se hvilken indretning der passer dig bedst
held og lykke med denne sjove ide som jeg sagtens mener kan lade sig gøre med en ordentlig planlægning
Logget
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966
kenny19821
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #3 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 18:00:57 »
Eller en bus med fast høj tag altså ik en med pop top.
Du skal helt sikker købe en camper vis du kan få strøm i siden jeg har flere gange til hverdag overnattet i min camper med køleskab og komfur så man lige kan lave lidt kaffe. Evt med et fyr og termoruder hvis du vil bo i den i vinter
Logget
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro
burnout
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #4 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 19:01:56 »
ved ikke om det er blasfemi at nævne det herinde men du kan jo også overveje storebror til en T3 der hedder LT 31/35, der kan næsten holde en T3 omme bagi. (næsten) prøv at billede-google vw LT 31 eller vw LT 35 camper. det er et helt hus!
ellers er campingvogne faktisk heller ikke særligt dyre hvis man vælger en ældre model. men skal det være en T3 så er det vel camperudgaven, den er jo ligesom lavet til det.
men husk lige at checke hvad vægtafgiften er på sådan en, den er rimelig pebret ifht en på gule plader, og er man på S.U så er det sgu meget pasta der ryger på den konto.
vælger du en på gule plader er der vist en regel med at sofa/senge/stole ikke må være fastmonterede bagi, så der må du køre bumsestilen med en løs madras.
anyway, jeg ville klart købe en camper hvis det var mig, jeg tror du bliver træt af at leve som en hjemløs i en varevogn. en camper føles nok mere som et lille sommerhus i længden.
hvis du bor i århus må du gerne prøve at se varerummet i min, så kan du se hvor meget (eller hvor lidt) plads der er før man begynder at smide møbler ind i den.
Logget
BlackChart
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #5 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 19:39:11 »
Du må også gerne komme og kigge på min højtags camper, fuldt indrettet med køkken og det hele...
Logget
Mvh. Morten Trab
Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan
Hinze
Administrator
Hero Member
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
Bo i T3?
«
Svar #6 Dato:
21. Oktober 2011 kl: 20:03:26 »
der bor vist hjemløse under mere "kummerlige" fohold, sååå det kan man da sagtens
Logget
jesperyk
Gæst
Bo i T3?
«
Svar #7 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 11:07:17 »
det er da en meget charmerende tanke, men jeg ville nok blive træt af mig selv i løbet af de koldeste og vådeste/mest snefyldte måneder. Tørre overtøj... det er bare mere bøvlet, når man ikke har mere plads - bare for at give et eksempel.
Jeg har ikke selv hverken kørt eller boet i en camper, men økonomien i det er da sjov at regne på...
vægtafgiften nævner andre... omkring 11.000 kr. for en camper på diesel
forsikring... med din alder, ville jeg regne med 8-9.000 pr. år
diesel til kørsel - det styrer du jo selv, men lad os nu bare regne med 20.000 km om året, så du har mulighed for at køre et sted hen og parkere for natten, hvor der er sjovt at være - og lad os bare sige 1 kr. pr km = 20.000 kr. (10-11 kml / 10-11 kr./ltr)
diesel til opvarmning... jeg synes, at jeg kan huske noget med 0,25 ltr/time i fabriksopgivelserne, så jeg runder op til 3 timer på en liter diesel. I de kolde mdr... skal fyret måske køre 12-18 timer i døgnet... (fra oktober til april, 12 timer / døgn = 7 *30*(12/3) = 840 liter = ca. 8.500 kr. og for resten af året... lad os bare gætte på 3500 kr. for de fem mdr., hvor der ikke er så koldt.
Og så er der vedligehold. Hvis du er fiks på fingrene og laver tingene selv, kan du måske klare dig for 12.000 om året eller mindre.
Jeg får det til 63.500 pr år eller 5292 pr. måned. Rund hellere op til 6.000, så du har til at betale for strøm og parkeringsbøder.
ikke indregnet: anskaffelsesprisen. Men man kommer jo også et stykke for det, det koster at betale et depositum, eller hvad?
Nåh ja, måske kræver det også en god portion held at undgå lidt dyrere motorrep på en dieselmotor.... altså den berømte og berygtede jx. spiser topstykker til morgenmad, siges det.
Det er jo en dyr husleje, hvis du sammenligner med dine medstuderende, men på den anden side, er det ikke meget dyrere end at bo på et værelse og holde en varevogn - sammenlagt.
Jeg garanterer ikke for tallene - og jeg har ikke noget imod at blive korrigeret, hvis jeg er galt afmarcheret, men regnestykket giver da altid en idé om, om det er mest "sjovt" eller skørt.
Jeg bor i lejlighed på Nørrebro og holder varevogn - og der er camperløsningen da væsentligt billigere
Jesper, med 2 værelses andelslejlighed, hjemmekontor i stuen, kælderrum indrettet som værksted og dieselbus på gule skilte... og massive bekymringer om økonomien
Logget
dokajønne
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #8 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 12:22:06 »
NÅR jeg ellers har en fungerende t3 tilbringer jeg ca 2/3 af nætterne i sommerhalvåret i den. Efterhånden er jeg blevet ferm til at finde egnede overnatningssteder hvor der er brus og trækogslip. Fordelen ved en T3 i forhold til en almindelig camper, er at den er dejlig diskret at overnatte i, selv på en P-plads i bykernen.
Jeg ville stensikkert IKKE købe en camper. Når man skal have alt sit grej i bilen tror jeg du når længere med en tom vogn med en seng som du kan indrette til dit eget behov.
Fyr er et MUST allerede fra september.
Sørg for at have en "dock" feks en kolonihave, en lejet garage, et rum hos familie eller venner eller en fast plads på en campingplads (hvor der står en campingvogn). Man er nød til at skifte lidt rundt med ens ejendele indimellem.
Skulle jeg starte et studie i dag (er gudskelov forbi den fase i livet) mere end 50km væk ville jeg stensikkert overveje at bruge bussen som studiehybel, men som nævnt, ikke uden en base som kunne frekventeres indimellem.
Gør det, og lad os høre hvordan det går
...........Er BuddaUffes vogntog solgt?
Logget
mvh
Dokajønne
If it works.....don\'t fix it
m
Gæst
Bo i T3?
«
Svar #9 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 13:21:57 »
Hej.
Jeg har boet i min T3 i to år nu. Jeg har boet i den uden afgang til strøm. Jeg har ladet mine batterier op ca. en gang i måneden, og fyldt vand på ca. en gang om ugen. Jeg har i den kolde tid brugt ca. 2-3 gule 11kg gasflasker, der koster mellem 130-160kr pr. stk. og så bruger jeg vel ca. 2 flasker hen over sommeren.
Folk har lidt svært ved at forestille sig hvad man kan få tiden til at gå med, når man bare sidder i sin bil, og bliver som regl overrasket over at jeg både har computer, internet, printer, guitar, køkken, det værktøj de lige står og mangler inde i bilen.
Når man regner ud hvor meget vores biler koster i vægtafgift, så syndes jeg man skal regne ud, hvor meget mere de koster i forhold til en anden bil, man også kunne tænke sig at eje.
Det er meget vigtigt at den har campingindretning. Den eneste måde du kan holde bilen så opryddet at du kan have gæster, eller tage folk med ud at køre, er ved at du køber en bil med en masse skabe og rum, du kan lægge dine ting ind i.
Permanent højt tag (med isolering) er et godt valg, da man så kan holde på offentlige parkeringespladser uden at tiltrække sig opmærksomhed. Så har man også mulighed for overnattende gæster Hehe.
Det største problem er fugt. Din bil ruster mere indefra en udefra, og din dyne bliver en smule fugtig. Der trækker ind i gamle T3'ere, eller ihverfald i min. Så varme er meget vigtigt.
Vandet fryser om vinteren, og du skal krabe is på begge sider af forruden inden du kan køre...!
- Kommer du til at have adgang til strøm?
Logget
Mary
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #10 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 14:34:57 »
Sjovt emne.
Vi boede jo hele familien i vores T3'er, Mary i over 2 år da vi rejste jorden rundt i hende. Og vi var 5.
Hvis du vælger at skaffe bilen og bo i den (uanset hvad økonomiske regnestykker måtte vise) så er du sikker på en ting. Du vil altid huske tilbage på den tid med gode minder:=)
Få biler, såsom Land Rover og folkevognsrugbrødene giver en direkte adgangsbillet til et "internationalt broderskab".
Desuden vil du komme i kontakt med en masse flinke og utrolig hjælpsomme mennesker som du ellers aldrig ville have mødt.
Og tro mig, pigerne vil nærmest stå i kø for at hjælpe dig med at teste bilens fjedre og støddæmpere medens bilen holder stille :lol: :lol: :lol:
Indretning er lidt en smags sag, men fugtigheden er en vigtig faktor at tage med i betragtning og et fyr er rigtig godt (og nødvendigt).
Vi lavede altid mad udenfor og sparede en del fugt og kondens på den måde, men må altid tænde vinduesviskerne både udvendigt og indvendigt inden vi kører videre.
Se evt.
http://www.dennisbager.dk/2009/juli/09.htm
Logget
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.
Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.
Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på
www.dennisbager.dk
Hinze
Administrator
Hero Member
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
Bo i T3?
«
Svar #11 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 14:45:00 »
der er rigtig fedt med reelle historier om emnet
Logget
dokajønne
Hero Member
Bo i T3?
«
Svar #12 Dato:
22. Oktober 2011 kl: 17:49:57 »
Og glem aldrig at der er en hårfin og næsten usynlig grænse mellem at være:
1. en cool fyr, der bor i sin vw-bus
OG
2. en nasty fætter der sover i bilen.
(der er naturligvis kun 1'ere på dette forum, men af og til møder man knap så forstående mennesker)
.....og ja, selvfølgelig får du problemer med kvinder der byder sig til, det er det kors vi alle må bære!
Logget
mvh
Dokajønne
If it works.....don\'t fix it
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..