Forfatter Emne: Et skridt videre i efterforskningen på mit oliefobrug  (Læst 6239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Et skridt videre i efterforskningen på mit oliefobrug
« Svar #30 Dato: 12. Marts 2007 kl: 11:01:10 »
Du må købe min til det jeg har betalt for den.. der er vist længe til at jeg skal ha skiftet motor i syncroen..  :x
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Et skridt videre i efterforskningen på mit oliefobrug
« Svar #31 Dato: 12. Marts 2007 kl: 20:57:59 »
Ja tak Jan, men det er lige lidt for dyrt lige PT.

Update. Jeg var omkring min mekaniker idag og hente et repsæt til pumpen og snakkede lidt med ham om min motor.

Han sagde at det var nye stempelringe, der skulle til, han fortalte at man kunne få nogen, der var "forstærkede", som fyldte lidt mere hvis der evt var slid på cylindergangen. Hva mener i om dette???

Det var selvfølgelig nemt, hvis dette var løsningen...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Et skridt videre i efterforskningen på mit oliefobrug
« Svar #32 Dato: 12. Marts 2007 kl: 22:41:17 »
Citér
Han sagde at det var nye stempelringe, der skulle til, han fortalte at man kunne få nogen, der var "forstærkede", som fyldte lidt mere hvis der evt var slid på cylindergangen. Hva mener i om dette???


Hvordan ved han det? Tilgiv mig et par sætningers arrogance:

Jeg har aldrig set en VW diesel med slidte stempelringe, der ikke også var slidt i blokken. Selvfølgelig i større eller mindre grad. Og selvfølgelig hjælper det at skifte ringene, men hvor længe? Hvis cylindergangen er tilstrækkelig slidt vil de nye ringe også hurtigt blive det af at skulle tætne i en konisk cylinder. En cylinder slides nemlig ikke jævnt, men konisk og ovalt - derfor er nye ringe en kortsigtet løsning, hvis ikke cylinderen overholder sine mål.

Vil du noget med din motor, så få lavet en ordentlig renovering. Prisen på stemplerne er en brøkdel af de samlede udgifter, når man lukker en motor op - alt det andet skal alligevel betales, men stemplerne afgør om det er seriøst arbejde eller en feberredning.
Der findes til JX 4 forskellige typer stempelringe: 1) 76,48 mm; 2) 76,73 mm, 3) 76,98 og 4) 77,48 mm - svarende til de respektive størrelser stempler, der monteres efter boring. Derudover findes der ikke andre. Det der med "lidt større stempelringe" brugte man i 60'erne og 70'erne i store 8 cyl. amerikanermotorer - det er ikke noget, man gør i idag og slet ikke til højtydende dieselmaskiner, der har 4 gange så meget kompression som de omtalte amerikanere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Et skridt videre i efterforskningen på mit oliefobrug
« Svar #33 Dato: 12. Marts 2007 kl: 22:44:03 »
Så blev det ligesom udelukket :-)
Din arrogance er accepteret her. Det ville også være lidt for nemt...

Jeg må finde en anden motor. Må afsted i morgen og kigge.

Kan godt tilslutte mig Jønnes holdning til Turboløs motor, evt. ky eller 1y?
Nu da planen er at få Syncroen lavet om til Diesel er det jo ikke tophastighed jeg går efter, kan den drible afsted med de sædvanlige 70-90 km/t. så er det fint med mig, den skal bare holde omdrejningerne så lavt som muligt...