Forfatter Emne: Alternativ til CS?  (Læst 6077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
Alternativ til CS?
« Svar #15 Dato: 20. November 2011 kl: 20:16:22 »
Jeg har selv netop lagt 1Y i kommandørbussen, jeg mangler lige det sidste som luftfilter og fintuning. Nu kommer den tidligst ud til sommer, så projektet gik lidt i stå.
Jeg er alvorligt bange for at også jeg snart må opgive ideen om én bil der kan ALT, og det er nok sandsynligt at Kommandørens fremtid bliver noget med sommerhalvåret. Jeg kører 40 - 45tkm årligt. Selv om jeg med JX formåede morfaragtige 14km/l begynder brændstofpriserne at gøre lidt ondt.
Min nyindkøbte skoda favorit '94 går heller ikke mere end 14 - 15 km/l, men det er til gengæld ved en HELT anden hastighed (samt lydtryk) og vedligeholdelsen på denne er sammenlignet med transporteren 00,00 kr
Kan jeg klemme 1y'eren op omkring de 13 - 14km/l lever drømmen om den kørende schweizerkniv lidt endnu (forudsat vedligeholdelsen og driftsikkerheden er acceptable også) men lander regnestykket på 10 - 11km/l føler jeg mig pisket til en trist pendlervogn. Bliver det sådan skal jeg til at overveje om jeg igen skal skifte motor i caravellen. Nu er jeg på den "lave" vægtafgift til ca 8500kr/år så der er ikke vanvittigt meget sparet ved at skifte til benz.
En helt tredie løsning kunne være at skifte til en fuldblods TDi.........
...første skridt må være 1y og syn, så ta'r vi den derfra.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Alternativ til CS?
« Svar #16 Dato: 20. November 2011 kl: 21:15:47 »
1Y går i nærheden af 11 km/h. Dejlig stabil motor, der aldrig er bøvl med, men den er ikke lynhurtig. Jeg deler absolut din skepsis over for "én-bil-kan-det-hele". Vi har valgt tre biler. Der er intet, der kan matche en bus, når kalenderen viser juni, og der skal køres med mange mennesker til langbortistan. Omvendt er det ligeligt bekostligt at tilbagelægge alle årets km i en T3, og hvis man er helt ærlig, så har de måske heller ikke verdens bedste køreegenskaber blæsende efterårsdage og på glatte vinterveje. Små ikke-bevaringsværdige potter til daglig småkørsel og T3, når det skal være sjovt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

bjørnebanden

• Gæst
Alternativ til CS?
« Svar #17 Dato: 20. November 2011 kl: 23:05:48 »
Åh....ja.  Man bliver jo helt lykkelig ved tanken om alle de penge man bruger på biler  :evil:

Mon man bare skulle få taget det store styrebevis, og så finde den 10 pers bus. Så er det da til forholde sig til vægtafgift osv.  Men det koster jo også det stykke plastickort.....aarhh....beslutninger, beslutninger.....

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
Alternativ til CS?
« Svar #18 Dato: 22. November 2011 kl: 18:44:00 »
Er der nogen der ved hvor langt en 1,9TDI kan køre på en lier brændstof i en T3? Her taler jeg naturligvis om en velfungerende ægte elektronisk tdi der ikke kører i nødprogram. Jeg har en forhåbning om at 15+ km/l skulle være indenfor rækkevidde for en morfar.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it