Forfatter Emne: Lakering???  (Læst 3042 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lakering???
« Dato: 19. November 2005 kl: 12:32:01 »
Citat fra: "T25"
Jeg skal have min bil lakeret, og i den forbindelse vil jeg høre om der er nogle som kender nogle som gøre det, gerne på sjæland eller ørene?

Og vigtisk af alt hvad er prisen på sådan noget?

M.V.H. T25


Hæhæ, ja det er jo spørgsmålet !?

Pris og kvalitet hænger tit sammen på autolakering.
Arbejde for 10 år siden for en kort stund i autolakeringsbranchen og har set grumme eks. på folk som bare lige skulle ha lavet noget billigt og bagefter kom til os for at få det lavet ordenligt...

Med andre ord, pas rigtig meget på !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Lakering???
« Svar #1 Dato: 19. November 2005 kl: 20:16:13 »
Hejsa
Så i TV for et par dage siden at det bliver mere og mere populært at tage til Østeuropa for at få lavet den slags. Mellem 50 og 100 kr i timen for en ganske udmærket maler, svejser eller andet godtfolk. Mange veteranejere laver finten med at slæbe deres udbombede vogn på en trailer og så afsted til Tjekiet på ferie. Efter 14 dages ferie har man så en totalt opsvejset og nymalet vogn formedes en 10-15.000 (+ alm. ferieomkostninger (som også er overkommelige i de lande)). Så kan man jo koncentrere sig om den sjovere del af renoveringen når man kommer hjem. Dog skal man nok undersøge markedet, da der naturligvis også her er forskel på kvaliteten.

Det indlæg skulle nok kunne give en fatwa fra en T3 mekaniker eller to :wink:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lakering???
« Svar #2 Dato: 19. November 2005 kl: 20:35:13 »
Jeg er ening, har man lyst til den slags er det bare at tage afsted !

En af mine venner fik lavet sin bobbel i Polen, pladearbejde, forkromning af kofangere mm, lakkering og en kompl. lædderstue. Ialt 12.000 kr.  :shock:

Det skal lige siges, lakeringen var flot, men ikke noget der var gået for en vognmaler i dk

Kan helt sikkert svare sig, pladearbejde er sku heller ikke det sjoveste i denne verden  :D
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Lakering???
« Svar #3 Dato: 17. December 2005 kl: 10:27:01 »
Jeg læste for et par dage siden at ens rettigheder mht køb og serviceydelser stort set er de samme i hele EU. De enkelte virksomheder i de lande (østeuropa) er klar over reglerne, samtidig ved de, at det nok er de færreste der tropper personligt op med alle vennerne fra Banditos (eller t3nettet 8) ) for at reklamere over en enkelt løber.

Mit forslag er at du kaster dig ud i det, og efterfølgende deler dine erfaringer her på siden. Skulle det koste dig penge er de ikke helt spildt, da du så har gjort alle os andre klogere :D

(og hvor får man kvalitetsundervisning for sølle 20.000?)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

pawel

  • Gæst
Lakering???
« Svar #4 Dato: 20. December 2005 kl: 13:39:57 »
hej t25
hvordan er du kommet i kontakt med de folk fra polen? har du set nogen billeder eller noget af det arbejde de har lavet før? er tilbuddet med regning eller uden? jeg spørger fordi jeg selv er polak og kommer derned et par gange om året. skal derned til jul og kunne evt spørge om hvad sådan en omgang koster der hvor min familie bor - på den måde er det lidt nemmere at være sikker på at de ikke laver lort, for så får de et lorte rygte lokalt...
mvh pawel :wink:

pawel

  • Gæst
Lakering???
« Svar #5 Dato: 21. December 2005 kl: 10:17:57 »
jeg prøver at få nogle priser på lakering og rustbeskyttelse og en cirkapris på timelønnen ved rustarbejde
så er det kun transporten der kan være lidt bøvlet, men mon ikke alt kan ordne sig med en lille pose penge i polen.. -kan bilen selv køre derned, eller skal den op på et lad?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Lakering???
« Svar #6 Dato: 28. Maj 2006 kl: 08:44:13 »
Det vi mangler er et polsk SWAT-Team på en pladesmed, en automekaniker og en autolakerer, der kan turnere rundt på udvalgte adresser i løbet at sommeren, bare de er etablerede som firma i Polen er alt godt og lovligt. Tænk at have råd til at få lavet alt det kedelige. :D
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

pawel

  • Gæst
Lakering???
« Svar #7 Dato: 01. Juni 2006 kl: 21:27:36 »
jeg har nogle døre i polen til lakering hvor det ikke går ret godt..
problemet med polen er at de enten ikke laver tingene eller ikke gør det godt nok.. såeh, jeg har ikke lyst til´at være en mellemmand for noget som jeg ikke kan stå inde for...
jo de er billige i timen, men hvor effektive og kvalitetsbevidste de er, ja det er en helt anden sag...
-desværre kan jeg kun sige, for jeg er sgu selv fra polen i sin tid, men det var før murens fald og der var sgu ikke så meget pis blandt folk. :?

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Lakering???
« Svar #8 Dato: 24. August 2006 kl: 15:04:41 »
Jeg er helt med på den med swat teamet.

Først finder vi dem der har faciliteter til pladearbejde, og maling.
Så finder vi dem der har behov for arbejde.
Og så få et par polakker op på rundrejse.

I princippet behøver de ikke medbringe andet end lysten til at tjene penge, vi kan vel samle grej nok sammen, så arbejdet kan udføres.

Jeg kan næsten se Pawel som sjakbejds.

KHS

PS kom lige forbi denne tråd da min mekaniker har sat mig igang meg at gøre klar der hvor han skal svejse. Jeg hader rust, vinkelsliber og mejsel.
Kurt - 25115788

Djursland

  • Gæst
Lakering???
« Svar #9 Dato: 24. August 2006 kl: 21:54:00 »
hej hej med jer...

det var da en god ide med at få nogle "venner" herop og lave vores biler

Mvh Flemming  :lol: