Forfatter Emne: Købe en taxa  (Læst 25773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Købe en taxa
« Svar #60 Dato: 01. Februar 2012 kl: 21:57:10 »
Citat fra: "jbjerrum"
Citat fra: "Harald"
Og super med et forum hvor vi også kan
dele erfaringer om andre fine køretøjer.

Jeg har en Kadett City, som har ujævn motorgang. Kan det skyldes, at E-prom'en giver forkerte signaler til multipoint-indsprøjtningen - eller er det måske katalysatoren, der skal have skiftet olie...?? Det startede efter den fik nye hængsler i bagdørene og siden har den ikke rigtigt været sig selv.

Nogle gode råd...??  ;-)

Kære Jeppe.

Tag det helt roligt og slå bagen ned i Recarosædet og nyd turen. Ingen af de nævnte fejlkilder er skyld i den ujævne motorgang.
Motoren og hele bilkonstruktionen er bygget op omkring vibrationerne, for at holde føreren opmærksom.
Når du nu lægger mærke til den ujævne motorgang, er det fordi de løse bagdøre tidligere har overdøvet motorvibrationerne
og den generelle støj der skal være i bilen.
Efter hver 350.000 km. tilrådes det også at skifte hængslerne i fordørene samt at speede motoren op til ca 6500 omdr.min. i 4 minutter,
alt imens der hældes ½ liter ikke brandbar væske ned gennem indsugningen.
Disse tiltag skulle forhindre unormale vibrationer de næste 350.000 km.

Mvh. Autorådet.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #61 Dato: 01. Februar 2012 kl: 22:00:34 »
Hmm  Kan godt se kernefamilie Poulsen,

På vej sydover,   holde i kø på motorvejen, med aircon tændt og diskutere hvornår det næste toilet skal opsøges,,   kikkende forsigtigt over skulderen, bange for at vække for meget opmærksomhed.   selv om anonymiteten er total i sådan en øse.  

Ikke noget med at blive modtaget med smil og åbne arme,  hilse 4 gange pr km, til den modkørende T3'er.     Ikke nogetmed at falde i snak med de lokale, der synes man har fundet et perfekt køretøj.   NEJ NEJ    Familien NN På tour..

Vent du fortryder ;)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jbjerrum

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Købe en taxa
« Svar #62 Dato: 01. Februar 2012 kl: 22:41:01 »
Tak TONY... Nu kan Jarl få sin tråd tilbage igen... ;-)

Mr. Neanderthal.... Hrrmpfff...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #63 Dato: 01. Februar 2012 kl: 22:49:17 »
Måske, men måske har hr. Poulsen bare erkendt, at ombygningen af Carat`en har givet for meget fritid ?
Ikke alle kan i længden affinde sig med puslespil, krydsord og ikke mindst de rene fingre hver aften.
Hvad vælger man så ?! En JX i den noble klassiker, eller noget mere "køb og smid væk" agtigt ?
 :D  :D  :D

Og så en kende mere seriøst: Den ser sgi` da godt ud, og prisen kan der vel heller ikke peges fingre ad, -
så mon ikke det er et godt køb ? ( og adgang til oliesnask på fingrene ) .
Nok en gang: Til lykke.

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Købe en taxa
« Svar #64 Dato: 02. Februar 2012 kl: 09:51:24 »
Farvel og hav et godt liv, overløber...

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #65 Dato: 02. Februar 2012 kl: 10:05:53 »
63K incl afgift? Mycket interessant. Og det ligner 7 pladser?

Kan du skyde lidt foto af bagagepladsen?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Købe en taxa
« Svar #66 Dato: 02. Februar 2012 kl: 10:22:53 »
Ahhh… nu kommer der altså lige en lille en her fra…  :wink:

Hvad sker der for Jer alle sammen! T3-diesel-benzin-jarl har købt en fransk mø….

det er absolut IKKE interessant!

Nu stopper det – han skal ikke roses, og han skal ikke have at vide det er et godt køb. Han skal ud i kulden – og ikke lukkes ind før den carat har fået sin værdighed tilbage.

Sørgeligt…

Det svarer til jeg skifter min Mac Book Pro ud med en gammel slave af en Acer bærbar. Og det er IKKE en god idé!

Det næste bliver vel at han er velkommen til FYN 2012 i den mega-fede-flotte-designede-fiat!

Hold nu…

(humor please )
 :shock:  :shock:  :shock:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #67 Dato: 02. Februar 2012 kl: 14:09:04 »
Århhh - jeg må ile med en rettelse: Jeg tog fejl. Den har ikke 250 nm. Sorry - det var en absolut fejl. Den har 270 :-) Utroligt at tænke på: Mere power i to cylindre, end Elmo har i hele sin motor... ;-)

Motorkode: RHW - 2,0 HDI 16V - Verner - hvad er der at sige om sådan en?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline ThomasG

• Sr. Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #68 Dato: 02. Februar 2012 kl: 19:45:55 »
Følger spændt denne, næsten ikke afsporede tråd, og mente faktisk det, jeg sagde om,
at det er fedt med et forum med plads til andre køretøjer. Så bliver vi alle lidt mere bil-kloge
(forhåbentlig), og det gør vel ikke no'e.

Den ser sgi' meget flot ud og meget plads til det hele.
Er forsat nysgerrig på ejerafgiften, for de ældre Jumpy'er og søstermodeller var da vist ret pebrede
med de gamle 1.9'er diesler. (selvom det nok ikke slår en T3 diesel med over 1500 kg egenvægt).
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #69 Dato: 02. Februar 2012 kl: 21:11:16 »
Ejerafgiften er enkel: 14,3 km/l (EU-gennemsnit). Det giver en grøn afgift på 5960 kr/år + de 1000 kr for manglende partikelfilter. I øjeblikket diskuterer jeg med mig selv, om jeg vil investere i et partikelfilter - det fås til 4-5000, og så er der grøn plakette og pengene spares jo ind igen - det eneste tvivlsspørgsmål er, om man får motormæssigt bøvl med det.
Bedste hilsner

Jarl

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Købe en taxa
« Svar #70 Dato: 02. Februar 2012 kl: 21:27:54 »
Jeg er træt af det partikelfilter der sidder på firmabilen ihvertfald... Der har ikke været fejl på selve filteret endnu (140.000 km), men man kan tydeligt mærke at flowet i filteret er hæmmende for motoren og brændstofforbruget. Så regenere den filteret og motoren kan trække igen.. i 200-300 km og 100 km mere i flow-helvede før den brænder filteret ud igen.. Og man har ingen mulighed for at selv styre den proces...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #71 Dato: 27. April 2012 kl: 20:19:33 »
Fransk/italiensk Diesel bil... Ja ja god fornøjelse ;) har sikkert fortalt historien om min far der brugte flere penge på reservedele til hans Peugeot Boxer 2.5D (suge diesel) fra 2001 et halvt år end han gjorde på to gamle T3'ere på ti år ( En gammel CU der rustede op, og en JX'er der smed en ventil og graste det hele). Så han var hurtigt pænt træt af at han ikke kunne nå at få fat i en ny motor til JX'eren. ;)
Men var det fordi du savnede at køre i dieselbil du købte den? :P troede ellers du havde fået diesel allergi?  :lol:

Men håber da at nu hvor Carat'en alligevel står inde på værksted at den får den helt store renoverings tur ;)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #72 Dato: 28. April 2012 kl: 19:09:02 »
Det gør mig meget ondt, at din far har haft nogle kedelige erfaringer med sin Peugeot Boxer. Jeg håber sandelig, at han er blevet godt kørende igen. Så synes jeg også, at det er dejligt informativt, at du kan oplyse, at han brugte flere penge på sin Boxer på et halvt år, end han gjorde på to T3'ere på 10 år. Det må have været meget billigt for ham at renovere den, der rustede op og at lave motorskaden på den anden. Det er trist, at dette eksempel har svækket din tillid til PSA-diesel - det er vist ikke en opfattelse, der finder genklang så mange steder, snarere bekræfter opslag på alverdens review-sider min foreløbigt positive, men selvfølgelig korte erfaring. Helt det samme indtryk har jeg i øvrigt af den lille PSA-diesel, der ligger i vores Fiesta, som nu har gjort tjeneste hos os i 1½ år absolut problemløst. Men er der kedelige faldgruber forbundet med PSA-dieselmotorerne, som jeg ikke kender til, så vil jeg da meget gerne oplyses om dem på et fagligt og sagligt grundlag. Von-hören-sagen interesserer mig ikke.

Til dit første spørgsmål kan jeg sige, at jeg ikke er træt af at køre benzin, men med et årligt kørselsbehov på 35-40.000 km holder det ikke i en T3. Læs evt. tråden "Løber timeglasset ud for T3"

Caraten står i værkstedet og bliver gammel og sjov - ingen bekymringer med den.
Bedste hilsner

Jarl

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
Købe en taxa
« Svar #73 Dato: 28. April 2012 kl: 22:02:08 »
...Kan ikke rigtig komme med noget modsvar til det der ;)
Eller jo til lidt, har aldrig skrevet at det kunne ha betalt af fikse den der rustede op, men det ville nok ha kunne betale sig at ha fundet en ny motor til den der gik i stykker, resten af den var 102% velholdt, men da vi bor ude på landet, var/er vi afhængelig af en bil.
Af grunde jeg ikke engang tror min far kan svare på, har vi Boxer'en endnu.. Og min far tvinger den til at køre et år mere, så bliver han 60, og må få ny en ny bil for min mor.(Bliver vist en Ford Transit, som min fars daværende mekaniker, både før og efter han købte Peugeot'en sagde han skulle ha købt) Så har Peugeot'en oss kørt over 300.000km (Suge Diesel).
Citat fra: "Jarl"
Til dit første spørgsmål kan jeg sige, at jeg ikke er træt af at køre benzin, men med et årligt kørselsbehov på 35-40.000 km holder det ikke i en T3. Læs evt. tråden "Løber timeglasset ud for T3"

Troede ellers du ville værre en af de første der kastede sig ud i et projekt med TDI motor og Renault UN1 gearkasse ;) (Skal lige siges jeg er stor fan af dine indlæg om både diesel og benzin :) ) Kender en Renault mekaniker der har vist har nogle UN1 gearkasser på lager hvis det er ;)

Og for at få din tråd lidt tilbage på sporet efter min afsporing (undskyld  :oops: ) Hvordan har din tid med Fiat'en så været indtil vidre? både at køre den, motoren, økonomi og sådan? (Fordommer er jo til for at blive brudt ;) )
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Købe en taxa
« Svar #74 Dato: 29. April 2012 kl: 11:02:17 »
@jarl, vi kan jo lave et særligt hjørne på træffet hvor kan diskuttere emner om biler med franske motorer.... ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D