Forfatter Emne: Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden  (Læst 6203 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #30 Dato: 04. Februar 2012 kl: 23:11:59 »
Døren i førersiden har hele tiden gabt foroven så det suser, irriterende at høre på og lige iøjeblikket lidt koldt. Så en pind i klemme i døren og rulle vinduet ned og så trykke på toppen af døren med hård hånd. Nu er den tæt, det skulle jeg have gjort for længe siden.
Den lækker lidt vand under den ekstra elmotor til kølersystemmet, slangen er sikket ved at være træt, men idag spændte jeg de lange kølerør op med et stykke reb ved "hakkerne" forrest i motorbrønden, de skal jo egentlig sidde med en rustfri metalbøjle men det er for koldt, så det blev den "semipermanente" løsning. Til sidst et spørgsmål ! Hvordan får man en jx`er til at kører 3 km på en liter diesel ?
Sidste mandag på vej til fyn syntes jeg godt nok at måleren dykkede hurtigt. Da jeg stoppede på en tank kiggede jeg ned til motoren og returen til tanken var røget af ved pumpen øv øv øv 20 liter diesel smidt ud på bagklappen. Nå men så er den vel lidt rustbeskyttet.
tlf. 26881556

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #31 Dato: 04. Februar 2012 kl: 23:27:53 »
Arh Tony - sidste vinter skiftede jeg gaskabel.

Det gik som en leg ude ved kantstenen.

Der lå så meget fastkørt sne, at jeg bare kunne grave løs ind under bilen, og have masser af frihøjde til at ligge og arbejde.

Eneste l*rt var da jeg tabte nogle skruer, og ikke kunne finde dem igen fordi de forsvandt i sneen.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #32 Dato: 05. Februar 2012 kl: 00:36:29 »
Jeg regner da også med at der bliver mere "sommerlige" temperaturer i morgen, så jeg kan komme under bilen
og sætte de sidste små skruer og kabelholdere fast igen.
_____________________________________________________________________________________________

Har igen til midnat vovet mig ud med katten, på dens "natte-tisse-tur", det er den sgu ikke længe om,
men hvem ville også bryde sig om at sætte røven i sneen når termometeret står på - 16,8  :roll:  ( - 17,6 grader kl. 04.00 ) føj da.....
Tjekkede også lige den midlertidige 25 liters olietank i fyrrummet, og forbruget det sidste døgn matcher faktisk temperaturen : 16 liter !!!!
Nu må det godt blive sommer igen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #33 Dato: 06. Februar 2012 kl: 09:01:36 »
Tja ....
Frozen Dieselfilter :(
Jeg startede syncroen sidste aften og den kunne knap nok klare 400 meters kørsel, og så stoppede den ... jeg havde på fornemmelse at der var frusset vand i filteren ... og fik straks fat i mobilen ...
der var kl. 18.15
- efter 5 minutter var en kamerat til stede i T4
- efter 10 minutter var syncroen kørt hjem i 1 gear på lav omdrejning (det gik)
- efter 15 minutter var 2 vigtige telefonsamtaler på IG16 niveau meget hjælpende
- fundet en ny reservefilter hos Michael (tak!!!)
- efter 15 minutter kørsel i T4 var nøglen hentet for at komme ind i hallen
- efter ialt 50 minutters kørsel i T4 fik jeg den nye filter hjem fra hallen
- efter 20 minutters pause hjem og skifte tøj og så ud i kulden ...
- efter 50 minutter var filteret JX skiftet og begge rem på JXen spændt
der var kl. 21.05

og det var ikke planlagt...

Godt man har de rigtige folk i kontakt- og vennekredsen og godt man er trænet med sin T3er. Turen gik fint nu til morgen i 15 graders kulde med syncroen, den bliver bare ikke rigtigt varmt, mangler nok til udluftning endnu.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #34 Dato: 06. Februar 2012 kl: 11:52:42 »
jazzen endte på et værksted her til morgen da jeg hverken har værktøj eller kræfter til at ligge under bilen i den kulde
men så kan han også lige sætte det bagerste varmeapparat til så der kan komme varme i hele bilen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #35 Dato: 06. Februar 2012 kl: 18:58:55 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "poot"
Citat fra: "bos1"
nåja jazzen mener åbenbart den trænger til lidt mere opmærksomhed
efter ejeren har fået 3-4 timers søvn blev han jaget ud på denne koldeste morgen i lang tid for at hente et franskbrød
han bakker ud og den vil ikke koble ud efter et par tramp på koblingpedallen der ikke ville helt i bund sagde det klonk og så virkede den , efter et par klm var der ikke mere kobling , så humpe hjem  og finde ud af at koblingscylinderen er pi... utæt
det er på sådan en morgen at man finder ud af om man har et t3 fordi man holder af sin bil eller om det bare er et transport middel


ER der ikke noget med at bremsevæske optager vand fra luften,,    og at man skal huske at udskifte   med jævne mellemrum.    kan der have været et sted hvor frosten har fået "vandet til at fryse til is"   MEN TRÆLS ER DET SÅDAN EN KOLD DAG


min teori er også at der måske har siddet lidt vand et sted og så har revet en pakning (hele bilen virkede stiv og dybfrossen)
for et stykke tid siden havde jeg lidt problemer med at den skulle luftes ud hver anden dag , men det holdt op da jeg skiftede udluftningsskruen


Vand!!! husk at skifte bremsevaeske, den suger vand med tiden ... det smadrer koblingscylinderen, har jeg selv lige skiftet paa min LLE ... en sproejte fra apoteket hjaelper med at suge skidtet ud af beholderen ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #36 Dato: 06. Februar 2012 kl: 20:07:54 »
Citat fra: "Jens Flensborg"
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "poot"
Citat fra: "bos1"
nåja jazzen mener åbenbart den trænger til lidt mere opmærksomhed
efter ejeren har fået 3-4 timers søvn blev han jaget ud på denne koldeste morgen i lang tid for at hente et franskbrød
han bakker ud og den vil ikke koble ud efter et par tramp på koblingpedallen der ikke ville helt i bund sagde det klonk og så virkede den , efter et par klm var der ikke mere kobling , så humpe hjem  og finde ud af at koblingscylinderen er pi... utæt
det er på sådan en morgen at man finder ud af om man har et t3 fordi man holder af sin bil eller om det bare er et transport middel


ER der ikke noget med at bremsevæske optager vand fra luften,,    og at man skal huske at udskifte   med jævne mellemrum.    kan der have været et sted hvor frosten har fået "vandet til at fryse til is"   MEN TRÆLS ER DET SÅDAN EN KOLD DAG


min teori er også at der måske har siddet lidt vand et sted og så har revet en pakning (hele bilen virkede stiv og dybfrossen)
for et stykke tid siden havde jeg lidt problemer med at den skulle luftes ud hver anden dag , men det holdt op da jeg skiftede udluftningsskruen


Vand!!! husk at skifte bremsevaeske, den suger vand med tiden ... det smadrer koblingscylinderen, har jeg selv lige skiftet paa min LLE ... en sproejte fra apoteket hjaelper med at suge skidtet ud af beholderen ...


bremsevæsken er god nok
men jeg tror der evt har været lidt vand under den gummibælg der sidder ved stangen der kommer ud af cylinderen og så det har været frosset
den har nu været på værksted og fået et nyt stykke kobberrør på så nu virker det igen
det er sjovt med ens bil når den har været på værksted , man kan med det samme mærke der er en anden der har rørt ved den  :D  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hvad skal i ha lavet jeres T3 i weekenden
« Svar #37 Dato: 06. Februar 2012 kl: 20:42:16 »
Jep min er altid gansket fornærmet når andre rør ved ham...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.