Forfatter Emne: Skrotning af biler  (Læst 3290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

• Hero Member
    • Vis profil
Skrotning af biler
« Dato: 06. Februar 2012 kl: 21:12:39 »
Hej alle,
Jeg står og skal skrotte en ældre saab 900. dog skal jeg liige skrælle den først for dele. Men når det er gjort hvordan fungerer det så? Ringer man til et skrotfirma og de afhenter samt betaler for bilen? Er der nogen der kan anbefale et ordentligt firma, som afmelder bilen og kan afhente den? Og er der nogen der ved ca pris man kan få for en skrottet saab 900 fra 88?

Hvad plejer i at gøre med T3'er der bliver skrællet?

Hilsen

Thomas

Offline Andreas

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Skrotning af biler
« Svar #1 Dato: 06. Februar 2012 kl: 21:49:41 »
Hvis en autoophugger skal hente den, får du ikke ret meget for den. Mit bedste bud er at leje en autotrailer og kør den til skrotfirmaet, så får du kg prisen for den. Hvis du vil hæve skrotpræmien for den, skal du bruge underskriften fra den sidst registrerede ejer, ellers får du kgprisen for metallet, helst sorteret, da alu er 6-7 kr/kg værd, jern er 1,2 kr/kg. (plejer jeg at gøre) håber at du fik noget ud af min "smøre" ;-)
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Skrotning af biler
« Svar #2 Dato: 07. Februar 2012 kl: 18:30:38 »
Du skal lige undersøge autoophuggerne INDEN du ringer. Nogle reklamerer med x antal kroner i skrotpræmie, men det forudsætter ofte, at bilen er hel - og i nogle tilfælde kan komme kørende ved egen kraft. Andre kræver som minimum, at bilen har katalysator og evt. en defekt motor med.

Ham jeg bruger gi`r skrotpris selv for en totalt rippet karrosse, dog forudsat, at bilens sidst registrerede ejer kvitterer. Han har tidligere godtaget en fuldmagt, men det er blevet for bøvlet siger han.
Han tager så 500 kroner for, at fjerne "vraget" - og helst uden dæk.

Offline camperman

• Hero Member
    • Vis profil
Skrotning af biler
« Svar #3 Dato: 07. Februar 2012 kl: 21:07:27 »
Ok tak for info. Jegbmå hellere lige forhøre mig. Det bliver nok ikke mange basseører det bliver til. Regner med at skrælle skærme og indmad. Hilsen thomas

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Skrotning af biler
« Svar #4 Dato: 07. Februar 2012 kl: 22:59:45 »
Citat fra: "camperman"
Hej alle,
Jeg står og skal skrotte en ældre saab 900. dog skal jeg liige skrælle den først for dele. Men når det er gjort hvordan fungerer det så? Ringer man til et skrotfirma og de afhenter samt betaler for bilen? Er der nogen der kan anbefale et ordentligt firma, som afmelder bilen og kan afhente den? Og er der nogen der ved ca pris man kan få for en skrottet saab 900 fra 88?

Hilsen

Thomas

Nogen gange er det åbenbart en fordel at bo "på landet"  :wink:
Herude skræller vi ALT brugbart af bilen, derefter ringer vi til den lokale skrothandler, han kommer og tager skroget med stelnummeret i,
 afleverer 1500,- og får reg.attesten og en underskrift på ejerskabet og vi vinker pænt farvel.
Bilen må gerne være afmeldt, og det betyder ikke noget at den har været afmeldt i 5-6 år.
Jeg mener faktisk at den bare skal være afmeldt efter 2002 for at få huggerstøtten.

Nogle steder kan man måske få lidt mere, men jeg vælger hellere denne lette løsning, som også giver mange stumper til hylderne.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

• Gæst
Skrotning af biler
« Svar #5 Dato: 08. Februar 2012 kl: 15:23:37 »
Citat fra: "TONY"
Citat fra: "camperman"
Hej alle,

Hilsen

Thomas

Nogen gange er det åbenbart en fordel at bo "på landet"  :wink:
Herude skræller vi ALT brugbart af bilen, derefter ringer vi til den lokale skrothandler, han kommer og tager skroget med stelnummeret i,
 afleverer 1500,- og får reg.attesten og en underskrift på ejerskabet og vi vinker pænt farvel.
Bilen må gerne være afmeldt, og det betyder ikke noget at den har været afmeldt i 5-6 år.
Jeg mener faktisk at den bare skal være afmeldt efter 2002 for at få huggerstøtten.

Nogle steder kan man måske få lidt mere, men jeg vælger hellere denne lette løsning, som også giver mange stumper til hylderne.

Tony

Tony.. har du afleveret nogle i år??? Reglerne er strammet mht. underskrift fra sidste ejer..

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Skrotning af biler
« Svar #6 Dato: 08. Februar 2012 kl: 16:03:48 »
Ikke i år, men nogle stykker sidste år, hvor reglerne var blevet strammet op.
...og man sørger jo selvfølgelig for altid at have sidste registrerede ejers underskrift på det rette dokument,
for man ved jo altid på forhånd at bilen skal hugges op................................ik´  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

• Gæst
Skrotning af biler
« Svar #7 Dato: 08. Februar 2012 kl: 16:28:18 »
Citat fra: "TONY"
Ikke i år, men nogle stykker sidste år, hvor reglerne var blevet strammet op.
...og man sørger jo selvfølgelig for altid at have sidste registrerede ejers underskrift på det rette dokument,
for man ved jo altid på forhånd at bilen skal hugges op................................ik´  :wink:

Tony

Ja.. med sidste ejers underskrift på rette blanket skal der heller ikke meget mere end stelnummeret til her på djævleøen for at få skrot-præmien.. - men tidligere kunne du nøjes med en underskrift på en serviet... :wink: